  • 1. Data: 2011-07-22 09:01:25
    Temat: Tel z android i fizyczna qwerty - szukam wad
    Od: AL <a...@s...tam>

    Witam,

    rozpatruje zakup jednego z dwoch telefonow:
    - HTC Desire Z
    - Motorola Milestone 2

    (warunek: fizyczna klawiatura qwerty i android).

    O zaletach to sie naczytalem w wielu recenzjach (pewnie polowa z nich
    sponsorowanych), wiec chcialem podejsc do tematu z drugiej strony - a
    mianowicie szukam wad tych telefonow.

    Czy ktos z Was mial do czynienia z ktoryms z w/w modeli (lub najlepiej
    dwoma) i potrafilby wyrazic swoja opinie w temacie?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 2. Data: 2011-07-22 09:20:43
    Temat: Re: Tel z android i fizyczna qwerty - szukam wad
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-07-22 11:01, AL pisze:
> [...]
    >
    > Czy ktos z Was mial do czynienia z ktoryms z w/w modeli (lub najlepiej
    > dwoma) i potrafilby wyrazic swoja opinie w temacie?

    Uzywam dizajera. Obudowa (czesc metalowa) bardzo nie odporna na
    zadrapania - innych wad nie zauwazylem.

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline
    Hotspot w Tychach: http://www.hotspot.tychy.pl

  • 3. Data: 2011-07-22 16:46:46
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Mikołaj Jopczyński pisze:

    > Uzywam dizajera. Obudowa (czesc metalowa) bardzo nie odporna na
    > zadrapania - innych wad nie zauwazylem.

    czy istnieje możliwość "podpięcia" programów pod sprzętowe klawisze? tzn
    k - klakulator w- włącz wifi idt?

    ToMasz

  • 4. Data: 2011-07-22 20:16:57
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-07-22 18:46, ToMasz pisze:

    > czy istnieje możliwość "podpięcia" programów pod sprzętowe klawisze? tzn
    > k - klakulator w- włącz wifi idt?

    na G1 (taki mam teraz) - bez problemu
    (przynajmniej w systemie CyjanogenMod - opcja w menu: skroty klawiszowe

    Na DesireZ czytalem, ze rowniez mozna (w tym bodajze dwa klawisze bez
    dodatkowego wcisnieca klawisza funkcyjnego)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 5. Data: 2011-07-22 21:03:12
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

> [...]
    >
    > Czy ktos z Was mial do czynienia z ktoryms z w/w modeli (lub najlepiej
    > dwoma) i potrafilby wyrazic swoja opinie w temacie?

    Nie wiem, czy uznasz to za wady (mocno subiektywne pojęcie), ale mnie w
    telefonie Androidowym rozczarowały następujące rzeczy:
    - brak możliwości nagrywania rozmów,
    - brak możliwości wyświetlania zegara na wygaszonym ekranie,
    - brak możliwości automatycznego blokowania ekranu po zamknięciu klawiatury.

    Z tego co się orientowałem, trzecie ograniczenie chyba jest do obejścia
    na niektórych telefonach, dwa pierwsze raczej dotyczą wszystkich modeli
    z Androidem (przynajmniej nie znalazłem na nie rozwiązania - jeśli jest
    to proszę o podzielenie się nim).

    Co do konkretnie Milestone 2, dorwij go gdzieś i przetestuj rozsuwanie i
    zsuwanie klawiatury. Nie ma "wspomagania", które jest w zdecydowanej
    większość telefonów. Musisz sam sprawdzić, czy ci to odpowiada.

    Jacek Midura

  • 6. Data: 2011-07-23 09:58:30
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-07-22 23:03, Jacek Midura pisze:

> [...]
    > - brak możliwości wyświetlania zegara na wygaszonym ekranie,
    > - brak możliwości automatycznego blokowania ekranu po zamknięciu

    mam tel z androidem (G1) i tablet GalaxyTab,
    wiec wady androida sa mi znane (niestety podzielam Twoje spostrzezenia -
    a tych wad androida jest znacznie wiecej, ale niestety nie ma systemu
    idealnego, a androida jakos zaakceptowalem i byc moze z czasem czesc wad
    zostanie w nim wyeliminowana lub pojawia sie odpowiednie programy to
    rozwiazujace).
    Brak zegara na wygaszaczu mi mniej przeszkadza bo zegarek mam zawsze na
    rece, wiec nie mam odruchu sprawdzania , ktora godzina na komorce)

> [...]

    > zsuwanie klawiatury. Nie ma "wspomagania", które jest w zdecydowanej
    > większość telefonów. Musisz sam sprawdzić, czy ci to odpowiada.

    mialem Milestone2 w rece - w/w cecha rozsuwania klawiatury jakos nie
    wzbudzila moich zastrzezen.
    W DesireZ tez bardzo dziwnie otwiera sie kawiatura na tych ramiaczkach
    unoszacych ekran.
    Najbardziej podoba mi sie to co jest w G1 (no i klawiatura jest 5-cio
    rzedowa miast 4-ro jak w wiekszosci klawiatur sprzetowych qwerty) - no
    ale co telefon to inne rozwiazania.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 7. Data: 2011-07-23 10:02:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 23 Jul 2011 11:58:30 +0200, AL napisał(a):

> [...]
    > Najbardziej podoba mi sie to co jest w G1 (no i klawiatura jest 5-cio
    > rzedowa miast 4-ro jak w wiekszosci klawiatur sprzetowych qwerty) - no

    Mimo, że lubię sprzętowe klawiatury, a nawet po dłuższym czasie z kajzerką
    wydawało mi się, że jest niezbędna, to jednak przy dużym ekranie, np. takim
    jak w HD2 klawiatury ekranowej daje się używać równie skutecznie, zwłaszcza
    w trybie landscape. Pierwsze wrażenia są negatywne, ale już po 2-3 dniach
    jest całkiem dobrze, po tygodniu bardzo dobrze.
    Świetnie w tym pomaga haptic feedback.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Paweł "robbo"

  • 8. Data: 2011-07-23 14:20:13
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 23.07.2011 12:02, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > w trybie landscape. Pierwsze wrażenia są negatywne, ale już po 2-3 dniach
    > jest całkiem dobrze, po tygodniu bardzo dobrze.

    Chętnie się pod tym podpiszę. Po latach używania E71/E72 bałem się
    przesiadki na "dotykowca". Jednak do swype'a przyzwyczaiłem się w ciągu
    zaledwie kilku dni - według mnie działa genialnie.

    Marek