  • 1. Data: 2009-09-08 17:09:05
    Temat: TVP platforma juz za 2 tyg?
    Od: noy <j...@m...com.pl>

    http://satkurier.pl/news/49168/platforma-tvp-za-dwa-
    tygodnie.html

  • 2. Data: 2009-09-09 06:18:07
    Temat: Re: TVP platforma juz za 2 tyg?
    Od: "jerzyn" <p...@o...eu>

    Użytkownik "noy" <j...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    news:op.uzx69gx9s4fv72@lkrk0069.gus2k.stat2k.global.
    ..

    > http://satkurier.pl/news/49168/platforma-tvp-za-dwa-
    tygodnie.html

    Platforma cyfrowa, to hasło którym ostatnio mocno wymachuje Prezes TVP Pan
    Farfał, mam do tego tematu parę małych pytań. Czy ktokolwiek liczył ile to
    kosztuje i czy warto robić taką platformę, skoro TVP dostała trzy miejsca na
    1 multipleksie i cały trzeci multipleks naziemny, czy TVP ma zamiar
    poprzestać na satelitarnej platformie, czy także rozwijać naziemną a
    satelitarną traktować tylko jako doświetlenie? A jeśli doświetlenie to dla
    kogo? Ilu jest potencjalnych klientów takiego doświetlenia? Dlaczego z
    naszych pieniędzy TVP zamierza rozwijać dwie różne platformy techniczne a
    nikt tego nie kontroluje pod kątem zasadności tych wydatków?

  • 3. Data: 2009-09-09 08:26:11
    Od: a...@p...pl

    a jedno z wczoraj mi sie rzucilo w uszy. Strezynska pokazali 3 sek.
    Powiedziala jedno zdanie.....ale komentarz za chwile byl taki,ze
    cyfrowa telewizja naziemna to i tak bedzie gorsza jakosc niz z nowej
    platformy TVP.

    @jerzyn: poki co to tylko 1 mux jest ustalony, o 2 muxie sie cos mowi,
    a o 3 cisza totalna.

    A co do dvb-t+ (w Polsce) jeszcze nie wystartowali a w UK w
    pazdzierniku zaczynaja sprzedaz tunerow dvb-t2, wiec wyjdzie na to, ze
    my juz staroc wdrazamy!!!!! Porazka totalna. Ja napewno nie kupie
    teraz tunera, bo za 3 miesiace sie okaze, ze 2 mux bedzie juz dvb-t2.
    Wg mnie najlepiej byloby aby 1 mux byl juz w dvb-t2, bo skoro jest juz
    sprzet (za miesiac w sklepach) to po co wchodzic w cos, co jest juz
    przestarzale.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-09-09 08:31:39
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > naszych pieniędzy TVP zamierza rozwijać dwie różne platformy techniczne a
    > nikt tego nie kontroluje pod kątem zasadności tych wydatków?

    TVP dostała trzy miejsca na pierwszym MUXie na czas przejsciowy (tak jak i
    na przejsciowy czas dostali je TVN, Polsat, TV4 i Puls).
    Gdy analog zupełnie zostanie wyłączonu zostanie zrobione coś co fachowcy
    nazywają "zerobase" - zupełne przemeblowanie nie tyllko zawartości
    multipleksów ale także większości ich kanałów.
    MUX3 dostanie TVP na wyłącznośc i na razie nic więcej (wszystkie swoje
    programy będzie tu nadawać).
    W obecnej chwili MUX3 mógłby objąć 20% populacji Polski więc raczej nie
    wystartuje do czsu wyłączenia analogu.
    Głównymi sieciami, będacymi odpwiednikiem ogólnopolskich multipleksów są
    obecnie analogowe sieci TVP2 (w całości prawie na UHF) i Polsatu.
    To ich wyłączenie (oraz innych niepełnych sieci jak TVP1 na UHF, TVP Info i
    lokalnych nadajników jakie ma TVN czy Puls) spowoduje możliwość docelowego
    przemeblowania.
    Zerobase ale na paśmie radofonicznym UKF przeprowadziła Francja (u nas
    nadawcy by tak protstowali i są tak wpływowi że to nie ma szans).
    Pozwoliło to zoptymalizować pasmo i dało miejsce dla jeszcze spoej ilosci
    nowych stacji.
    U nas od początku (od lat 70 i sławnego pisma wiceminisra łącznosci PRL do
    swego odpwiednika w CSRS ze stwierdzebniem, że Polska "nie planuje rozwijac
    radiofonii w paśmie CCIR).
    No i Czesi i Słowacy dużo wcześniej pozajmowali dobre czestotliwości na
    "gónym" UKFie a poslie władze na każdą częstotliwość i lokalizację oarz moc
    się zgadzały.
    Gdy nasi obudzili się z ręką w nocniku (przelom lat 80 i 90) to na poludniu
    kraju było już ciasno od sąsiadów.
    U nas na dodatek niekometentni "fachowcy" przydzielali "genewskie"
    (międzynarodowo przydzielone Polsce częstotlwości duzej mocy) częstotliwości
    np małym 100W stacyjkom.
    Partyantka normalnie,
    Gdy okazało się, ze mamy wyłączyć "dolny" UKF to się okazało ze np dla PR3
    czt RMFu nie ma w danym miejscu na razie częstotliwosci bo genewską z mocą
    uzgodnioną na 120 kW zajmuje mała stacyjka gminna nadajaca z komina
    ciepłowni z mocą 100W.
    I weź tu teraz przekonaj oporych i majacych prawników nadawców by "sie
    posunęli".
    Obecne boje o hamowanie DVB-T przypominają mi sytuację RMFu z lat 90 gdy ten
    twierdzil że "nie wyłączy" swoich nadajników na dolnym UKFIe mimo prawa
    nakazujacego wykoannie tej czynnosc bo "ma prawo nabyte w postaci zapisu w
    kocesji na dłuższy czas niż rozporządzenie o zwolnieniu pasma "dolnego".
    Na szczęście wtedy jakoś jeszcze nie było takiego możnowladztwa mediów i PAR
    jeździł po RTCNach i wyłączał na chama nadaniki RMFu (sam pamietam gdy
    zamilkł warszawski w czasie wiadomosci kilka minut po 16 - nagle szum i
    koniec).

    W Platformę satelitarną TVP nie wierzę i uważam to za propagandę Farfała.
    Szkoda że to tylko propaganda bo ta platforma to dobry pomysł.
    Ale jest to propaganda bo Farfał już długo jest prezesem TVP a gdy zagroziło
    mu wywalenie ze stanowiska to nagle zapałał chęciami i rybem pilnym
    budowania tegoż.
    Wcześniej nic się nie dzialo i jak sam przyznał "sprzęt był kupiony za jego
    poprzedników". I co ? Wiec on też pozwalał by ten sprzęt kupiony za
    publiczne pieniądze leżał i sie kurzył ? Tyle czasu pozwalal póki nic mu nie
    groziło.
    Nic z tego nie bedzie.
    Życie w III RP(RL) nauczyło mnie ZUPEŁNIE nie wierzyć w żadne nawet
    oficjalne terminy startu czegokolwiek.
    Nasi urzędnicy i politycy dobrze wiedzą, ze naród ma króką pamieć.
    Np pewien pan stwierdził niezbicie że jestśłi drugi pan nie doprowadzi do
    sprzedaży pewnej stoczni to go owoła.
    Teraz się wycofał i powiedział, ze się mylił.
    A ja jako podatnik wolał bym płacić ze swych podatków pensję takiemu panu co
    się tak łatwo nie myli i nie czyni z gęby cholewy.
    Bo to ja za to wszystko (i Wy też) płacę w końcu.
    Dlatego piszę jeszcze raz : w platformę TVP nie wierzę.
    Rozejdzie się po kosciach.
    Tego pana co obiecuje odwołają (i on to wie) wiec łatwo wytłumaczy brak
    platformy.
    Zli ludzie mnie odwołali i nie mogłem jej zrobić.
    vari

  • 5. Data: 2009-09-09 08:44:23
    Od: "jerzyn" <p...@o...eu>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Powiedziala jedno zdanie.....ale komentarz za chwile byl taki,ze
    > cyfrowa telewizja naziemna to i tak bedzie gorsza jakosc niz z nowej

    Czyli widac gdzie kto ma poparcie, trzeba pisac o takich przypadkach aby
    decydenci nie wpadli w samozadowolenie jacy sa wspaniali i moze taka droga
    dojda do zdrowia, fizycznego oczywiscie.

    .

    > A co do dvb-t+ (w Polsce) jeszcze nie wystartowali a w UK w
    > pazdzierniku zaczynaja sprzedaz tunerow dvb-t2, wiec wyjdzie na to, ze
    > my juz staroc wdrazamy!!!!! Porazka totalna.

    Podobnie dalem sie wciagnac w zakup radia DAB/Fm majac nadzieje ze chociaz z
    Niemiec cos uslysze ,ale zaraz mnie ktos "uziemil i napisal ze moja naziemna
    stacja TV dokladnie pracuje na tym samym pasmie co DAB

  • 6. Data: 2009-09-09 08:56:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > W Platformę satelitarną TVP nie wierzę i uważam to za propagandę Farfała.

    A ja za możliwość zgarnięcia wziątki np. za rezerwację częstotliwości na
    Astrze na długie lata.

  • 7. Data: 2009-09-09 09:24:45
    Od: "jerzyn" <p...@o...eu>

    > Nasi urzędnicy i politycy dobrze wiedzą, ze naród ma króką pamieć.
    > Np pewien pan stwierdził niezbicie że jestśłi drugi pan nie doprowadzi do
    > sprzedaży pewnej stoczni to go owoła.
    Bardzo fajnie to wszystko wytłumaczyłeś i zgadzam się z taka opinia , ale co
    ma do tego zdanie na temat stoczni i obietnic, czy Grad , a Może Premier
    Tusk miał wojnę wypowiedzieć Katarowi lub w inny sposób przymusić go do
    zakupu, chyba ze sprawa ma drugie dno i wycofanie z zakupu stoczni ma
    związek z innymi nie ujawnionymi transakcjami wiązanymi których nie
    spełniliśmy .

  • 8. Data: 2009-09-09 10:57:31
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > A ja za możliwość zgarnięcia wziątki np. za rezerwację częstotliwości na
    > Astrze na długie lata.

    Tego też wykluczyć nie można.
    vari

    ps. Wziątka moze być, umowa także i obowiązek wpłat na konto operatora ale
    tajemnicze trudności mogą spowodować że platforma długo nie ruszy (bo się
    zmieni uklad i zadecyduje o tym jeden czy drugi magnat platformiany
    statelitarny.
    Wybory są cykliczne i wezwie taki magnat medialny premiera czy prezydenta i
    powie: słuchaj no pan, wybory się w demokracji powtarzają a nasze poparcie
    stałe nie jest. Albo podlożysz nogę tej platformie TVP albo sobie wybierzemy
    Olechowskiego na lidera mediów.

  • 9. Data: 2009-09-09 11:07:42
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > go do zakupu, chyba ze sprawa ma drugie dno i wycofanie z zakupu stoczni
    > ma związek z innymi nie ujawnionymi transakcjami wiązanymi których nie

    To był przyklad (wybrany specjanie bo jeszcze go pamiętamy) że NIE NALEŻY
    ZUPEŁNIE wierzyć w to co płynie z telewizora.
    Jak mówią że coś będzie od 1 stycznia to mówią. No chyba że podwyżka
    podatków. Wtedy to nie tylko mówią ale i zrobią.

    Ja na miejscu Premiera odwołał bym Grada choćby dlatego że tak powiedziałem.
    Mogłem nie mówić (chlapanie jęzorem to też zguba dla polityka ale moze w USA
    a nie u nas) ale powiedziałem więc do widzenia ale na osłodę gdzieś bym go
    tam zatrudnił. A tak to wyszedł bąk w salonie i wszyscy udają że nie czują.
    To o nas świadczy.
    BTW. TVP Info (jak i inne media) powoli zmieniały ton a ostatno powiedziano
    tam że Premier "nie wykluczył" dymysji ministra.
    Acha.....traktujecie nas panowie dziennikarze jak dzieci.
    To może od razu lepiej zrobić jak za komuny.
    Polityków tylko pokazywać (np poczs podawania ręki możnym tego swiata,
    podczas gospodarskich wizyt czy migawki z sejmu) A ZZA KADRU KOMENTOWAĆ
    "pospólstwu" co taki czy inny poeta miał nam myśli.
    Będzie bezpieczniej bo nawet myślący człowiek nie wyciągnie "niewłaściwych"
    wniosków.
    Ja tu zupełnie abstrachuję od spraw stoczni.
    JKa tu pisze o stylu życia publicznego w tym kraiku udającym styl zycia w
    starych demokracjach np w USA czy na zachodzie Europy.
    Tam też politycy kłamią, kradną i oszukją.
    Ale PRZYŁAPANI z ręką w kieszeni sąsiada nie mówią że to nie jego ręka a
    wszystko to "nagonka politryczna".
    I "robota określonych kół" (to zdanie pamietam ze stanu wojennego).
    Przecież od razu po stylu widać żeśmy małą niby afrykańską dyktaturą.
    Lokalni bonzowie rządzą lokalnymi sprawami, duże interesy kręci się w
    stolicy.
    Tylko zamiast bananów rosną kartofle i buraki.
    Kraje zachodnie zupełnie tak samo z nami sobie poczynają jak z jaimś Burkina
    Faso (tam też mają inetesy, budują elektrwonie itp).
    I tam i tu wiedzą że bez wziątki nie bedzie pieczątki.
    vari

  • 10. Data: 2009-09-09 14:37:15
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 19:09:05 +0200, noy napisał(a):
    > http://satkurier.pl/news/49168/platforma-tvp-za-dwa-
    tygodnie.html

    Z tego wszystkiego najbardziej interesujące wydaje się być to, że TVPHD
    trafia do FTA...
    Czy to znaczy że w końcu w różnych kablówkach pojawi się ten kanał?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944