  • 1. Data: 2010-07-20 13:55:27
    Temat: Termin naprawy aparatu w serwisie
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    Witam!

    Czy istnieje jakieś prawo, które nakazuje naprawić uszkodzony produkt na
    gwarancji w ciągu 14 dni, czy jest tu dowolność w zależności od tego co
    dany producent sobie ustali?
    Mój aparat jest już 16 dni roboczych w serwisie, który z kolei czeka na
    dostawę części i nie potrafi określić kiedy mogą go zreperować. Czy mam
    prawo ubiegać się o nowy egzemplarz u producenta? Chodzi o firmę SE.
    Pani w salonie powiedziała, że kiedyś w gwarancjach były zapisy o
    14-dniowyn terminie naprawy, ale producenci ostatnio je właśnie
    pousuwali. Nie mogę sprawdzić własnej gwarancji bo pojechała razem z
    telefonem. Może ktoś się orientuje jak to jest od strony prawnej?

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 2. Data: 2010-07-20 13:59:41
    Temat: Re: Termin naprawy aparatu w serwisie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mumin pisze:
    > Witam!
    >
    > Czy istnieje jakieś prawo, które nakazuje naprawić uszkodzony produkt na
    > gwarancji w ciągu 14 dni, czy jest tu dowolność w zależności od tego co
    > dany producent sobie ustali?

    Jeśli kupującym jest konsument, to firma może dowolnie ustalać
    warunki gwarancji.

    Jak się umówisz z gwarantem, tak masz.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-07-20 14:06:41
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał :

    > Czy istnieje jakieś prawo

    Istnieje, nazywa się to Prawo Handlowe. Tam dowiesz się co to znaczy GWARANCJA,
    a co Niezgodność towaru z umową, z której powinienneś był skorzystać reklamując
    wadliwy aparat. Z Gwarancji mało kto już korzysta, bo to tylko dobra wola
    producenta.

  • 4. Data: 2010-07-20 14:10:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > GWARANCJA, a co Niezgodność towaru z umową, z której powinienneś był
    > skorzystać reklamując wadliwy aparat. Z Gwarancji mało kto już korzysta,

    Co to jest Prawo Handlowe?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-07-20 14:11:54
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 16:06:41 +0200, Tomek napisał(a):

> [...]
    > GWARANCJA, a co Niezgodność towaru z umową, z której powinienneś był
    > skorzystać reklamując wadliwy aparat. Z Gwarancji mało kto już korzysta,

    I to jest wypowiedź typu Totalne-Pitu-Pitu. Szacun!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 6. Data: 2010-07-20 14:19:03
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    Tomek pisze:

    Z Gwarancji mało kto już korzysta,
    > bo to tylko dobra wola producenta.

    Jaka dobra wola, skoro EU każe producentom udzielać gwarancji na 24
    miesiące? Chyba nie dobra wola, a obowiązek.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 7. Data: 2010-07-20 14:20:57
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    Tomek pisze:
    Z Gwarancji mało kto już korzysta,
    > bo to tylko dobra wola producenta.

    Idąc tym tokiem rozumowania to producent w ogóle może odmówić naprawy bo
    na przykład nie ma dobrej woli. Bez sensu moim zdaniem.
    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 8. Data: 2010-07-20 14:35:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 16:19:03 +0200, Mumin napisał(a):

    > Jaka dobra wola, skoro EU każe producentom udzielać gwarancji na 24
    > miesiące? Chyba nie dobra wola, a obowiązek.

    Serio??? Od kiedy? W jakim akcie prawnym?

    "Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS
    i HD proste i logiczne"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 9. Data: 2010-07-20 14:46:45
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Serio??? Od kiedy? W jakim akcie prawnym?

    Nie wiem, nie orientuje się szczegółowo, ale dlaczego producenci
    samochodów nagle musieli zacząć udzielać gwarancji na 2 lata, a nie jak
    dotąd na rok?

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 10. Data: 2010-07-20 14:51:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 16:46:45 +0200, Mumin napisał(a):

    > Nie wiem, nie orientuje się szczegółowo, ale dlaczego producenci
    > samochodów nagle musieli zacząć udzielać gwarancji na 2 lata, a nie jak
    > dotąd na rok?

    chyba ci się grupa pomyliła - ta jest o komórkach a nie samochodach.
    Ewentualnie pl.rec.humor jeżeli chodzi o Radio Erewań.

    "Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta
    czemu nie zacytowales stanowiska Apple ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski