  • 1. Data: 2010-06-23 13:22:33
    Temat: Tabelki a Firefox
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Cześć,

    Mam dwa problemy tabelkowe, które mnie już doprowadzają do rozpaczy. Z
    tego co wyczytałem to Gecko ma sporo problemów z tabelkami, ale może ktoś
    zna rozwiązania?

    Pierwsza sprawa to ucinanie jednej krawędzi tabelki w kontenerze, który ma
    ustawione overflow : hidden. Jedyna metoda na to, to ustawienie bocznego
    marginesu na tabelce?

    Druga sprawa jest gorsza - chcę narzucić pewne style na tabelki, które są
    wypluwane z WYSIWYG-a. Ten z kolei potrafi część atrybutów ustawić wprost,
    a część jako CSS.

    Mam problem z obramowaniem przy ustawionym tylko <table border="1">.
    Tabelce nie mogę narzucić border-width, bo może być też taka bez krawędzi.
    Wszystkie przeglądarki respektują podaną grubość obramowania, jedynie Fx
    strzela fochy i rysuje ramkę o grubości np. 2px (tak jakby nie działało
    border-collapse : collapse).

    Na razie zrobiłem "ugly hack":

    table { border-collapse : collapse; border-spacing : 0; }
    table,
    table td,
    table th { border-style : solid; border-color : #c4d3da; border-width :
    1px; }
    table[border="0"],
    table[border="0"] td,
    table[border="0"] th { border-width : 0; }

    Ale co z tabelkami o grubszych ramkach?
    Ma ktoś jakiś pomysł na przekonanie Fx do działania w tym przypadku?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 2. Data: 2010-06-23 13:25:24
    Temat: Re: Tabelki a Firefox
    Od: sim_co <s...@g...pl>

    Borys Pogoreło pisze:
    > Cześć,

    [...]

    > Pierwsza sprawa to ucinanie jednej krawędzi tabelki w kontenerze, który ma
    > ustawione overflow : hidden. Jedyna metoda na to, to ustawienie bocznego
    > marginesu na tabelce?

    Hej, ja z tego co pamiętam, to posiłkowałem się width:99%;

  • 3. Data: 2010-06-23 13:32:11
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 15:25:24 +0200, sim_co napisał(a):

    > Hej, ja z tego co pamiętam, to posiłkowałem się width:99%;

    Tutaj znów kwestia WYSIWYG-a - może wypluć tabelkę width="100%" albo w
    ogóle bez szerokości.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2010-06-23 14:09:28
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Od dawna już tutaj nie wróżymy, więc jeżeli szukasz pomocy to podaj
    linka, zaś jeżeli chcesz się wyżalić to załóż sobie bloga ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2010-06-23 14:27:13
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 16:09:28 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Od dawna już tutaj nie wróżymy, więc jeżeli szukasz pomocy to podaj
    > linka, zaś jeżeli chcesz się wyżalić to załóż sobie bloga ;)

    Gdybym chciał się wyżalić, to bym napisał na pręga ;)

    http://www.ue.wroc.pl/wydzial_ne/334/program_studiow
    .html

    Na razie wyłączyłem hacka na Fx.
    Pogrubione zarówno w 3.0/Win32 jak i w 3.6/MacOS.

    Żeby nie było zbyt prosto to przy lokalnych testach raz zachowuje się
    poprawnie, a po chwili znów jest źle.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2010-06-23 18:00:44
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-06-23 16:27, Borys Pogoreło wrote:

    > Gdybym chciał się wyżalić, to bym napisał na pręga ;)

    :]

    > http://www.ue.wroc.pl/wydzial_ne/334/program_studiow
    .html

    Widzę, że domyślnie ustawiłeś border-style:solid; po wywaleniu tego Ff
    zachowuje się ciut normalniej. Spróbuj tak:

    table, th, td {
    border-style:solid; /* Twój styl */
    border-color:#C4D3DA; /* Twój kolorek */
    }

    table[border="0"],
    table[border="0"] th,
    table[border="0"] td {
    border-width:0; /* bez tego wszystko poza webkitem świruje dla
    border="0" */
    }

    table[border="1"][cellspacing="0"],
    table[border="1"][cellspacing="0"] th,
    table[border="1"][cellspacing="0"] td {
    border-collapse:collapse;
    border-width:1px;
    }

    border="2" i dalej już sobie poradzą.

    Co do punktu pierwszego - nic mi tu nie ucina po usunięciu fixa (marginesu).

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2010-07-02 17:57:18
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 20:00:44 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > (...)
    >
    > border="2" i dalej już sobie poradzą.

    Dzięki za odzew. Nic sensowniejszego od Twojej propozycji nie wymyśliłem,
    więc masz swój wkład do wizerunku uczelni wyższych ;)

    > Co do punktu pierwszego - nic mi tu nie ucina po usunięciu fixa (marginesu).

    Zżera niestety. Gecko jakoś dziwnie renderuje krawędź, że przy
    floatowanych elementach potrafi uciąć. I tu też trzeba robić obejścia.
    Zobaczymy czy poprawią to wszystko przy szumnie zapowiadanym silniku HTML5.

    Żebym klął na Fx, co za czasy...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl