  • 131. Data: 2013-05-06 18:08:06
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 06 May 2013 15:39:49 +0200, DoQ napisał(a):

    > Szyby masz zaparowane po postoju w temperaturze -20sC?

    Naucz sie czytac ze zrozumieniem - napisalem, ze "dosc szybko zaparowane".
    Po tym, jak juz je odskrobiesz z zewnatrz, wsiadziesz i jedziesz.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 132. Data: 2013-05-06 18:27:31
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-06 18:08, Maciek pisze:
    > Naucz sie czytac ze zrozumieniem - napisalem, ze "dosc szybko zaparowane".
    > Po tym, jak juz je odskrobiesz z zewnatrz, wsiadziesz i jedziesz.

    To napraw złom którym się poruszasz.

  • 133. Data: 2013-05-06 18:40:59
    Od: LEPEK <n...@n...re>

    W dniu 2013-05-06 17:46, J.F pisze:

    > A przy tym zawsze sie okaze ze troche wyleje sie na oryginalna
    > wykladzine :-(

    Trzeba uważać.

    > Zazwyczaj nie ma potrzeby.

    Raczej możliwości...

    > A jak jest ... wyzymanie wymyslono dawno temu :-)

    Już lecę wyżymać błotniste dywaniki ;)

    > A jak sie nie da ... to i w samochodzie nie poleci :-)

    I ta wilgoć sobie paruje, środek wilgotnieje, szybciej i bardziej
    śmierdzi, szyby parują...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 134. Data: 2013-05-06 18:47:45
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-06 17:09, LEPEK pisze:
    > Jestem w stanie wyciągnąć dywanik i wylać wodę poza samochód. Z
    > "materiałowych" nie wyleję.

    Aha i robisz to za każdym razem jak tylko wsiądziesz do samochodu?
    Aż boję się myśleć jak bardzo można komplikować sobie życie...
    Co z resztkami śniegu w protektorach obuwia? Wystawiasz nogę i wybierasz
    śnieg specjalną szczoteczką?

  • 135. Data: 2013-05-06 18:51:02
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-06 17:20, LEPEK pisze:

    > Kolega mawia - samochód służy do jeżdżenia, nie do sprzątania.
    > Utrzymanie jako takiego porządku - owszem. Ale rytualne cotygodniowe
    > wylizywanie? Mam co robić w życiu ;)

    Za to rytualne wylewanie wody z gumowych dywaników to jest to!

  • 136. Data: 2013-05-06 19:25:21
    Od: LEPEK <n...@n...re>

    W dniu 2013-05-06 18:47, DoQ pisze:

    > Aha i robisz to za każdym razem jak tylko wsiądziesz do samochodu?

    Nie, no pewnie że nie za każdym razem - tylko, jak jest dość dużo. A
    najłatwiej to rano wykruszyć ;)

    > Aż boję się myśleć jak bardzo można komplikować sobie życie...

    Tyle, że widzisz - te komplikacje to jedynie twoje koncepcje.

    > Co z resztkami śniegu w protektorach obuwia? Wystawiasz nogę i wybierasz
    > śnieg specjalną szczoteczką?

    Przecież w takim przypadku nie miałbym wody na dywanikach.

    Pozdr,

  • 137. Data: 2013-05-06 19:28:28
    Od: LEPEK <n...@n...re>

    W dniu 2013-05-06 18:51, DoQ pisze:

    > Za to rytualne wylewanie wody z gumowych dywaników to jest to!

    Ale jakie rytualne? Wylewam (bądź wysypuję lód) jak się trochę
    nagromadzi. Nie jestem pedantem, ale też nie lubię np. mokrych nogawek
    spodni.

    Pozdr,

  • 138. Data: 2013-05-06 19:37:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 06 May 2013 18:27:31 +0200, DoQ napisał(a):

    > To napraw złom którym się poruszasz.

    "Zlom" jest calkiem sprawny i napraw nie wymaga.

    Pewnie nie slyszales, ze para m.in. z oddechu skrapla sie na lodowatej
    szybie...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 139. Data: 2013-05-06 23:10:58
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-06 19:25, LEPEK pisze:
    > Nie, no pewnie że nie za każdym razem - tylko, jak jest dość dużo. A
    > najłatwiej to rano wykruszyć ;)

    W takim razie, spróbuj określić jakim cudem ta stojąca podczas jazdy
    woda na gumowych dywanikach nie powoduje parowania szyb, a nasiąknięty
    welur już tak? Może jednak jeździsz bez ogrzewania?

  • 140. Data: 2013-05-07 08:57:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 06 May 2013 14:01:04 +0200, Mirek Ptak

    > Bo po co osuszać bardzo suche powietrze?

    Żeby nie klepać na jałowo, poproszę o (pełne) wartości tego "bardzo suchego
    powietrza" (przy założeniu, że znajdujemy się w PL np. w WAW). :P

    > Gdybym się lepiej znał, albo miał czas na research to bym może głośniej
    > zaprotestował, a tak to tylko poproszę o schemat tak niedorzecznie
    > zbudowanego układu klimatyzacji

    Musisz do EPC producenta zerknąć (jeśli masz taką możliwość) i poskładać
    całość do kupy z poszczególnych elementów. Ja dostępu do EPC Mazdy (już)
    niestety nie posiadam, ale ze 3 lata temu to badałem i tak to wyglądało.
    Nigdzie w sieci nie spotkałem się z pełnym schematem klimatyzacja +
    ogrzewanie, także tu Ci nie pomogę.

    > bo najpierw grzanie, a potem chłodzenie jest zupełnie
    > porąbanym pomysłem od strony energetycznej moim zdaniem.

    W pewnym sensie tak. Biorąc jednak pod uwagę że silnik tak czy siak ciepło
    wydziela i musi zostać odprowadzone, ponadto na zewnątrz jest chłodno i nie
    ma problemu z oddawaniem ciepła ze skraplacza, oraz jest możliwość
    sterowania temperaturą powietrza jakie dociera do parownika, już takie
    strasznie porąbane nie jest. Przecież nie chodzi o to żeby na parownik
    puszczać non-stop gorące powietrze, a i można nie "katować" bez sensu
    sprężarki.

    --
    Pozdor Myjk