  • 1. Data: 2011-11-16 12:47:43
    Temat: Telefon LG jako modem GPRS
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    wszystkie opisy połączenia GPRS przez telefon bazują na tym, że powinien
    on udostępniać usługę DialUp, niestety mój LG GT540 nie:

    tristan@lenek:~$ sdptool browse 5C:17:D3:04:9A:35 | grep -i "Service Name"
    Service Name: Headset Gateway
    Service Name: Handsfree Gateway
    Service Name: Object Push
    Service Name: BRCM Advanced Audio
    Service Name: OBEX File Transfer
    Service Name: Phonebook Access PSE

    czy ktoś z takim problemem się borykał? Idzie jakoś zestawić takie
    połączenie w GNOME, jeżeli telefon nie serwuje DialUP? Dlaczego nie
    serwuje? Jak go zmusić do serwowania?

    Opisy nawet z 2007 roku mówią o tym, więc ten Android powinien chyba
    spokojnie to umieć?

  • 2. Data: 2011-11-16 19:44:15
    Temat: Re: Telefon LG jako modem GPRS
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    > Service Name: Headset Gateway

    > Opisy nawet z 2007 roku mówią o tym, więc ten Android powinien chyba

    W Gingerbread masz Wifi Tether w opcjach sieci, jesli starszy to
    potrzebujesz roota i programu z Marketu, chyba obsluguje rowniez BT.

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2011-11-17 09:56:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.11.2011 20:44, G Nowak pisze:

    > W Gingerbread masz Wifi Tether w opcjach sieci, jesli starszy to
    > potrzebujesz roota i programu z Marketu, chyba obsluguje rowniez BT.

    Czyli nie da się aktywować po prostu modemu?

  • 4. Data: 2011-11-18 07:59:46
    Od: stepow <WYWAL_TO@.z.pl>

    U mnie działa bez problemu.

    Podłączam tel. kablem USB, dystrybucja Ubuntu lub LinuxMint i tel. LG
    GT540. System wykrywa modem w telefonie i tylko trzeba skonfigurować
    połączenie za pomoca kreatora (jakieś 20 s roboty) oczywiście tylko po
    raz pierwszy.
    Może masz niesprawny modem w telefonie?

    Pozdrawiam,
    Marek, Wrocław

  • 5. Data: 2011-11-18 08:15:02
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "stepow" napisał:

    >U mnie działa bez problemu.
    >
    > Podłączam tel. kablem USB,

    Ja tam się na tych Linuksianych zaklęciach nie znam, ale po mojemu Tristan
    usiłuje gadać z tym modemem po BT. Powstaje pytanie, czy to telefon nie
    sprzedaje usługi Dial-Up, czy może linuksiany stos BT nie potrafi jej kupić.
    Wartałoby sprawdzić to pod normalnym systemem, albo choćby odpytać owego LG
    innym sparowanym aparatem.

    JoteR

  • 6. Data: 2011-11-18 08:17:18
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 18-11-2011 08:59, stepow rzecze:
    > U mnie działa bez problemu.

    Po kablu. A sprawdzałeś, czy twój egzemplarz sprzedaje
    profil DUN (Dial-Up Networking) przez Bluetooth?

    Jeśli tak, dopiero teraz można mówić o ew. uszkodzeniu
    (a może po prostu inna wersja softu?). Jeśli nie,
    to może po prostu TTTM- DUN tylko kablem.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 7. Data: 2011-11-18 10:19:20
    Od: stepow <WYWAL_TO@.z.pl>

    Dominik & Co napisał:

    > W dniu 18-11-2011 08:59, stepow rzecze:
    >
    > Po kablu. A sprawdzałeś, czy twój egzemplarz sprzedaje
    > profil DUN (Dial-Up Networking) przez Bluetooth?

    Nie sprawdzałem i niestety nie sprawdzę, bo mój laptop nie ma interfejsu
    Bluetooth :-(
    W sumie kabel ma tę zaletę, że możesz cały dzień pracować na połączeniu
    z internetem i bateria Ci nie padnie, a nawet się podładuje :-).

    Co do Bleutootha niestety nie mogę pomóc.

    Pozdrawiam,
    Marek, Wrocław