  • Data: 2014-06-05 09:37:01
    Temat: Tanie wozidełko (a może leasing?)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Hej,

    Obejrzałem wczoraj podwozie Sienolota i nie wygląda to dobrze... tam jest
    więcej rdzy, niż podłogi. Więc pewnie za jakiś czas, rok, może dwa, trzeba
    będzie zacząć szukać nowego wozidełka. Polecicie coś? Moje kryteria:

    1. Tanie. Nie chcę przeznaczyć na używany samochód w dobrym stanie więcej
    niż 7k.

    2. Tanie w eksploatacji - mało palące. Nie musi mieć dużego silnika, ma
    tanio dowieźć od punktu A do punktu B. Najchętniej zagazowane.

    3. Tanie części zamienne. Do Sienolota chłodnica kosztowała 140 zł,
    komplet naprawczy zacisku (tłoczek z uszczelkami) 60 zł, używany
    komputer 20 zł... i bardzo to w tym samochodzie lubię :)

    4. Mało awaryjne. Sienolot jak na swoje 16 lat jest bardzo mało awaryjny.
    Po prostu działa, jeździ, odpala, a jak coś się sypie, to drobiazgi.

    5. Odporne na zimę. Sienolot zawsze odpalał, nawet przy -20 stopniach.
    Oczywiście zakładamy prawidłową eksploatację, zawsze naładowany i nowy
    akumulator, sprawny alternator, sprawne świece, benzynę z normalnej stacji
    itd.

    6. Odporne na rdzę. Będzie stało pod chmurką i jeździło głównie zimą,
    po posolonych drogach. Każdy samochód wtedy dostaje w dupę, ale mam
    wrażenie, że Fiaty dostają bardziej...

    Fura będzie w sezonie motocyklowym stała i będzie odpalana rzadko (raczej
    tylko w deszczu), więc dobrze, żeby jej to nie szkodziło. Chociaż jak nie
    jeżdżę, to raz na jakiś czas robię rundkę Sienolotem, żeby nie zapomniał,
    jak się jeździ.

    Polecicie coś pod te wymagania? Myślałem o Pandzie, ale punkt 6...

    A może zrobić jeszcze inaczej i po prostu na zimę brać coś w leasing, a
    latem zrezygnować z samochodu? Wtedy obchodzi mnie jedynie punkt 2, 4 i 5.
    No i oczywiście 1, ale w kontekście ceny wynajmu, a nie zakupu... macie
    doświadczenia w tej materii? Mógłym płacić do 200-250 zł za miesiąc, to
    realna cena?

    http://motogof.tumblr.com/