eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTopic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 160

  • 101. Data: 2013-05-06 13:29:32
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-06 11:20, *Myjk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    >> W jakiej temperaturze? Bo - przypomnę - piszemy o zimie.
    >
    > Dla klimatyzacji, a w zasadzie komputera, nie ma znaczenia temperatura na
    > zewnątrz tylko wewnątrz -- konkretnie liczą się stopnie na parowniku.

    I owszem, ale do czegoś innego :)
    >
    > Poniżej masz film z YT gdzie demontują deskę (sic!) w M6 żeby dobrać się do
    > wadliwego (fabrycznie uwalona pewna seria) czujnika AC na parowniku (tam
    > też zobaczysz w 3 minucie jeśli nie miałeś okazji), który podając złe
    > parametry doprowadza użytkowników M6 US (w wersjach EU nie ma tego
    > problemu) do szału wahlując temperaturą powietrza od lodówki do piekarnika:
    >
    > http://youtu.be/S-eK5fH9f3s
    >
    Tak to czujnik temperatury dostarczanej do wnętrza - z czujnikiem
    przeciwzamrożeniowym ma tyle wspólnego, że mierzy temperaturę :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 102. Data: 2013-05-06 13:33:21
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 06 May 2013 13:29:32 +0200, Mirek Ptak

    >> Dla klimatyzacji, a w zasadzie komputera, nie ma znaczenia temperatura na
    >> zewnątrz tylko wewnątrz -- konkretnie liczą się stopnie na parowniku.
    > I owszem, ale do czegoś innego :)

    Ale coś chciałeś dodać ponadto? ;P Odnosiłem się do wątpliwości Romana czy
    i kiedy jest załączana sprężarka -- a to jest zależne właśnie od
    temperatury na parowniku.

    W sumie czujników temperatury w systemie automatycznym jest dużo więcej.
    Jest w kabinie (czasem nawet 2 lub 3), jest na parowniku, jest przed
    parownikiem, przed mieszalnikiem zarówno w kanale ogrzanego jak i
    "naturalnego" powietrza, jest czujnik temperatury na zewnątrz, czasem jest
    czujnik na podszybiu w środku mierzący nasłonecznienie... To wszystko w
    zależności od złożoności układu (najczęściej klasy auta).

    > Tak to czujnik temperatury dostarczanej do wnętrza - z czujnikiem
    > przeciwzamrożeniowym ma tyle wspólnego, że mierzy temperaturę :)

    Mierzy temperaturę w pełnym przedziale, komp czerpie z niego dane nie tylko
    w momencie gdy temperatura spada poniżej 4 stopni (choć oczywiście masz
    rację, wtedy też, a może przede wszystkim).

    --
    Pozdor Myjk


  • 103. Data: 2013-05-06 13:49:20
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-06 10:56, *Myjk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    >> Możesz - i tak się nie uruchamia poniżej
    >> >pewnej temperatury na zewnątrz.
    > Jest taki magiczny przycisk, który sprawia że się sprężarka uruchamia (AC
    > ON).

    Tak - lampka się świeci - tez tak mam :)
    Nawet w instrukcji do Mazdy 6 jest stosowna informacja.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 104. Data: 2013-05-06 13:50:38
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-06 11:55, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    >> W jakiej temperaturze? Bo - przypomnę - piszemy o zimie.
    >
    > Z całą pewnością ujemnej (na zewnątrz). Szczerze napiszę, że
    > nigdy nie sprawdzałem dokładnie jakiej, ale wystarczy mi
    > np. informacja producenta, że w przypadku zamglenia przedniej
    > szyby włączyć A/C i przełączyć nawiew na przednią szybę.
    > Samo ogrzewanie nie daje rady, a włączenie A/C magicznie
    > sytuację rozwiązuje.

    Tak - załatwia to odpowiedni program układu klimatyzacji - nie znaczy
    to, że włącza się sprężarka.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 105. Data: 2013-05-06 14:01:04
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-06 13:12, *Myjk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    >> ale nawet pomijając ten szczegół to pamiętaj, że parownik to tylko
    >> >mały fragment układu klimatyzacji - sprężarka, przewody ciśnieniowe,
    >> >kapilara, skraplacz - nie da się tego wszystkiego ogrzać, zresztą nie
    >> >ma po co:).
    > No właśnie. Nie ma po co, zatem po co o tym wspominasz?

    Bo po co osuszać bardzo suche powietrze?
    >
    >> >Całkowita zgoda (sam mam włączoną klimę cały rok), ale jeszcze raz -
    >> >sprężarka i parownik nie suszą wtedy - robi to podgrzane powietrze.
    > Podgrzane powietrze to podgrzane i tylko podgrzane -- nadal jest wilgotne
    > tak samo jak zimne. Później dodatkowo ciepłe powietrze może być osuszone

    Gdybym był złośliwy to bym Cię do szkoły odesłał, tak to tylko poproszę
    o doczytaniu co to jest wilgotność względna :)

    > przez parownik (kosztem utraty części ciepła). Zawsze przy tym procesie
    > jednak działa kompresor i powietrze jest przepuszczane przez parownik
    > (zresztą zawsze jest przepuszczane przez parownik tylko ten nie zawsze
    > "chłodzi").
    >
    > Że powietrze nie leci zimne to tylko dlatego, że powietrze w zimie jest
    > suche, a ponadto na parownik trafia bardzo gorące powietrze z nagrzewnicy.

