  • 11. Data: 2008-01-12 21:02:56
    Temat: Re: TkTelekom i AS
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Lukasz Trabinski pisze:

    > Tak? A niektorzy dostaja od razu duza klase PA i ASa, ale bez PI. Sa gorsi,
    > lepsi? Wpisujcie miasta...

    Przecież to nasz narodowy sport, wydębić jak najwięcej PI od RIPE zanim
    się wkurzą.

    --
    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE

  • 12. Data: 2008-01-12 23:20:13
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Bartosz Waszak napisał:

    > Przecież to nasz narodowy sport, wydębić jak najwięcej PI od RIPE zanim
    > się wkurzą.

    No bo PL to taka dziwna kraj, który operatorami alternatywnymi stoi ;-) , a
    co większy urynanet to PI + AS. A RIPE ściboli, wyciąga co chwilę z bogonów
    co może i jak może a hamerykance to się rozbijają nadal z /8 na jedną firmę,
    co nawet żadnych usług dostepowych nie świadczy :-/

    --
    TOM

  • 13. Data: 2008-01-12 23:27:45
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > bogonów co może i jak może a hamerykance to się rozbijają nadal z /8 na
    > jedną firmę, co nawet żadnych usług dostepowych nie świadczy :-/

    Aż mi się przypomina program z Zulu-Gula :)

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE
    http://www.tiberium.net.pl/

  • 14. Data: 2008-01-13 00:09:59
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Bartosz Waszak napisał:

    > Aż mi się przypomina program z Zulu-Gula :)

    No mnie też się przypomniał w tym kontekście ;-)

    > Pozdrawiam

    Również pozdrawiam :-)

    --
    TOM

  • 15. Data: 2008-01-13 10:34:41
    Od: Michał Mirosław <n...@r...qmqm.pl>

    Istnienie "Bartosz Waszak" przekazało taką wiadomość:
    > Przecież to nasz narodowy sport, wydębić jak najwięcej PI od RIPE zanim
    > się wkurzą.

    IMHO jest to wina samego RIPE. Polityka przydziałów jest tak
    skonstruowana, że PI jest dużo tańsze: za PI płaci ISP pośredniczący
    (w roku przydziału) w ramach swojej opłaty członkowskiej, a żeby dostać
    PA trzeba się samemu opłacać co roku albo uzależnić się od któregoś
    z dostawców łącz i jechać na jego PA.

    --
    Michał Mirosław http://rere.qmqm.pl/ |____|
    mailto:n...@r...qmqm.pl |

  • 16. Data: 2008-01-13 10:37:29
    Od: gotar <g...@o...pl>

    Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> wrote:

    > No bo PL to taka dziwna kraj, który operatorami alternatywnymi stoi ;-) , a
    > co większy urynanet to PI + AS. A RIPE ściboli, wyciąga co chwilę z bogonów

    Jak ma klienta to jego zasrane prawo mieć wystarczająco PI pod niego.
    A że sobie chamerykańce poalokowali i RIPE nie umie odebrać, to ich
    problem. Więc dobrze im tak, niech główkują, kombinują i rzeźbią, bo
    gdyby nie ich rozdawnictwo, to by problemu nie było. Pewnie myśleli, że
    poza granicami USA to tylko smoki latają ;)

    --
    Tomek http://tccs.sourceforge.net/
    http://pld-linux.org/ http://vfmg.sourceforge.net/

  • 17. Data: 2008-01-13 12:51:39
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    gotar pisze:

> [...]
    > gdyby nie ich rozdawnictwo, to by problemu nie było. Pewnie myśleli, że
    > poza granicami USA to tylko smoki latają ;)

    spoko spoko - poczytaj o historii tych przydzialow, kiedy to bylo, jakie
    warunki wtedy byly i bedzie sie bulwersowal.

    - wiekszosc duzych allokacji jak nie wszystkie to czasu samego poczatku
    sieci IP kiedy na routery BGP i uslugi DNS mowili Papu albo im sie nie
    snilo, a plik hosts zawieral kilka linijek - nikt nie byl w stanie
    przewidziec co sie bedzie dzialo.

    to tak samo jak "640 KB RAM" to powinno wszystkim wystarczyc.
    a teraz Vista zeby sensownie dzialac potrzebuje przynajmniej 2 GB RAM.

    D.

  • 18. Data: 2008-01-13 13:39:45
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Michał Mirosław pisze:

> [...]
    > (w roku przydziału) w ramach swojej opłaty członkowskiej, a żeby dostać
    > PA trzeba się samemu opłacać co roku albo uzależnić się od któregoś

    Tutaj IMHO by się przydałą polityka, że za każde kolejne PI się płaci
    coraz więcej tak, że przy którymś PI już bardziej by się opłacało zostać
    małym LIRem.

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE
    http://www.tiberium.net.pl/

  • 19. Data: 2008-01-13 14:57:36
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 12.01.2008 Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> napisał/a:

    > No bo PL to taka dziwna kraj, który operatorami alternatywnymi stoi ;-) , a
    > co większy urynanet to PI + AS.
    etam. przesadzasz.

    na kilkadziesiąt poznańskich "urynanetów" pi+bgp to masz chyba tylko
    Ty, sky24, my, tami i izacom. A gdzie reszta? ;)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 20. Data: 2008-01-13 19:58:37
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Andrzej 'The Undefined' Dopierała napisał:

    > na kilkadziesiąt poznańskich "urynanetów" pi+bgp to masz chyba tylko
    > Ty, sky24, my, tami i izacom. A gdzie reszta? ;)

    No też celowo określiłem "co większy urynanet" :-) A że izacom w końcu się
    dorobił, to nie wiedziałem ;-)

    --
    TOM