  • 1. Data: 2013-10-25 19:00:58
    Temat: Tramwaj niemechaniczny
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Hej.

    Puknął we mnie tramwaj z winy motorniczego. Ergo Hestia jako
    ubezpieczyciel tramwajów w rozmowie telefonicznej zeznał dzisiaj że
    "tramwaj nie zalicza się do pojazdów mechanicznych". Co prawda to
    przekomiczne stwierdzenie, ale mamy do czynienia z prawem więc trudno
    doszukiwać się logiki, być może jakiś idiota prawnik coś takiego kiedyś
    wystękał.

    Podłubałem więc na necie i widze morze bełkotu. "Pojazd", "Pojaz
    mechaniczny", "Pojazd silnikowy", "Pojazd spalinowy" itd. i to wszystko
    w przepisach wszelkiej maści. Ehh ...

    Co prawda nie chcę mi się z Hestią iśc na solo, ale to tak ku
    przestrodze tylko piszę :) A chodziło o pojazd zastępczy na czas
    naprawy. Jak by we mnie puknął pojazd mechaniczny, to nalezy się z
    urzędu. A że puknął niemechaniczny to się co prawda też się należy, ale
    trzeba żebrać :)

    Głupie niemechaniczne tramwaje :/

  • 2. Data: 2013-10-25 19:32:13
    Temat: Re: Tramwaj niemechaniczny
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

> [...]
    > przekomiczne stwierdzenie, ale mamy do czynienia z prawem więc trudno
    > doszukiwać się logiki, być może jakiś idiota prawnik coś takiego kiedyś

    Zadzwoń jeszcze raz z pytaniem, czym jest tramwaj w takim razie, skoro
    pojazdem mechanicznym nie jest. Nagraj rozmowę i wyślij do TVNu. :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2013-10-25 19:46:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 25 Oct 2013 19:00:58 +0200 osobnik zwany Sebastian
    Biały napisał:

> [...]
    > naprawy. Jak by we mnie puknął pojazd mechaniczny, to nalezy się z
    > urzędu. A że puknął niemechaniczny to się co prawda też się należy, ale

    może być i kosmitą ale cię puknął i jest ubezpieczony w Hestii. Więc mogą
    Ci wypłacić z OC latających talerzy :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-10-25 20:54:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości
> [...]
    >na necie i widze morze bełkotu. "Pojazd", "Pojaz mechaniczny",
    >"Pojazd silnikowy", "Pojazd spalinowy" itd. i to wszystko w

    To nie Hestii wina ze nasi prawodawcy sobie nie radza z definicjami.
    Raz pisza tak, raz siak, potem zmieniaja w jednym, a zostaje w drugim
    ..

    >Co prawda nie chcę mi się z Hestią iśc na solo, ale to tak ku

    Radze spytac znajomych kobiet "czy tramwaj ma silnik".
    Bo jak sedzia bedzie kobieta ... ale znajomych mezczyzn tez mozna
    spytac, szczegolnie tych z wyksztalceniem tumanistycznym.

    Choc sediowie chyba maja latwiej, bo czesto orzekaja zakaz prowadzenia
    pojazdow mechanicznych ... ale czy maja przy tym tramwaj rowniez na
    mysli ? :-)

> [...]
    >naprawy. Jak by we mnie puknął pojazd mechaniczny, to nalezy się z
    >urzędu. A że puknął niemechaniczny to się co prawda też się należy,

    Hm, z urzedu, to znaczy na podstawie jakiego przepisu ?

    J.

