  • 41. Data: 2022-08-09 18:33:56
    Temat: Re: Termin badania technicznego
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 09.08.2022 o 18:30, J.F pisze:

    > no i gdzie tu masz "brak badan technicznych" ?

    pierwszy powód.

    --
    Pete

  • 42. Data: 2022-08-09 18:38:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Aug 2022 18:33:56 +0200, Pete wrote:

    > pierwszy powód.

    Czy my tę samą ustawe czytamy?
    Zacytuj ten powod.

  • 43. Data: 2022-08-09 19:01:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-09 o 18:00, Pete pisze:

    > BZDURA. Konwencja Wiedeńska reguluje wymagania dotyczące ruchu obcych
    > pojazdów. Pieczątki z przeglądu tam nie uświadczysz.

    Formalnie może i bzdura, praktycznie możesz wrócić na lawecie.
    I po kilku latach w sądzie będziesz miał zadośćuczynienie
    a w praktyce nie będziesz miał sił i środków, żeby dopiąć swego gdzieś
    daleko.
    A tu i teraz jesteś w plecy.
    Przypomnij sobie jak było z obowiązkowym wyposażeniem pojazdu -
    u nas gaśnica a u Niemców jakieś nożyczki czy koc - też wg Konwencji.
    I potrafili ładować mandaty
    zanim się głośno o tym nie zrobiło w prasie, że to bezprawne.
    Więc jak teraz się pojawią dowody z ostatnim przeglądem sprzed kilku lat,
    to Ci pierwsi padną ofiarą...

    Jeździłem przez wiele lat z niemieckimi tablicami
    i często miałem jakieś tam drobne kontrole i dziwnie polska policja
    zwracała uwagę na termin przeglądu (HU). Po prostu przewidująco
    wolałbym uniknąć kłopotów, że jak policmajster zobaczy ostatnią pieczątkę
    sprzed kilku lat, to wymyśli coś głupiego.
    Jeszcze tam gdzie znam język, to się wybronię, ale gdzieś we Francji
    czy Danii, to śmierć w butach.

  • 44. Data: 2022-08-09 19:02:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-09 o 14:25, J.F pisze:

    > Ci z dalszych lubili wystawic mandat obywatelowi PRAWO JAZDY.

    > Ale teraz juz nie ma obowiazku wymieniac dowodu, jak sie miejsce
    > skoczylo.

    Obudź się kolego - tego właśnie dotyczy dyskusja, że nie ma obowiązku,
    ale za granicą warto mieć wymieniony dowód.

  • 45. Data: 2022-08-09 20:41:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-08-2022 o 17:58, Pete pisze:

    > To Ty się podpierasz ustawą

    Mylisz się.
    To nie ja.

    > Dlatego podaj tę ustawę.

    Aha, więc napisałeś coś co Ci się wydawało, totalnie bez znajomości
    nawet aktu prawnego z którego mogłoby to coś wynikać?
    A jak to poddano w wątpliwość, to teraz żądasz, żeby ktoś inny coś
    udowadniał, a Ty nie musisz?
    Bądź poważny.....

  • 46. Data: 2022-08-09 21:50:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 09.08.2022 o 18:38, J.F pisze:

    > Czy my tę samą ustawe czytamy?
    > Zacytuj ten powod.

    Nie widzę potrzeby.

    --
    Pete

  • 47. Data: 2022-08-09 21:51:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 09.08.2022 o 20:41, Cavallino pisze:

    > Mylisz się.
    > To nie ja.

    A niby kto?

> [...]
    > nawet aktu prawnego z którego mogłoby to coś wynikać?
    > A jak to poddano w wątpliwość, to teraz żądasz, żeby ktoś inny coś

    Ale to nie ja ciągam po sądach kierowników bez badań technicznych.
    Popytaj u źródła jak im idzie.

    --
    Pete

  • 48. Data: 2022-08-09 21:56:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 09.08.2022 o 19:01, cef pisze:

> [...]
    > zanim się głośno o tym nie zrobiło w prasie, że to bezprawne.
    > Więc jak teraz się pojawią dowody z ostatnim przeglądem sprzed kilku lat,

    wtedy powiesz mu, że w PL teraz przegląd jest wbity na
    historiapojazdu.gov.pl (czy jakoś tam). Nawet możesz mu pokazać stronę
    ze swoimi danymi.

> [...]
    > sprzed kilku lat, to wymyśli coś głupiego.
    > Jeszcze tam gdzie znam język, to się wybronię, ale gdzieś we Francji

    Trzeba było ich zapytać a nie trząść d... za każdym razem. Zwłąszcza że
    brak bariery językowej. :P

    --
    Pete

  • 49. Data: 2022-08-09 22:27:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-09 o 21:56, Pete pisze:

    > wtedy powiesz mu, że w PL teraz przegląd jest wbity na
    > historiapojazdu.gov.pl (czy jakoś tam). Nawet możesz mu pokazać stronę
    > ze swoimi danymi.

    Si, si esta pagina no tiene vigencia aqui.

    > Trzeba było ich zapytać a nie trząść d... za każdym razem. Zwłąszcza że
    > brak bariery językowej. :P

    Nie musiałem niczym trząść. Francuzi sprawdzali Niemcom
    nalepki na tablice z przeglądem i robili problemy, to na nas
    na pewno Europa odreaguje.

  • 50. Data: 2022-08-10 01:08:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Tuesday, August 9, 2022, 5:51:04 PM, you wrote:

    > Jesteś pewien? Bo badanie jest ważne rok. Jeden rok. I koniec, ani
    > mniej, ani więcej. Nie można zrobić "awansem" na dłużej.

    Można. Do 30 dni wcześniej. Przepisy się zmieniają, na szczęście.
    Po sprawdzeniu: od 1 września 2022 r. - przesunęli wprowadzenie zmian
    :(

    > Jak się spóźni, to też dostanie na rok od dnia, kiedy przyjechał.

    To nie to samo. Może dostać mandat 1500+ PLN.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan