  • 11. Data: 2015-10-14 23:08:45
    Temat: Re: Tesla
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-10-14 22:27, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jak by każdy zenek wyrzucił do śmietnika to wszystkie by były wylapane w firmach
    segregujacych śmieci. Na wysypiska trafia teraz to czego przetworzyć się nie da.
    Czyli chyba nic nie trafia, może pampersy.

    Pieknie by to bylo....

    Z zebranych danych wynika, że w 2012 roku w krajach Unii Europejskiej
    ponownemu przetworzeniu poddano zaledwie 35 procent (około 3,25 mln ton)
    elektronicznych odpadów.
    Reszta, czyli około 6,05 mln ton, została wyeksportowana, skończyła na
    wysypiskach lub została przetworzona niewłaściwie.

    http://technowinki.onet.pl/biznes-i-finanse/europa-m
    a-problem-z-elektrosmieciami/8kqjkp

  • 12. Data: 2015-10-14 23:57:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Resztę wyeksportowano do Indii bo tam można na ulicy w kwasie mrowkowym i azotowym
    płytki i obudowy układów scalonych rozpuszczać. Powolywales się na świat i okazuje
    się ze na świecie nic się nie marnuje i idzie do powtórnego albo któregoś tam
    przerobu.

  • 13. Data: 2015-10-15 00:08:53
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-10-14 23:57, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    się ze na świecie nic się nie marnuje i idzie do powtórnego albo któregoś tam

    Jak wspomniano we wspomianym wyzej artykule, czesc ląduje na wysypiskach
    nieprzetworzona. Zas te smieci, ktore wyeksportowano, no coz nie
    chcialbys, zeby ktos z Twojej rodziny je recyklingowal:

    "Według organizacji Basel Action Network, co miesiąc do portu w Lagos
    przybywa 400 tys. starych komputerów, telewizorów i telefonów
    komórkowych. Część po naprawie zyskuje drugie życie, ale miejscowi
    handlarze narzekają, że do reperacji nadaje się tylko co czwarte
    urządzenie. Reszta ląduje na ogromnych hałdach. Tu wkraczają dzieci,
    które za 2 dolary dziennie przetrząsają śmietniska i wymontowują
    elementy, z których da się wytopić cenne - choć zabójczo szkodliwe -
    metale: ołów, selen, kadm, nikiel, chrom, kobalt, merkury. Spalany na
    otwartym powietrzu, elektroniczny gruz wydziela lotne popioły pełne
    toksycznych substancji, zatruwając ludzi, żywność, glebę i wodę.

    Jeśli Nigeryjczycy mogą się czymś pocieszać, to tym, że w Chinach jest
    jeszcze gorzej. Tam trafia większość zachodnich e-śmieci. Ponurą sławą
    owiana jest miejscowość Guiyu w prowincji Guangdong: gigantyczne
    złomowisko, upstrzone warsztatami, w których odzyskuje się metale. Praca
    przy odpadach jest tu jedynym źródłem utrzymania - ziemi nie da się
    uprawiać z powodu zanieczyszczenia, nawet wodę trzeba dowozić
    beczkowozami. Badania potwierdziły, że Guiyu ma największe na świecie
    stężenie dioksyn i metali ciężkich, przekraczające normy zachodnie
    kilkaset razy. Większość tutejszych dzieci choruje na ołowicę.

    Niedawno somalijscy piraci zażądali za jeden z porwanych statków 8 mln
    dolarów okupu na... czyszczenie wybrzeża Somalii z toksycznych śmieci z
    Europy. Nikt nie uwierzy, by bandyci mieli ochotę wziąć się za
    sprzątanie, ale ich oskarżenia są zasadne. Przedstawiciel ONZ w Somalii
    Ahmedou Ould-Abdallah potwierdził, że korzystając z wojennego chaosu w
    Somalii firmy europejskie i azjatyckie pozbywają się u jej wybrzeży
    trujących, w tym radioaktywnych odpadów. Dowody wypłynęły - dosłownie -
    na wierzch, kiedy w grudniu 2004 uderzyło tu tsunami i potężna fala
    wyrzuciła na brzeg zardzewiałe kontenery. - Pozbycie się tony odpadów w
    ten sposób kosztuje 2,5 dolarów - mówił telewizji Al-Dżazira rzecznik
    Programu Środowiskowego ONZ Nick Nuttall. - W Europie to samo
    kosztowałoby 400 razy drożej."

    itd, informacji o tego typu "recyklingu" jest ogrom w sieci. To chyba
    nie tak mialo wygladac.