  • 5. Data: 2013-10-25 21:54:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 25 Oct 2013 19:00:58 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    >
    > Podłubałem więc na necie i widze morze bełkotu. "Pojazd", "Pojaz
    > mechaniczny", "Pojazd silnikowy", "Pojazd spalinowy" itd. i to wszystko

    pojazd mechaniczny:
    a) pojazd samochodowy, ciągnik rolniczy, motorower i przyczepę określone w
    przepisach ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
    b) pojazd wolnobieżny w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu
    drogowym, z wyłączeniem pojazdów wolnobieżnych będących w posiadaniu
    rolników posiadających gospodarstwo rolne i użytkowanych w związku z
    posiadaniem tego gospodarstwa;

    Tramwaj pod definicję nie podpada, i co ciekawe - oznacza to że nie musi
    być ubezpieczony od OC.
    Więc w sumie ciesz się, że nie spuszczono Cię na drzewo mówiąc żebyś się
    sam rozliczał z panem motorniczym ;)

    Jeżeli tramwaj nie jest objęty obowiązkiem OC, to znaczy że
    przedsiębiorstwo zawiera umowę dobrowolną, której zakres jest już dowolny,
    odszkodowanie płacą więc w zakresie na który się umówił się przewoźnik z
    ubezpieczycielem.
    Zasadniczo więc odszkodowania dochodzisz od sprawcy (motorniczego), którego
    pewnie w tym wypadku reprezentuje przewoźnik, a tego z kolei (jeśli umowa
    ubezpieczenia tak stwierdza) ubezpieczyciel.

    Odszkodowanie oczywiście należy Ci się w pełnej wysokości, natomiast w
    razie gdyby ubezpieczyciel czy przewoźnik się wypiął, no to pozostanie Ci
    podać do sądu motorniczego który jest sprawcą i go tam sobie windykować
    potem.

  • 6. Data: 2013-10-26 15:55:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-10-25 21:54, Tomasz Pyra wrote:
    > Więc w sumie ciesz się, że nie spuszczono Cię na drzewo mówiąc żebyś się
    > sam rozliczał z panem motorniczym ;)

    Ja się ciesze że Hesta ma takie tempo. Wystarczyła różnica jednego dnia
    tygodnia i jest rzeczoznawca. W sensie że kolizja w środę a rzeczoznawca
    we wtorek.

    > Jeżeli tramwaj nie jest objęty obowiązkiem OC

    Swoją drogą troche mnie to dziwi. Dlaczego tramwaj ma "przywileje" bycia
    bylejakim uczestnikiem ruchu?

  • 7. Data: 2013-10-26 16:24:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-25 21:54, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > drogowym, z wyłączeniem pojazdów wolnobieżnych będących w posiadaniu
    > rolników posiadających gospodarstwo rolne i użytkowanych w związku z

    Znaczy Trolejbus już jest samochodowy i mechaniczny. Uffff :-)

  • 8. Data: 2013-10-27 00:05:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Oct 2013 21:54:50 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    > posiadaniem tego gospodarstwa;
    >
    > Tramwaj pod definicję nie podpada, i co ciekawe - oznacza to że nie musi

    Ale ten jak rozumiem polise OC jednak mial, choc wtedy warunki moga
    byc okreslone indywidualnie.

    > Więc w sumie ciesz się, że nie spuszczono Cię na drzewo mówiąc żebyś się
    > sam rozliczał z panem motorniczym ;)

    A nie mozna z zajezdnia ? w koncu pojazdu nie uderzyl motorniczy,
    tylko tramwaj :-)

    J.

  • 9. Data: 2013-10-28 20:45:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 00:05:39 +0200, J.F. napisał(a):

    > A nie mozna z zajezdnia ? w koncu pojazdu nie uderzyl motorniczy,
    > tylko tramwaj :-)

    Równie dobrze jak trafi Cię samochód w leasingu, mógłbyś próbować szarpać
    się z bankiem :)

    Chociaż z drugiej strony pytanie się motorniczego "dlaczego zajechał
    drogę?" - no bo szyny skręciły.
    W sumie nazywanie kogoś kto prowadzi tramwaj kierującym jest trochę na
    wyrost, bo z kierowaniem to on wiele wspólnego nie ma :)

  • 10. Data: 2013-10-28 20:46:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 26 Oct 2013 15:55:38 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Swoją drogą troche mnie to dziwi. Dlaczego tramwaj ma "przywileje" bycia
    > bylejakim uczestnikiem ruchu?

    No bo taka definicja :-)
    Możliwe że po prostu przeoczenie.