  • 61. Data: 2014-08-24 13:07:47
    Temat: Re: Termostat - cross post ( pojecha?o to te? na Fizyce)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Aug 2014 16:36:24 -0500, A.L. napisał(a):
    > yak na marginesie, myslalem ze na tej grupie sa inzynierowie myslacy
    > po inzyniersku. A tymczasem - cos nie dziala i nie wiadomo dlaczego -
    > zrob cos innego.

    O ile zrozumialem - dziala, ale zle.
    Odpowiadamy ze to nie bedzie dzialac dobrze, wiec zrob cos innego.

    A tak ogolnie patrzac - w inzynierskiej praktyce nie zdarza sie ze
    "nie dziala i nie wiadomo dlaczego - nie mysl, zrob inaczej" ?

    J.

  • 62. Data: 2014-08-24 14:21:56
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-08-24 05:21, A.L. pisze:

    > No wlasnie. To mialem na mysli. I dlatego wtedy gdy wystarcza prosty
    > regulator dwupolozeniowy na pzrekazniku, raczej sie nie stosuje PIDu
    > na mikroprocesorze

    Ale on ma prosty regulator dwupołożeniowy na mikroprocesorze. I
    najwyraźniej ten regulator nie jest odpowiedni :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 63. Data: 2014-08-24 14:36:28
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-08-24 14:21, Mario pisze:

    > Ale on ma prosty regulator dwupołożeniowy na mikroprocesorze. I
    > najwyraźniej ten regulator nie jest odpowiedni :)

    To może fuzzy logic? Będzie adekwatnie do Waszej dyskusji :-)

    P.P.

  • 64. Data: 2014-08-24 15:54:00
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-24 00:42, Magnus Elephantus pisze:

    > Oj, tam zaraz reaktor... mozna zrobic termostat na jednym tranzystorku i w
    > dodatku uzyskac proporcjonalna regulacje mocy.
    > http://www.rbg.ul.schule-bw.de/elektronik/Thermostat
    schaltung.htm
    I sądzisz że to odpowiedni układ do sterowania przekaźnikiem?

    > Tylko po chu... ten ATMEL? Wyraznie widac, ze watkotworca chce sie pobawic.
    Po to aby się pytał, na procku może zrobić np wyświetlanie temp itd.

    > A z dowcipow to przypomina mnie sie odpowiedz na pytanie:
    > -Kak rabotajet jadernyj reaktor?
    > -On rabotajet tak: Zyy, zyy, zyy, zyy, zyy...
    To zostawię bez komentarza.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 65. Data: 2014-08-24 17:52:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message

    schaltung.htm
    > I sądzisz że to odpowiedni układ do sterowania przekaźnikiem?

    Ten na dole prędzej, z układem Schmitta z hysterezą:
    http://www.rbg.ul.schule-bw.de/elektronik/Schmitt-Tr
    igger.htm

  • 66. Data: 2014-08-24 18:26:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Aug 2014 15:54:00 +0200, janusz_k napisał(a):
    schaltung.htm
    > I sądzisz że to odpowiedni układ do sterowania przekaźnikiem?

    Odpowiedni do termostatowania malego katownika :-)

    Co prawda:
    a) brak czlonu I, wiec bedzie niedokladny,
    b) ciekawe czy sie moze wzbudzic, bo P powinno byc duze.

    J.

  • 67. Data: 2014-08-24 19:28:02
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-24 17:52, Pszemol pisze:

    >>> http://www.rbg.ul.schule-bw.de/elektronik/Thermostat
    schaltung.htm

    > Ten na dole prędzej, z układem Schmitta z hysterezą:
> [...]
    W dól nie zaglądałem ;)
    schmitt niewiele tu zmienia, przekaźnik przestanie robić za PWM a
    rozjazd temp się pogłębi, bo będą dwie histerezy.
    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 68. Data: 2014-08-24 23:19:55
    Temat: Re: Termostat - cross post ( pojechało to też na Fizyce)
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message

    atschaltung.htm

    > Tez mam takie wrazenie. Nic nagannego

    > O... To duzo dluzsze jest..

    Oczywiscie, ze dluzsze...

  • 69. Data: 2014-08-24 23:23:31
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    > "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message

    Z przekaznikiem nie uzyskasz regulacji mocy... wiec nie zadawaj takich
    pytan.

    > Ten na dole predzej, z ukladem Schmitta z hystereza:
    > http://www.rbg.ul.schule-bw.de/elektronik/Schmitt-Tr
    igger.htm
    Sorr, Przemol, ze w Twojej odpowiedzi.

  • 70. Data: 2014-08-24 23:27:00
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    > Odpowiedni do termostatowania malego katownika :-)
    >
    > Co prawda:
    > a) brak czlonu I, wiec bedzie niedokladny,
    > b) ciekawe czy sie moze wzbudzic, bo P powinno byc duze.

    Wykonany z jakiegos kilkudziesieciowatowego tranzystora, jako elementu
    grzejnego, no i Darlingtona, nie wzbudzal sie.