    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Telefon retro - AVR + moduł GSM
    Date: Sat, 03 Nov 2012 16:34:52 +0100

    W ramach samokształcenia zabrałem się ostatnio za naukę programowania
    mikrokontrolerów AVR w języku C. Skleciłem już prostą płytkę startową
    (Atmega8, złącze ISP oraz porty wyprowadzone na gold pinach) - peryferia
    montuję na płytkach stykowych albo kawałkach płytki uniwersalnej. W
    międzyczasie pojawiła się już koncepcja projektu, za który chciałbym się
    zabrać, gdy moje umiejętności w tej materii nieco wzrosną. Zamiast
    budować kolejny zegarek albo termometr na AVR postanowiłem złożyć coś
    bardziej specyficznego, poczyniłem już nawet pewne przygotowania. Zanim
    będę w stanie zabrać się za pisanie softu, chciałbym przeprowadzić pewne
    próby z częścią sprzętową.

    Ale o co tak właściwie chodzi? Krótko mówiąc planuję zbudować telefon
    komórkowy w stylu retro. Za podstawę posłuży częściowo zdekompletowany,
    czarny, bakelitowy RWT z lat sześćdziesiątych. Mikrokontroler będzie
    zliczał impulsy z tarczy numerycznej, składając numer w całość.
    Komunikacja z modułem GSM będzie rzecz jasna odbywała się po rs232.

    Planuję wykorzystanie modułu Integra M2106B (dokumentacja dostępna
    tutaj:
    http://archive.sierrawireless.com/resources/AirPrime
    /M1206-M1306-M2106/WA_DEV_M2106_PTS_003-001.pdf).

    Chciałbym jednak rozwiać kilka wątpliwości:

    1) W jaki sposób powinienem podłączyć oryginalny mikrofon (wkładka
    węglowa) oraz słuchawkę (coś w rodzaju W66) do któregoś z wejść/wyjść
    audio tego modułu? Domyślam się, że bez obwodów dopasowujących się nie
    obejdzie...
    2) Jak rozwiązać kwestię zasilania? Oczywiście aby cała zabawa miała
    sens, telefon musi posiadać wewnętrzną bateryjkę. Najprościej rzecz
    jasna byłoby wykorzystać kilka ładowanych poza urządzeniem akumulatorków
    1,2V i stabilizator 5V. Może jednak istnieje jakiś układ, który
    obsługiwałby od razu ładowanie akumulatorka oraz zapewniał stabilne
    napięcie 5V oraz odpowiednią wydajność prądową na wyjściu?
    3) Niestety jak wspominałem mój RWT jest częściowo zdekompletowany. To
    generalnie jedynie obudowa ze słuchawką, tarczą numeryczną i kompletem
    styków. Ma to swoje zalety (nie demontuję sprawnego zabytku techniki)
    jednak największą wadą jest brak dzwonka. Zależy mi na specyficznym,
    "metalicznym" brzmieniu retro i chciałbym uniknąć wszelkich układzików
    odtwarzających cyfrowe nagranie. Jednocześnie szukanie oryginalnego
    dzwonka też nie bardzo ma sens - one wymagały napięcia rzędu dziesiątek
    V. Jakiś pomysł? ;)