  • 1. Data: 2014-03-31 10:01:32
    Temat: Transformator do przetwornicy licznika Geigera
    Od: Atlantis <m...@g...com>

    Jakiś czas temu zbudowałem prosty licznik Geigera na lampie STS-5. Wykorzystałem
    popularne rozwiązanie z przetwornicą dławikową na MC34063 z MOSFET-em WN.
    Teraz jednak chciałbym trochę zmienić projekt i wykorzystać transformator. Zawsze to
    dodatkowa izolacja pomiędzy VCC i WN.

    Za jakim transformatorem powinienem się rozejrzeć, żeby móc uzyskać około 400V, przy
    zasilaniu DC około 9V?

    Wystarczy zastosowanie zwykłego, małego transformatorka sieciowego (zalewany żywicą,
    do druku) na około 6V i odwrócenie uzwojeń miejscami? A może jednak wskazane jest
    samodzielne nawinięcie takiego trafa? Rdzeń kubkowy nada się do takiego zastosowania?