    Gdybym się lepiej znał, albo miał czas na research to bym może głośniej
    zaprotestował, a tak to tylko poproszę o schemat tak niedorzecznie
    zbudowanego układu klimatyzacji, bo mi się wydaje, że jest albo
    odwrotnie, albo są to oddzielne układy (ze schłodzonym powietrzem miesza
    się ciepłe z zewnątrz lub z nagrzewnicy), bo najpierw grzanie, a potem
    chłodzenie jest zupełnie porąbanym pomysłem od strony energetycznej moim
    zdaniem.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 106. Data: 2013-05-06 14:01:26
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-06 12:48, Mirek Ptak pisze:
    (...)
    > Ja tez nie jestem, ale nie potrafię sobie wyobrazić takiego układu bez
    > zabezpieczenia przeciwzamrożeniowego - od około 5°C w dół sprężarka nie
    > jest załączana.

    Tak, czytałem o takich "magicznych" granicach załączania sprężarki, ale
    nie widzę podstaw, by układ miał nie działać w zimie :)






  • 107. Data: 2013-05-06 14:03:37
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-06 14:01, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    >> Ja tez nie jestem, ale nie potrafię sobie wyobrazić takiego układu bez
    >> zabezpieczenia przeciwzamrożeniowego - od około 5°C w dół sprężarka nie
    >> jest załączana.
    >
    > Tak, czytałem o takich "magicznych" granicach załączania sprężarki, ale
    > nie widzę podstaw, by układ miał nie działać w zimie :)

    Układ działa - nie działa sprężarka (a przez to i parownik oczywiście).

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 108. Data: 2013-05-06 14:06:44
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-06 13:50, Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2013-05-06 11:55, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    > żeby odpisać:
    >>> W jakiej temperaturze? Bo - przypomnę - piszemy o zimie.
    >>
    >> Z całą pewnością ujemnej (na zewnątrz). Szczerze napiszę, że
    >> nigdy nie sprawdzałem dokładnie jakiej, ale wystarczy mi
    >> np. informacja producenta, że w przypadku zamglenia przedniej
    >> szyby włączyć A/C i przełączyć nawiew na przednią szybę.
    >> Samo ogrzewanie nie daje rady, a włączenie A/C magicznie
    >> sytuację rozwiązuje.
    >
    > Tak - załatwia to odpowiedni program układu klimatyzacji - nie znaczy
    > to, że włącza się sprężarka.

    RoMan twierdził, że: "A osuszanie zima nie działa.". Ja twierdzę, że
    świetnie działa przy włączonej klimatyzacji (o niebo lepiej niż
    przy wyłączonej, czy też w samochodzie bez).



  • 109. Data: 2013-05-06 14:12:16
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: "Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal" <M...@w...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:51879b83$0$1211$65785112@news.neostrada.pl...
    > Dnia 2013-05-06 13:12, *Myjk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >>> ale nawet pomijając ten szczegół to pamiętaj, że parownik to tylko
    >>> >mały fragment układu klimatyzacji - sprężarka, przewody ciśnieniowe,
    >>> >kapilara, skraplacz - nie da się tego wszystkiego ogrzać, zresztą nie
    >>> >ma po co:).
    >> No właśnie. Nie ma po co, zatem po co o tym wspominasz?
    >
    > Bo po co osuszać bardzo suche powietrze?
    >>
    >>> >Całkowita zgoda (sam mam włączoną klimę cały rok), ale jeszcze raz -
    >>> >sprężarka i parownik nie suszą wtedy - robi to podgrzane powietrze.
    >> Podgrzane powietrze to podgrzane i tylko podgrzane -- nadal jest wilgotne
    >> tak samo jak zimne. Później dodatkowo ciepłe powietrze może być osuszone
    >
    > Gdybym był złośliwy to bym Cię do szkoły odesłał, tak to tylko poproszę o
    > doczytaniu co to jest wilgotność względna :)
    >
    >> przez parownik (kosztem utraty części ciepła). Zawsze przy tym procesie
    >> jednak działa kompresor i powietrze jest przepuszczane przez parownik
    >> (zresztą zawsze jest przepuszczane przez parownik tylko ten nie zawsze
    >> "chłodzi").
    >>
    >> Że powietrze nie leci zimne to tylko dlatego, że powietrze w zimie jest
    >> suche, a ponadto na parownik trafia bardzo gorące powietrze z
    >> nagrzewnicy.
    >
    > Gdybym się lepiej znał, albo miał czas na research to bym może głośniej
    > zaprotestował, a tak to tylko poproszę o schemat tak niedorzecznie
    > zbudowanego układu klimatyzacji, bo mi się wydaje, że jest albo odwrotnie,
    > albo są to oddzielne układy (ze schłodzonym powietrzem miesza > się ciepłe
    > z zewnątrz lub z nagrzewnicy), bo najpierw grzanie, a potem chłodzenie
    > jest zupełnie porąbanym pomysłem od strony energetycznej moim zdaniem.

    Właśnie tak jest w mazdach, ze względów oszczędnościowych (oszczędzają na
    zatrudnianiu lepszych projektantów i na materiałach używanych do budowy
    dodatkowego lub rozdzielenia pierwszego układu). Właśnie dlatego muszą
    stosować welurowe dywaniki.

    --
    Miranda


  • 110. Data: 2013-05-06 14:15:56
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>


    "Myjk" wrote in message news:1c4odzzk95a6.dlg@myjk.org...

    > Były już znoszone, nie chciało mi się ich odprowadzać do używalności (prać,
    > suszyć i odkurzać to co wylizie) i dlatego je wymieniłem.

    No coś niekonsekwentny jesteś.
    Jakie suszyć ? Przecież twierdziłeś, że same błyskawicznie wysychają.

    Poza tym widzisz, gumowych nie trzeba prać i odkurzać tego co "wylizie" :P
    Generalnie dzięki gumowym dużo prościej utrzymać czystość.

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: