  • 1. Data: 2010-12-06 04:46:06
    Temat: Tanie auto - Daewoo Leganza - Pacjent zmarł !
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    No w końcu znalazłem kilka(naście) h - Kupiłem :)
    Daewoo Leganza 1999 2.0+LPG sek., automat, klimatronik, l.soczewki, el
    fotel...

    i to chyba koniec dobrych wieści :/
    Operacja udała się! pacjent zmarł - i bryzgał olejem.

    w silniku zostały 2 cylindy (lub1) :/

    to chyba było tak: (nie ja prowadziłem).
    tz. jakoś tak się stało że nie mam pojęcia co się stało z olejem
    w silniku - znikło ? i przejechał 130km bez oleju ~120...160km/h

    po zgaszeniu i odpaleniu 5 min później zaczęło stukać w silniku,
    3 min potem SPORO głośniej.

    -AAaaaaa ! nie ma oleju ?
    -no nie ma
    -no to się wlało 2 litry castrola jakiegoś tam.

    stukanie nie przestało i kilka km potem głośniej, głośniej
    coś grzmotneło, dźwięki ala skręcanie metalu i już dużo dziwnych
    odgłosów, zgasł.

    Jako że zgasł w złym miejscu, a ciężki był- pchnąć się nie dało, zimno było.
    to jeszcze trzeba go było jakoś przesunąć 500metrów dalej.

    no to udało się odpalić (nawet dość szybko odpalił) tylko chodziło
    ze 2 cylindy, gasł i trzeba było dużo gazu dawać.

    generalnie udało się pochodzić jeszcze naście sekund żeby go ruszyć,
    i żeby nie blokował ruchu. (start z "D" na pełnym gazie i rozruszniku).

    no i.....

    Generalnie tam gdzie stuknęło to jest WIELKA plama oleju, potem duża
    ścieżka, co się mogło popsuć ?

    -co to były stuki ala metal o metal ?
    -co to mogło być grzotnięcię takie mocne ?
    -i czemu działają 2 cylindry (1?) i gaśnie ?

    -czy to się jeszcze nada do jazdy ?

    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2010-12-06 05:18:53
    Temat: Re: Tanie auto - Daewoo Leganza - Pacjent zmarł !
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Michał

    > i to chyba koniec dobrych wieści :/
    > Operacja udała się! pacjent zmarł - i bryzgał olejem.

    A mówiłem, żebyś kupił Mondeo? ;)

    > Generalnie tam gdzie stuknęło to jest WIELKA plama oleju, potem duża
    > ścieżka, co się mogło popsuć ?

    Zatarłeś silnik?

    --
    ignorance is bliss

  • 3. Data: 2010-12-06 07:27:39
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jak skonczyl ci sie olej to kontrolka ci sie (kierowcy) nie palila?
    mozna wrozayc ale to co opisujesz to jakos do braku oleju mi bardzo nie
    pasuje.

    juz predzej pekniecie bloku czy moze zerwany ktorys tlok ale on by chyba
    zmasakrowal wal korbowy gdyby się wypiął/urwał.

    obstawiam na 80% ze ci sie rozrzad przestawic mogl (ktorys zawor sie urwal?)
    i zaliczyles dzwona cylindrami. tyle ze po tym nie mialbys szans odpalic.
    nawet na 2 cylindrach.

    obstawiam ze kupiles niezle polatanego trupa i tyle.

  • 4. Data: 2010-12-06 08:12:24
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    >
    > -co to były stuki ala metal o metal ?
    > -co to mogło być grzotnięcię takie mocne ?
    > -i czemu działają 2 cylindry (1?) i gaśnie ?

    Ja myślę że się popsuł :)

  • 5. Data: 2010-12-06 08:44:45
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    > obstawiam na 80% ze ci sie rozrzad przestawic mogl (ktorys zawor sie
    > urwal?) i zaliczyles dzwona cylindrami. tyle ze po tym nie mialbys szans
    > odpalic. nawet na 2 cylindrach.

    Czyli na 80% Twoja wypowiedz nic nie wnosi do tematu, skoro piszesz tezę, a
    za chwilę sam sobie zaprzeczasz :)

    Co do autora tematu -zatarty na panewkach oraz/lub tłokach i urwany korbowód
    na którymś cylindrze.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 6. Data: 2010-12-06 09:14:45
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Czyli na 80% Twoja wypowiedz nic nie wnosi do tematu, skoro piszesz tezę,
    > a za chwilę sam sobie zaprzeczasz :)

    ogolnie tak bo to wrozenie z fusów wiec sprzeczne pomysly sie nie wykluczaja
    tutaj:)
    jakby byl zatarty to by tracil moc, jak na panewkach to afaik olej i mogloby
    tluc - ale nie tak chyba jak opisuje watkotworca imo.

    jakos ta relacja mi sie nie trzyma kupy:)

  • 7. Data: 2010-12-06 09:29:00
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > -czy to si jeszcze nada do jazdy ?

    Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz silnik za 2k zl fabrycznie nowy i
    sie nada.
    --
    Olleo

  • 8. Data: 2010-12-06 09:45:21
    Temat: Re: Tanie auto - Daewoo Leganza - Pacjent zmar&#179; !
    Od: "jack" <j...@v...pl>

    > Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz silnik za 2k zl fabrycznie nowy i
    > sie nada.
    > --
    > Olleo
    Dokładnie tak,kup silnik urzywany.włozenie tego do zabytku pochłonie ci
    6godz[sam wkładałem kiedyś do sierry]ew.300-500zł u znajomego mechanika.
    gorzej jak by Ci padł naped w merolu-tu silniki zaczynają sie od 10000złi to bez
    gwarancji.
    pozdro.jack
    PS.A niechesz pozbyć sie kłopotu??za ile?

  • 9. Data: 2010-12-06 10:27:31
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-06 08:12, Agent pisze:

    > Ja myślę że się popsuł :)

    Się nie popsuł. Michał to psuja. Jemu strach dwie stalowe kulki w ręce
    dać. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 10. Data: 2010-12-06 11:51:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Michał" <m...@W...gazeta.pl> napisał
> [...]
    > tz. jakoś tak się stało że nie mam pojęcia co się stało z olejem
    > w silniku - znikło ? i przejechał 130km bez oleju ~120...160km/h

    Nubira 2.0 miala czujnik poziomu oleju. I potrafil on zadzialac
    przy 160km/h, zapalajac "check engine", zanim nawet czerwona lampka
    od cisnienia zablysla.

> [...]
    > odgłosów, zgasł.

    > Generalnie tam gdzie stuknęło to jest WIELKA plama oleju, potem

    Najpierw zatarlo ci panewke, potem rozdupcylo korbowod i wyszed
    przez miske :-)

    No chyba ze odwrotnie - najpierw urwalo korbowod, stukal, stukal az
    w koncu spuscil olej z miski :-)

    > -czy to się jeszcze nada do jazdy ?

    Podobno czesci teraz tanie, caly nowy silnik ze skrzynia kupisz za
    5000, to moze sam silnik za 3000 ? :-)

    Poprosimy o fotki jak juz wymontujesz i rozbierzesz .

    J.