eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTechnika jazdy samochodem osobowymRe: Technika jazdy samochodem osobowym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshost
    ing.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1hhx35wm9im4u.aiskbwx9g9zh$.dlg@40tude.net>
    <4f0f63c3$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <uhptds94qp8i$.8mj0h3vyx91j.dlg@40tude.net>
    <4f105054$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <ddbq5evvzq4f$.1668wdg4kl5rm$.dlg@40tude.net>
    <4f106cbe$0$1275$65785112@news.neostrada.pl>
    <1hcibs52qd4et.12se1cavd25h0$.dlg@40tude.net>
    <4f109092$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <4f10974e$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    <1lsz54tyftpzu$.1d9i4ydroxwzw$.dlg@40tude.net>
    <cgmqgd8cqn4y.1oqlcgtzebjfp$.dlg@40tude.net>
    Date: Sat, 14 Jan 2012 00:00:03 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 41
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.55.201
    X-Trace: 1326495607 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26705 83.11.55.201:15143
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2426498
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 13 Jan 2012 23:10:27 +0100, P.B. wrote:

    > Dnia Fri, 13 Jan 2012 22:56:14 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >>> Sorry, w dieslu zimą to będzie pewnie godzina.
    >>
    >> Termostat musisz wymienić
    >
    > W tych współczesnych dieslach niekoniecznie. Przy ujemnych temperaturach w
    > Focusie 1,6 TDCI silnik na wolnych obrotach więcej ciepła traci niż
    > produkuje - może wyłączenie ogrzewania poprawiłoby bilans. W efekcie na
    > wolnych obrotach nigdy nie rozgrzeje się do temperatury pracy, a rozgrzany
    > stygnie pracując na postoju.

    Mój kolega który ma małego diesla też tak mówił... Aż wymienił termostat ;)
    Ale oczywiście, że małe diesle grzeją się dużo dłużej, pewnie faktycznie na
    mrozie może być problem z osiągnięciem docelowych 90C, ale to nie o to
    chodzi z grzaniem silnika na postoju.

    Samochód powinien pochodzić chwilę nim się nim ruszy żeby mniej-więcej
    temperatura silnika się zaczęła wyrównywać, a olej chociaż trochę się
    podgrzał.

    A nie że dno tłoka dostaje strzały temperatury z komory spalania, a od
    spodu tłok zimny, olej -10C, różnice emperaturowe w silniku i towarzyszące
    temu siły ogromne i jeszcze UE każe to obciążać.

    Spokojnie wystarczy choćby minuta pracy silnika żeby już było dużo lepiej.

    Ale oczywiście najmądrzejsza UE zadecydowała, że lepiej żebyś sobie pałował
    panewki na zimno, zamiast zużyć w siągu minuty 0.025l paliwa (wartego
    jakieś 14gr) emitując przy tym koszmarną ilość 60g CO2 (czyli tyle co
    produkuje człowiek żyjąc przez jakieś 2-3 godziny).

    Jeszcze o tyle wesoło, że teraz jak kupujesz samochód to instrukcja straszy
    że musisz od razu ruszać jak tylko rozrusznik zakręci.
    Ale jak kupisz jakąkolwiek maszynę, bywa że napędzaną nawet bardzo podobnym
    silnikiem spalinowym, to tam jakoś zawsze najpierw uruchomić, potem
    poczekać, a dopiero potem obciążąć.

    Takie to unijne cuda.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: