  • 31. Data: 2014-08-23 17:49:43
    Temat: Re: Termostat - cross post ( pojechało to też na Fizyce)
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 23 Aug 2014 13:49:02 +0200, John Smith <d...@b...pl>
    wrote:

    >Wystarczy znacznie zwiększyć współczynnik Kr, ten w części proporcjonalnej.

    >Filtracja pogarsza dynamikę w regulacji.

    Ze cooo?...

    A.L.

  • 32. Data: 2014-08-23 18:53:36
    Temat: Re: Termostat - cross post ( pojecha?o to te? na Fizyce)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message

    > Po ch... wydawac tysiaczki na matlaba i Simulink skora sa darmowe
    > odpowiedniki - SciLab i SciCos?

    A są tak samo dobre jak płatne oryginały?

  • 33. Data: 2014-08-23 19:20:42
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 23 Aug 2014 11:53:36 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >"A.L." <a...@a...com> wrote in message

    >A są tak samo dobre jak płatne oryginały?

    Tak na oko 99% kompatybilne z matlabem

    http://www.infoclearinghouse.com/files/scilab19.pdf

    https://help.scilab.org/docs/5.4.1/en_US/section_c59
    2a9ecd0ed2b4d08f8a4de718ee9aa.html

    A.L.

  • 34. Data: 2014-08-23 19:48:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 23 Aug 2014 10:34:15 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Qrwa, ale czlowiek zrobil REGULATOR DWUPOLOZENIOWY i pyta dlaczego
    on
    > tak dziala jak dziala

    No i co tak pyta tylko dla sportu? Chyba jasne, że chce aby to
    poprawić a nie tylko tłumaczyć, dlaczego tak się dzieje.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2014-08-23 20:09:41
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-08-23 17:33, A.L. pisze:
> [...]
    R221.zip

    > czlowiek zrobil REGULATOR DWUPOLOZENIOWY. Pyta dlaczego tak dziala a
    > nei inaczej. Zamiast wyjasnienia, doradzaja: Zrob PID

    "Macie jakiś pomysł ??"
    To może oznaczać pomysł "dlaczego tak działa" albo pomysł "jak zrobić
    żeby działało lepiej.
    Jeśli chodzi o wyjaśnienie to prosta sprawa. Ma układ z dużą rezystancją
    cieplną między grzałką a obiektem a po drodze dużą pojemność cieplną.
    Regulator dwustanowy nie ma prawa tu działać lepiej. A jeśli chce
    wiedzieć co zrobić żeby działało lepiej to odpowiedź jest prosta. Na
    takie przypadki stosuje się PID.
    Bez przesady, ma procka a kody do PIDa łatwo znaleźć. Musi tylko trochę
    zmienić sterowanie grzałką.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 36. Data: 2014-08-23 20:21:05
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-08-23 17:48, A.L. pisze:

    > naprawdeee?... A o sterowaniu adaptacyjnym czy odpornym (robust
    > controj) przypadkiem nie slyszales?

    Może i słyszałem ale w praktyce inżynierskiej nie mam potrzeby stosować
    więc widocznie mi wywietrzało z głowy :)
    To nie zmienia faktu, że nowocześniejsze metody które się poznaje na
    studiach są bardzo rzadko stosowane w praktyce. A PID jest prosty, łatwy
    do napisania na procka i często wbudowany w sprzęt. Twoje pretensje o
    pomysły z PIDem są mniej więcej tego rodzaju jak pretensje o to, że
    komuś kto chce migać LEDami podsuwa się pomysł zastosowania małego
    procka. ZGROZA! Powinno się użyć dwóch tranzystorków a w ostateczności 555.

    A daje kod wprost do STEPa?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 37. Data: 2014-08-23 20:21:47
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-08-23 17:34, A.L. pisze:

    > Qrwa, ale czlowiek zrobil REGULATOR DWUPOLOZENIOWY i pyta dlaczego on
    > tak dziala jak dziala
    >
    > A.L.

    Tak działa bo to jest zły stabilizator.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 38. Data: 2014-08-23 20:32:39
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 23 Aug 2014 20:21:47 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:

    >Tak działa bo to jest zły stabilizator.

    Czy NAPRAWDE masz o automatyce jakies pojecie?

    A.L.

  • 39. Data: 2014-08-23 20:33:13
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 23 Aug 2014 19:48:59 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >on
    >
    >No i co tak pyta tylko dla sportu? Chyba jasne, że chce aby to
    >poprawić a nie tylko tłumaczyć, dlaczego tak się dzieje.

    Nie siedze u niego w glowie, ale wydaje mi sie ze pyta dlaczego tak
    sie dzieje

    A.L.

  • 40. Data: 2014-08-23 20:34:44
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 23 Aug 2014 20:09:41 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:

> [...]
    >cieplną między grzałką a obiektem a po drodze dużą pojemność cieplną.
    >Regulator dwustanowy nie ma prawa tu działać lepiej.

    A czy on chce zeby daialal lepiej? On sie pyta dlaczego przekaznik
    "klapie" bardzo czesto

    A.L.