  • 1. Data: 2009-07-10 16:30:03
    Temat: Taka scenka drogowa, jak to jezdzic
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Taka scenka:
    normalna ulica dwukierunkowa, jednopasmowa, bez świateł.
    Czekając na skręt w lewo stoi autko na kierunkowskazie.
    Z przeciwka duży ruch (co z moto widać dobrze) więc postoi dłuższą chwilę.

    Za nim 1-2 autka do jazdy na wprost ale siłą rzeczy zablokowane.
    Z prawej jest metrażowo rzecz biorąc dostatecznie dużo miejsca by
    przejechać 2oo.
    Może jakiś zdenerwowany puszkowiec może próbować JEDNAK zmieścić się z
    prawej (na co szans nie ma).

    Kodeksowo to tak nie bardzo, ze 2 przepisy podpadające, a w praktyce?
    Nie mówię o kolumnie na 10 samochodów.

    PS. Świadomie nie pytam juniorów skutersynów na forach ;)

  • 2. Data: 2009-07-10 16:38:01
    Temat: Re: Taka scenka drogowa, jak to jezdzic
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie mówię o kolumnie na 10 samochodów.
    >
    > PS. Świadomie nie pytam juniorów skutersynów na forach ;)

    a tak konkretnie to o co pytasz?

    --
    Easy
    Zielona Dziura

  • 3. Data: 2009-07-10 17:06:39
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Easy pisze:

    > Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości

    > a tak konkretnie to o co pytasz?

    Czy przejechać z prawej taką kolumienkę.

  • 4. Data: 2009-07-10 17:26:08
    Od: PB <p...@b...pl>

    Fri, 10 Jul 2009 19:06:39 +0200, na pl.rec.motocykle, Jacek Czerwinski
    napisał(a):

    > Czy przejechać z prawej taką kolumienkę.

    oczywiscie ze tak, po upewnieniu sie ze nic nie nadlatuje z tylu i ze
    zaden z tych z przodu nie wpadnie na ten sam pomysl.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 5. Data: 2009-07-10 17:42:41
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    Jacek Czerwinski pisze:
    ...>8
    > Czy przejechać z prawej taką kolumienkę.

    A ja myslalem ze masz watpliwosci czy miales prawo przejechac :)

    Sir Piernik
    Betvelwe

  • 6. Data: 2009-07-10 18:01:43
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    PB wydusił z siebie te słowy:

    > oczywiscie ze tak, po upewnieniu sie ze nic nie nadlatuje z tylu i ze
    > zaden z tych z przodu nie wpadnie na ten sam pomysl.

    pytanie bylo o przepisy ... a wiec nie specjalnie.
    Bo jakkolwiek mozna z prawej wyprzedzić skręcającego w lewo .. to jednak dwa
    samochody stojące *ZA* skręcającym nie skręcają tylko jadą na wprost, wiec
    zeby pozostać w zgodzie z przepisamy, trzeba by (nie przekraczając ciąglej)
    wyprzedzić dwa samochody z lewej, a sa,mego skręcającego z prawej .. co jest
    tak karkołomnym manewrem .. ze lepiej złamac przepisy i pojechac z prawej.

    Oczywiście w praktyce .. sie jedzie, ale zgodne z przepisami to nie jest

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 7. Data: 2009-07-10 18:04:42
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
> [...]
    > złamac przepisy i pojechac z prawej.
    >
    > Oczywiście w praktyce .. sie jedzie, ale zgodne z przepisami to nie jest

    Dzięki, mniej więcej takiej wypowiedzi się spodziewałem

  • 8. Data: 2009-07-10 18:18:15
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 10 Jul 2009 18:30:03 +0200, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

    [ciach]
    > Kodeksowo to tak nie bardzo, ze 2 przepisy podpadające, a w praktyce?

    Niby jakie przepisy? Wszyscy stoją, więc omijamy stojące samochody. Omijać
    można z dowolnej, ze lewej, z prawej, jak damy radę to nawet górą ;-)

    A w praktyce to prawą hyc hyc. :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 9. Data: 2009-07-10 18:32:49
    Od: "mazdah" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > pytanie bylo o przepisy ... a wiec nie specjalnie.
    > Bo jakkolwiek mozna z prawej wyprzedzić skręcającego w lewo .. to jednak
    > dwa samochody stojące *ZA* skręcającym nie skręcają tylko jadą na wprost,

    Nie jada. Stoja. To jest dosc powazna roznica.

  • 10. Data: 2009-07-10 18:38:05
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    mazdah wydusił z siebie te słowy:

    > Nie jada. Stoja. To jest dosc powazna roznica.

    słuszna uwaga.
    Jednak nie zmienia to postaci rzeczy .. ze omijać z prawej w takiej sytuacji
    nie mozna, chyba, ze wszytskie samochody bedą miały włączone kierunkowskazy
    w lewo.