  • 31. Data: 2013-01-16 10:32:40
    Temat: Re: TVP2 Lis-Nowak
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-16 02:15, Excite pisze:

    > http://www.youtube.com/watch?v=GZNT30vShpI

    Obejrzałem.

    Program zmarnowanej szansy. Skupiali się na duperelach.
    Ani słowa o karaniu właścicieli pojazdów zamiast sprawców.
    Ani słowa o nielegalności pojazdów ITD zatrzymujących się w miejscach
    niedozwolonych.

    Za to Nowak wyskoczył z pomysłem likwidacji zielonych strzałek jako
    niebezpiecznych. Pewnie nie wie, że w roku, w którym my likwidowaliśmy
    blaszane strzałki (pod pretekstem nakazu z UE) - Niemcy (o ile dobrze
    pamiętam) uznali, że te strzałki to świetny pomysł i zaczęli je stosować
    u siebie.

    --
    MN

  • 32. Data: 2013-01-16 10:41:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Wednesday, January 16, 2013, 8:28:20 AM, you wrote:

    > Przepraszam, jakiej? Bo na pewno nie zapracowanej.

    Znaczy niby co? Ukradzionej?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2013-01-16 10:50:48
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2013-01-14 22:36, szufla pisze:

    Pomijając już beznadziejny styl prowadzącego, który dawał się zapędzać w
    kozi róg, mylił się - mówił per ty, nie rozumiał słowa prewencja, był
    zbyt rozemocjonowany, co nie pozwalało mu się skupić i utrzymać nerwów
    na wodzy:

    - przykład Słowacji: pudło. Tam po prostu jeżdżą generalnie zgodnie z
    ograniczeniami - chyba taka kultura, a może przyzwyczaili ich wysokimi
    mandatami, nie wiem, ale tak tam po prostu jest. Tylko idiota kupował by
    w Słowacji fotoradary, bo to wywalanie kasy.

    - film z fotoradarami w mieście: pudło, a nawet trzy. Wszystkie te
    trzy fotoradary ustawione w niebezpiecznych miejscach. No, można
    dyskutować, czy tam powinno być "40" - ale tam jest przejście na
    trzypasmówce bez świateł.

    - powołanie się na artykuł z tabloidu - pudło wielkości kontenera, bo
    ten "artykuł" ilustrowany zdjęciem prędkościomierza niczego nie dowodzi.

    - powtarzanie, że można płacić i unikać punktów - sedno sprawy i
    pokazanie, że chodzi bardziej o kasę, niż bezpieczeństwo. Niestety - za
    mało argumentów przygotował na tą tezę...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 34. Data: 2013-01-16 10:51:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w

    >Ale czemu mieszasz ZUS do lekarzy? ZUS jedynie pośredniczy w
    >przekazywaniu składki na ubezpieczenie zdrowotne do NFZ. I na tym
    >kończy się jego rola.

    ZUS czy US ?
    bo skladka na NFZ to chyba z podatku dochodowego idzie, a ZUS to moze
    emerytom i rencistom posredniczyc ..

    J.

  • 35. Data: 2013-01-16 11:02:05
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2013-01-16 01:12, scobowski pisze:
    > uważam, że instytucja kradnąca 50% zarobków KAŻDEGO
    > pracującego na etacie obywatela (i znaczny % przychodów tych
    > zaradniejszych) nie ma prawa istnieć, jeśli te pieniądze znikają w
    > czarnej dupie :)
    > Każdy powinien móc zrezygnować z tej złodziejskiej instytucji i opłacać
    > sobie komercyjne ubezpieczenie, dzięki któremu będzie mógł skorzystać z
    > uśmiechniętego i KOMPETENTNEGO lekarza, a na starość będzie miał z czego
    > żyć :)
    > Na dzień dzisiejszy - takie usługi/ubezpieczenia są 5-10x tańsze, niż
    > zus ;)

    To wyemigruj tam, gdzie ten wskaźnik jest niższy. Tyle, że będziesz
    musiał omijać m. in. Szwecję, Belgię, Norwegię, Danię, Szwajcarię,
    Austrię, Holandię, Finlandię...
    Masz jeszcze inne wyjście - możesz zostać marynarzem. Oni funkcjonują w
    znakomitej większości na takiej zasadzie, że pracują na kontraktach
    zawieranych z zagraniczną firmą, ale nie płacą ubezpieczeń w PL.

    Pozdr,

  • 36. Data: 2013-01-16 11:02:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > A ty juz zlikwidowałeś swoich dziadków i rodziców? Bo ja sobie cięzko
    > zapracowanej emerytury zabrać nie dam (o ile do niej dożyję).

    Miło jest mówić sobie, że emerytura to jest coś na co zapracowaliśmy.
    Ale jest to stwierdzenie bardziej "godnościowe" niż realne.
    W istocie jest to świadczenie społeczne, rodzaj parapodatku, obciążającego obecnie
    pracujących
    na rzecz tych, którzy pracowali dawniej. Zwłaszcza w starym systemie, gdzie związek
    między sumą
    wniesionych składek a sumą wypłat, jest zbyt luźny, aby można było sobie uczciwie
    powiedzieć:
    to moje pieniądze, zapracowałem na nie.

    Jest to jeszcze bardziej jaskrawe, jeśli się pomyśli że obecni młodzi, odkładając
    znacznie
    wyższe procentowo składki, otrzymają finalnie znacznie niższe emerytury (%
    zastąpienia).
    Czyżby niewystarczająco zapracowali? Wyzysk pokoleniowy...

  • 37. Data: 2013-01-16 11:20:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, January 16, 2013, 10:51:25 AM, you wrote:

    > ZUS czy US ?

    ZUS.

    > bo skladka na NFZ to chyba z podatku dochodowego idzie,

    Z niczego nie idzie. Jest odliczane z podatku dochodowego ale płaci
    się na konto ZUS. I uwzględnia w deklaracji składanej do ZUS co
    miesiąc.

    > a ZUS to moze emerytom i rencistom posredniczyc ..

    A pracownikom niby nie? Czyzbyś zapomniał o zasiłkach chorobowych,
    rodzinnych itd.?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2013-01-16 11:23:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 16 Jan 2013 00:19:30 +0100, scobowski

    > robi ze mnie dojną krowę

    Sam z siebie robisz dojną krowę, o ile dajesz się im doić. Tymczasem
    wystarczy zwolnić -- korona z pewnością Ci z głowy nie spadnie - a oni
    przestaną kupować FR...

    --
    Pozdor Myjk

  • 39. Data: 2013-01-16 11:25:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Znaczy niby co? Ukradzionej?

    Tak po prawdzie to wyżebranej.

    Bo to, co dostaje emeryt to jest to, co mu Pan łaskawie daje, a nie co
    sobie wypracował.

    To, co wypracował, zostało w Wielkich Budowlach Socjalizmu, albo (trochę
    później) zostało natychmiast wydane na ówczesnych emerytów.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2013-01-16 11:26:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Wednesday, January 16, 2013, 11:02:40 AM, you wrote:

> [...]

    [...]

    > Wyzysk pokoleniowy...

    Oczywiście, że wyzysk pokoleniowy. Ale masz lepszy pomysł bez
    likwidacji 1/3 społeczeństwa? Bo ja nie :(

    Się od lat juz ponad 20, od kiedy zawodowo musiałem się zainteresować
    tym, co to płaca, podatki, składki głowię nad tym, skąd wziąć
    pieniądze na załatanie rosnącej dziury emerytalnej. Ryczałem ze
    śmiechu, jak dawno temu próbowano sobie wmawiać, że mozna to zrobić
    wpływami z prywatyzacji.

    Niestety - jedynym wyjściem jest ZWIĘKSZENIE SKŁADEK. Tak, żeby
    kolejne pokolenia coraz więcej zbierały na własny kapitał emerytalny i
    nie trzebaby zagłodzić aktualnych emerytów.

    --
    Best regards,
    RoMan