-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!pee
r01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Terminal LNG
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <0...@g...com>
<59764862$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<59773227$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
<59774f11$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
From: WM <c...@p...onet.pl>
Date: Tue, 25 Jul 2017 16:16:37 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.2.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <59774f11$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 79
Message-ID: <597752c6$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.6.135.72
X-Trace: 1500992198 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5140 83.6.135.72:54333
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 4072047402
X-Received-Bytes: 4488
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:39166
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-07-25 o 16:00, WM pisze:
> W dniu 2017-07-25 o 13:57, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:e4bb0c1a-779f-43a2-a798-0b7ce5b19f7d@go
oglegroups.com...
>> W dniu wtorek, 25 lipca 2017 04:20:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
>>>> P.S. czym oni tam ogrzewaja ten gaz, tzn plyn ?
>>>> Temperatura morza w zatoce nie spadnie ?
>>>
>>>> PPS. Silnik cieplny mozna by tam zainstalowac, niech przy okazji
>>>> regazyfikacji prad produkuje :-)
>>>> A moze jaka turbine na metan ? tzn taka parowa/pneumatyczna, skoro
>>>> dysponujemy czynnikiem chetnym do wrzenia i gotowym do wysokiego
>>>> cisnienia :-)
>>
>>> Właśnie jestem na instalacji ponownego skraplania BOGu w terminalu w
>>> Incheonie.
>>> Myślisz że LNG to zimny gaz,
>>
>> zimna ciecz :-)
>>
>>> ale instalacja zaprojektowana na 60C, znaczy to co sobie powoli
>>> odparowuje to już wcale nie jest zimne.
>>
>> Temperatura krytyczna metanu -82 C (191 K) przy 46 bar.
>>
>> Powyzej tej temperatury cieczy nie ma, a gaz, ktory odparowuje, ma
>> tyle, lub mniej - w zaleznosci od temperatury i cisnienia cieczy w
>> zbiorniku.
>> Jesli masz +60C - to musi byc podgrzane juz po odparowaniu.
>>
>> A moze to temperatura po sprezarce ?
>>
>> P.S. Cos mi w tych danych smierdzi ... jesli wezmiemy litr LNG -162C,
>> masa ok 0.45kg, podgrzejemy do -82C, cisnienie sie zrobi 46 bar,
>> podgrzejemy do -81C i odparujemy - cisnienie powinno pozostac ok 46 bar.
>> Potem podgrzejemy do 20C - to cisnienie powinno wzrosnac do ok 80 bar
>> (191->293K).
>> I mi wychodzi z 10x za malo - gestosc metanu w normalnych warunkach to
>> 0.66 g/L.
>>
>> Albo ma duze odstepstwo od gazu idealnego, albo w temperaturze -81C
>> gestosc cieczy jest znacznie mniejsza.
>> Ale jakos podobnie jest dla innych gazow.
>>
>>> A to co trzeba odparować siłą, to oczywiście, napędza turbinę.
>>
>> Tak sie zastanawiam, czy dobrze pomyslalem z ta turbina ... z jednej
>> strony az sie prosi skorzystac z takiego powiekszenia objetosci, z
>> drugiej ... a jesli to kosztem dostarczonego ciepla ?
>> Z trzeciej - to cieplo moze byc odpadowe/z otoczenia, skoro wystarczy
>> nam -160C, z czwartej - w rurociagu odbiorczym chyba wysokie, w
>> jamalskim ponoc 80 bar ...
>>
>> Ale silnik cieplny mi sie ciagle podoba.
>> Byc moze polaczony z jakas chlodnia czy fabryka lodu - jest port, to
>> rybom sie przyda zimno i lod :-)
>>
>> P.S. Doczytalem sie, ze w Baltyku ponoc woda za zimna, i odparowanie w
>> naszym gazoporcie nie bierze wody z morza ..
>>
>
> Najlepiej popatrzeć na wykres TS dla metanu (czynnik chłodniczy R50)
>
> http://1.bp.blogspot.com/-EWotFeUjU8I/TzQ4SG9oArI/AA
AAAAAACGA/q8yZ0x0QHCw/s1600/methane+-+Ts.png
>
>
> Izobary mają kolor czerwony i jednostki w barach.
> Resztę krzywych opisano na wykresie.
> W obszarze cieczy i pary izotermy pokrywają się z izobarami, więc zwykle
> dostarczanie ciepła odbywa się izobarycznie i izotermicznie, inaczej
> zbiornik nie wytrzyma wzrostu ciśnienia.
>
Jeżeli ciekły metan zamkniemy w szczelnym wytrzymałym naczyniu i
zaczniemy podgrzewać to będzie wtedy przemiana izochoryczna oznaczona na
wykresie TS zieloną linią.
WM
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.17 17:17 Konrad Anikiel
- 25.07.17 17:34 Konrad Anikiel
- 25.07.17 18:10 J.F.
- 25.07.17 18:22 J.F.
- 25.07.17 19:10 J.F.
- 25.07.17 20:28 WM
- 25.07.17 21:00 J.F.
- 25.07.17 21:48 WM
- 26.07.17 09:20 J.F.
- 26.07.17 10:59 WM
- 26.07.17 12:32 J.F.
- 26.07.17 16:11 Konrad Anikiel
- 26.07.17 16:23 WM
- 26.07.17 16:51 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz