eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 110

  • 61. Data: 2013-11-07 20:25:04
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    >>> Kupuj: http://www.4e.romet.pl/
    >> Przyspieszenie
    >
    > Bez znaczenia.

    To ma podstawowe znaczenie. Jeśli miałbym tamować ruch miejski to ja tego
    samochodu nie chcę.

    > Znaczenie ma za to że zamiast lion ma zwykle ołowiowe. Czyli że da radę
    > wymienić w garażu raz na 3 lata. I jak by kosztował 10kzl to bym wziął.
    >

    Jakby babka miała wąsy to by była dziadkiem.

    Skoro najtańszy samochód kosztuje 20kzł to tyle kosztuje. Jakbyś prosto z
    Chin kupił to by może po tyle był co chcesz.


  • 62. Data: 2013-11-07 20:29:09
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>

    >>
    >>>> już przytoczył: 2-osobowy + zawartość koszyka z marketu, 50km/h, 100km
    >>>> z
    >>>> jednego ładowania. Wtedy mógłby być lekki i tani.
    >>>
    >>> Kupuj: http://www.4e.romet.pl/
    >>
    >> Przyspieszenie do 100-ki ? :-)
    >
    > A po co? Do kulania się po mieście?

    Żeby ze skrzyżowania normalnie ruszyć. Wiesz co to jest 5KM ?! Maluch miał
    20.


  • 63. Data: 2013-11-07 20:32:31
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    z wrote:
    > W dniu 2013-11-07 16:37, Jakub Witkowski pisze:
    >> W dniu 2013-11-07 07:05, uzytkownik pisze:
    >>
    >>> Bo jeszcze usłyszą euroosłowie. Dopiero co rozprawili się z
    >>> żarówkami. Teraz się biorą za odkurzacze,
    >>
    >> ale akurat z odkurzaczami, to mają racjonalne powody. Moc w nich
    >> stała się parametrem równie marketingowym,
    >> jak megapiksele w aparatach (nawet w komórkach!), nadmuchiwanym
    >> kosztem jakości ogólnej.
    >> Te docelowo proponowane 900W całkowicie wystarczy, pod warunkiem że
    >> da się sprawniejsze silniki, turbinki,
    >> lepiej uszczelni konstrukcję, zmniejszy opory przepływu... Niech się
    >> na to teraz trochę pościgają ;)
    >>
    >
    > I będzie droższe o nowoczesne technologie, opłaty urzędowe, pensje dla
    > znajomych ...
    > A że po drodze zanieczyści się jeszcze bardziej środowisko _w sumie_
    > niż przy produkcji i eksploatacji dzisiejszych to kto by się tym
    > przejmował. Fermy wiatrowe, samochody hybrydowe, żarówki
    > energooszczędne ... Odkurzacze nie nie mogą być gorsze. :-)

    tak z drugiej strony to popatrzmy na te nowoczesne pompy energooszczędne, w
    sumie wcale nie są wiele droższe bo zamiast zwykłego topornego silnika
    indukcyjnego jednofazpwego z kondesatorem rozruchowym, mają sporo mniejszy
    silnik 3 fazowy(tak na oka ma 1/3 wielkosci starego silnika, mniej miedzi
    mniej żelaza, w sumie wychodzi podobna cena do starej pompy.



  • 64. Data: 2013-11-07 20:37:01
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl>

    >
    >> To pewnie wkrada się też przez silniczek w wibratorze w komórce :-)
    >
    > Zapewne masz zwyczaj jeździć na wibratorze :)

    Nie popadajmy w paranoję, że wszystkim można jeździć. Jak samochód nie
    zapewnia sprawnego ruszenia ze świateł a na każdej prostej wszyscy muszą Cię
    wyprzedzać to to jest bez sensu. Nic nie pomaga, że to miasto. Właśnie tu
    trzeba sprawnie jeździć. Za miastem można się rozpędzać kilometrami.


  • 65. Data: 2013-11-07 20:48:01
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-11-07 20:32, Marek Dyjor pisze:
    > tak z drugiej strony to popatrzmy na te nowoczesne pompy
    > energooszczędne, w sumie wcale nie są wiele droższe bo zamiast zwykłego
    > topornego silnika indukcyjnego jednofazpwego z kondesatorem rozruchowym,
    > mają sporo mniejszy silnik 3 fazowy(tak na oka ma 1/3 wielkosci starego
    > silnika, mniej miedzi mniej żelaza, w sumie wychodzi podobna cena do
    > starej pompy.

    Może i racja ale jak za tym jeszcze idzie biurokracja (łomatko unijna)
    to się scyzoryk otwiera. PO CO ana lezie ???? To są przecież koszty.