  • 14. Data: 2015-10-15 00:30:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A co mnie to obchodzi. Te miejsca są odemnie tak daleko ze nie jestem pewny czy
    istnieją. Na kilkuset kilometrach kwadratowych jest smietnisko przetwarzające
    niebezpieczne śmieci z całego świata. Działalność bez wpływu na moje życie. Poza tym
    to nie moja wina ze tam bieda. Mam się opodatkowac żeby im lżej było czy co?
    Pobierają jak cos kupuje opłatę za recykling. Co mam więcej robić. W telewizji był
    program o smieciach a USA. Tam dobra praktyka jest bezpłatne odbieranie śmieci jak
    ktoś segreguje. Jak nie segreguje to płaci. To ja z amerykańska nie segreguje bo mi
    każą płacić czy segreguje czy nie segreguje.

  • 15. Data: 2015-10-15 00:50:01
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-10-15 00:30, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    ktoś segreguje. Jak nie segreguje to płaci. To ja z amerykańska nie segreguje bo mi
    każą płacić czy segreguje czy nie segreguje.

    Globalna gospodarka dziala skutecznie juz od wielu lat i problemy
    pojawiajace sie daleko stad maja swoj wplyw rowniez na nas.
    Chce pokazac tylo, ze pokladanie zaufania w tym, ze recykling jest tak
    skuteczny jak glosza ulotki reklamowe jest naiwnoscia. Jesli jest tylko
    mozliwosc - ktos zarobi na tym zamiatajac problem pod dywan.
    To co jest oplacalne zostanie odzyskane reszta ze wspomnianymi przez
    Ciebie pieluchami wyladuje gdzies u nas lub wyjedzie na egzotyczne wakacje.

  • 16. Data: 2015-10-15 01:20:53
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-10-15 00:30, Zenek Kapelinder wrote:
    > A co mnie to obchodzi. Te miejsca są odemnie tak daleko ze nie jestem pewny czy
    istnieją.

    "Problem będzie narastał, i to nie lokalnie, a w skali całej planety.
    Kto myśli, że skoro mieszka w bogatym kraju i pozbywa się śmieci daleko
    od własnego domu, uniknie zanieczyszczenia, może się srogo rozczarować.
    Ziemia to obieg zamknięty. W 1987 r. naukowcy z Uniwersytetu Laval
    zbadali mleko kobiet z kanadyjskiej północy. Sądzili, że będzie ono
    całkowicie wolne od zanieczyszczeń, bo eskimosi mieszkają w nieskażonym
    środowisku. A jednak poziom polichlorowanych bifenyli w mleku eskimosek
    był ekstremalnie wysoki, spotykany tylko w rejonach katastrof
    przemysłowych. Okazało się, że skażenie w skoncentrowanej formie
    przybyło tu w opadach oraz w mięsie ryb, a mogło pochodzić nawet z Rosji."

  • 17. Data: 2015-10-15 01:36:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dalej będę wyrzucał baterie do śmietnika. Jak są cenne to niech mi zapłacą za
    segregowanie albo sami niech sobie śmieci przebierają.

  • 18. Data: 2015-10-15 04:58:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Tani naciagacz. Ludzi na Marsa chce wysłać.
    > A to teraz i przez kilkadziesiąt lat będzie niemożliwe,
    > może się okazać ze nigdy nie będzie możliwe.

    Prywatna firma - jeśli on w to wierzy i własne pieniądze
    jakie zarobił na sprzedaży innych firm w to ładuje to
    chyba mu wolno... A jeśli inwestorzy zgadzają się że jego
    plan to dobra inwestycja to gdzie tu jakieś naciąganie?

    > Gdzieś czytałem ze miał spore problemy jak się okazało
    > ze firma mająca produkować samochód elektryczny
    > nie ma kasy tylko jakieś drobne.

    Od "gdzieś czytałem" to się zwykle przykre plotki zaczyna...

  • 19. Data: 2015-10-15 05:00:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Jak by każdy zenek wyrzucił do śmietnika to wszystkie by były wylapane w
    > firmach segregujacych śmieci. Na wysypiska trafia teraz to czego
    > przetworzyć się nie da. Czyli chyba nic nie trafia, może pampersy.

    Bzdury gadasz. Do recyklingu trafiają tylko i wyłącznie śmieci wrzucone do
    odpowiednich pojemników. To co wrzucasz do śmietnika jedzie prosto na
    wysypisko śmieci i miesza się to z resztkami kurczaka i zepsutą deską
    sedesową w jedną gnijącą 1000lat masę.

  • 20. Data: 2015-10-15 05:04:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > A co mnie to obchodzi. Te miejsca są odemnie tak daleko ze nie jestem
    > pewny czy istnieją.

    Ale możesz się przyczynić dla dobra ludzkości i taki akumulator wyrzucić do
    odpowiedniego pojemnika w sklepie z elektroniką za miast do kubła z
    odpadkami skąd trafi na wysypisko.

    Jak myślisz, wytęż umysł, co oznacza taka ikona na akumulatorze litowym:
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1a/
    Li_ion_laptop_battery.jpg
    No ta w prawym górnym rogu... i ta druga, z jej lewej strony... no?