    z


  • 66. Data: 2013-11-07 21:55:53
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 7 listopada 2013 20:32:31 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > z wrote:
    >
    > > W dniu 2013-11-07 16:37, Jakub Witkowski pisze:
    >
    > >> W dniu 2013-11-07 07:05, uzytkownik pisze:
    >
    > >>
    >
    > >>> Bo jeszcze usłyszą euroosłowie. Dopiero co rozprawili się z
    >
    > >>> żarówkami. Teraz się biorą za odkurzacze,
    >
    > >>
    >
    > >> ale akurat z odkurzaczami, to mają racjonalne powody. Moc w nich
    >
    > >> stała się parametrem równie marketingowym,
    >
    > >> jak megapiksele w aparatach (nawet w komórkach!), nadmuchiwanym
    >
    > >> kosztem jakości ogólnej.
    >
    > >> Te docelowo proponowane 900W całkowicie wystarczy, pod warunkiem że
    >
    > >> da się sprawniejsze silniki, turbinki,
    >
    > >> lepiej uszczelni konstrukcję, zmniejszy opory przepływu... Niech się
    >
    > >> na to teraz trochę pościgają ;)
    >
    > >>
    >
    > >
    >
    > > I będzie droższe o nowoczesne technologie, opłaty urzędowe, pensje dla
    >
    > > znajomych ...
    >
    > > A że po drodze zanieczyści się jeszcze bardziej środowisko _w sumie_
    >
    > > niż przy produkcji i eksploatacji dzisiejszych to kto by się tym
    >
    > > przejmował. Fermy wiatrowe, samochody hybrydowe, żarówki
    >
    > > energooszczędne ... Odkurzacze nie nie mogą być gorsze. :-)
    >
    >
    >
    > tak z drugiej strony to popatrzmy na te nowoczesne pompy energooszczędne, w
    >
    > sumie wcale nie są wiele droższe bo zamiast zwykłego topornego silnika
    >
    > indukcyjnego jednofazpwego z kondesatorem rozruchowym, mają sporo mniejszy
    >
    > silnik 3 fazowy(tak na oka ma 1/3 wielkosci starego silnika, mniej miedzi
    >
    > mniej żelaza, w sumie wychodzi podobna cena do starej pompy.

    Masz rację szkoda tylko że w odkurzaczach standardem są silniki komutatorowe. I tak
    zastanie na bardzo długo ze względu na bardzo pożądaną w odkurzaczach cechę silników
    komutatorowych.


  • 67. Data: 2013-11-07 22:00:17
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 7 listopada 2013 20:37:01 UTC+1 użytkownik John Kołalsky napisał:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl>
    >
    >
    >
    > >
    >
    > >> To pewnie wkrada się też przez silniczek w wibratorze w komórce :-)
    >
    > >
    >
    > > Zapewne masz zwyczaj jeździć na wibratorze :)
    >
    >
    >
    > Nie popadajmy w paranoję, że wszystkim można jeździć. Jak samochód nie
    >
    > zapewnia sprawnego ruszenia ze świateł a na każdej prostej wszyscy muszą Cię
    >
    > wyprzedzać to to jest bez sensu. Nic nie pomaga, że to miasto. Właśnie tu
    >
    > trzeba sprawnie jeździć. Za miastem można się rozpędzać kilometrami.

    Akurat silnik elektryczny pozwala na ostre ruszanie. Może najpierw nauczyć ludzi w
    samochodach osobowych wielkości małej ciężarówki sprawnego ruszania spod świateł. Jak
    w miastach będzie większość małych i powolnych samochodów to problem o jakim piszesz
    nie istnieje.


  • 68. Data: 2013-11-07 22:17:39
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-07 09:08, Użytkownik Myjk napisał:

    >> Ale pamiętasz że budowa stacji ładowania nie jest tak prosta jak
    >> stacji paliw ? Bo nie wystarczy budynek i zbiorniki, do stacji
    >> ładowania trzeba jeszcze specjalna linie podciągnąć i to o takiej
    >> mocy że nie od najbliższego trafa tylko od najbliższej elektrowni.
    >
    > Są też inne możliwości, np. instalacja małch elektrowni atomowych typu
    > Toshiba (ogniwa). Było o tym rozprawiane przy poprzednim wątku o Tesli.

    W kraju w którym wstrzymano budowę elektrowni atomowej taka opcja
    odpada.

    > Poza tym dla mnie większą zagadką jest cała maszyneria obługująca taką
    > stację -- aczkolwiek biorąc pod uwagę, że są parkingi zautomatyzowane, nie
    > powinno stanowić większego problemu ogarnięcie dokowania samych
    > akumulatorów.

    Wymiana zestawu akumulatorów czyli tylko jedna firma będzie je
    produkowała. A i tak jak już ktoś zauważył będą takie okresy
    jak święto zmarłych kiedy wszyscy będą chcieli wymienić i zabraknie.

    >> Jak myślisz ile to będzie kosztowało ?
    >
    > Pewnie nie mało -- pytanie czy dużo więcej niż zwykła stacja.
    >
    Wielokrotnie więcej.


    Pozdrawiam


  • 69. Data: 2013-11-07 22:28:25
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-07 20:29, John Kołalsky wrote:
    >>> Przyspieszenie do 100-ki ? :-)
    >> A po co? Do kulania się po mieście?
    > Żeby ze skrzyżowania normalnie ruszyć. Wiesz co to jest 5KM ?! Maluch
    > miał 20.

    Ale miał inny silnik. Na tyle inny że porównanie wprost nie ma sensu.
    Jedyna opcja to się przejechać.

    http://www.youtube.com/watch?v=7iEJ_kHcC0g


  • 70. Data: 2013-11-07 22:29:44
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-07 21:55, k...@g...com pisze:

    >> tak z drugiej strony to popatrzmy na te nowoczesne pompy energooszczędne, w
    >>
    >> sumie wcale nie są wiele droższe bo zamiast zwykłego topornego silnika
    >>
    >> indukcyjnego jednofazpwego z kondesatorem rozruchowym, mają sporo mniejszy
    >>
    >> silnik 3 fazowy(tak na oka ma 1/3 wielkosci starego silnika, mniej miedzi
    >>
    >> mniej żelaza, w sumie wychodzi podobna cena do starej pompy.
    >
    > Masz rację szkoda tylko że w odkurzaczach standardem są silniki komutatorowe. I tak
    zastanie na bardzo długo ze względu na bardzo pożądaną w odkurzaczach cechę silników
    komutatorowych.

    Ależ to (30krpm) da się z palcem w d. uzyskać na silniku bezszczotkowym
    (i elektronicznym falowniku)! (Patrz modele helikopterów.)


    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: