  • 1. Data: 2017-03-31 14:29:31
    Temat: TVN Turbo
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
    marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
    czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
    nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimś poważnym do
    czynienia. Ma ten prowadzący o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej pojęcie?

  • 2. Data: 2017-03-31 14:42:43
    Temat: Re: TVN Turbo
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    W dniu 2017-03-31 o 14:29, Trybun pisze:

    > Na ile poważnie

    Bardzo poważnie :-)

    Ja lubię jak odkręcają stare śruby, wyjmują pozdzespół jakiś, zakładają
    drugi i składają.

    A u mnie tak łatwo nie jest, czasem pół dnia coś się naprawia bo śruby
    20 lat temu przykręcone się urywają, ogólnie "panienki" pomagają i jakoś
    się robi, a u nich jakoś tak idzie jak burza :-)

    Jacek

  • 3. Data: 2017-03-31 14:48:39
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimś poważnym do
    > czynienia. Ma ten prowadzący o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej pojęcie?

    Widziałeś kiedyś program lub czytałes w prasie motoryzacyjnej jakiś
    krytyczny tekst na temat samochodów? Jeśli już, to na temat takich co
    wyszły z produkcji. Mechanizm jest prosty - dziennikarz dostaje
    zaproszenie na Maderę na prezentację nowego modelu. Spędza tam kilka dni
    na koszt firmy. W Polsce dostaje np. na 2 tygodnie "samochód do testów".
    Napisałbyś po takiej ofercie krytyczny tekst?
    TVN Turbo to w dodatku przykład hipokryzji - kręcą różnych piratów, a
    sami stają gdzie chcą i jeżdżą łamiąc przepisy.
    A niektóre programy są z cyklu "For dummies"... Choć częśc z
    przyjemnością oglądam. Czasem - żeby się pośmiać z tych filozoficznych
    określeń o "pięknej linii", "wysmakowanym wnętrzu" i jeszcze innych
    podobnych pierdół. A nikt nie spojrzy i nie powie, że polakierowana na
    błysk udająca chrom ramka od klimatyzacji na desce masakrycznie odbija
    się w szybie. Bo a nuż samochodu do testów nie dali... :-)
    T.

  • 4. Data: 2017-03-31 15:37:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ogolnie do FSO ciezko sie oryginalna skrzynie wklada. Najrozsadniej jak nie ma
    trzeciego do skakania po silniku rozkrecic wydech na portkach, o ile stan nakretek
    wskazuje ze bezproblemowo da sie rozkrecic. Skrzynia piatka od Poloneza ma te same
    gabaryty, rozstaw mocowan, w tym samym miejscu naped linki szybkosciomierza i
    wlacznik swiatla cofania. Od stron silnika tez jest tak samo mocowana. Jest pelna
    zamiennosc skrzyn biegow cztero i piecio biegowych w FSO 1500. Pomijam drobny
    szczegol za FSO 1500 bylo rowniez produkowane ze skrzynia piatka.

  • 5. Data: 2017-03-31 16:05:11
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-31 o 14:48, T. pisze:

> [...]
    > błysk udająca chrom ramka od klimatyzacji na desce masakrycznie odbija
    > się w szybie. Bo a nuż samochodu do testów nie dali... :-)

    Nie w tym problem. Tu, w tym przypadku nie chodzi o promocję ani tym
    bardziej reklamę czegoś. Chodzi o kompetencje tego prowadzącego, bo ja
    chociaż, można powiedzieć laik w tych sprawach, w kilku kwestach
    przyłapałem go na tym że opowiada chorobliwe wręcz głupoty.

  • 6. Data: 2017-03-31 16:08:26
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    zamiennosc skrzyn biegow cztero i piecio biegowych w FSO 1500. Pomijam drobny
    szczegol za FSO 1500 bylo rowniez produkowane ze skrzynia piatka.

    Pamiętam wizyty w co najmniej kilku warsztatach i odprawienie z kwitkiem
    ze słowami - "nie da się, za dużo problemów z taka zamianą", z tego co
    pamiętam największy problem miało podobno być połączenie z wałem
    napędowym. Nie pamiętam na czym dokładnie polegał problem, wg nich chyba
    wał był za długi albo za krótki,. Albo nie współgrało jeszcze coś innego...

    Fabrycznie owszem - drugi FSO tego gościa miał już fabrycznie
    zainstalowaną 5tkę.

  • 7. Data: 2017-03-31 16:13:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 31 marca 2017 14:29:08 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
    > marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
    > czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, ,

    A co z ta skrzynią piątka niby nie tak?>
    4 duże fiaty miałem i chyba do 3 z nich własnoręcznie zakładałem skrzynie
    pięciobiegową.
    Jedna osoba do pomocy i dawałem rade.
    W ostatnim z moich duzych fiatów to ta pięciobiegowa skrzynia w praktyce
    czterobiegowa była bo trzeci bieg wyskakiwał i nie korzystałem więc z niego.

  • 8. Data: 2017-03-31 16:15:54
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 31 marca 2017 16:08:01 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
> [...]
    > wał był za długi albo za krótki,. Albo nie współgrało jeszcze coś innego...
    >
    > Fabrycznie owszem - drugi FSO tego gościa miał już fabrycznie

    No wiesz. Dziś nie jest problemem znalezienie warsztatu gdzie ci z aluminium czy
    stali wyfrezują, nagwintują wszelkiej maści przekladki, "przejściówki" i inne
    pierdoły których zwykly warszat ani nie kupi ani nawet nie wie że istnieją.

    No i jakby sie troche nachodzić to i odpowiednie częsci dorobią, zahartują, odpuszczą
    i nawet nawęglą czy zaazotują jak trzeba. TV ma kase i czas więc jak ktoś jest
    obrotny i wie gdzie daną część sie da dorobić to dorobią.

    Ale zgadzam sie takie programy to czasem poważna porażka.
    Pamietam jak polegli na tym niezniszczalnym mercedesie co im zgnił i nigdzie nie dało
    się znaleźć odpowiednich blach i nawet czesci które dał sam Mercedes-Benz nie
    pomogły. Gostek przyjechał do nich autem jeżdzącym a spowrotem dostał kupe szmelcu na
    lawecie prosto na złom :)

    No i ostatnio nawet Ed China z tego angielskiego programu odszedł bo format kupili
    amerykanie i stwierdzili ze filmowanie jego napraw jest za trudne i za drogie :)

  • 9. Data: 2017-03-31 18:26:59
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-31 o 16:15, s...@g...com pisze:

> [...]
    amerykanie i stwierdzili ze filmowanie jego napraw jest za trudne i za drogie :)

    I pewnie wtedy gdyby się kto uparł to pewnie by to zrobił... Ale z
    pewnością nie było to tak proste jak zademonstrowała to ta "złota
    rączka" z wymienionego programu TV. Nie było w tym czasie problemu z
    dotoczeniem wałka rozrządu do Toyoty w "Ceglorzu" (HCP), ale zamiany
    skrzynki 4ki na 5kę, przy FSO1500 w Poznaniu nikt nie chciał się podjąć.

  • 10. Data: 2017-03-31 18:28:01
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-31 o 16:13, Kris pisze:
> [...]
    czterobiegowa była bo trzeci bieg wyskakiwał i nie korzystałem więc z niego.

    To że w tamtych latach nie było możliwości w Poznaniu zamontować takiej
    skrzyni. Wg specjalistów w tym zakresie na tyle się różniła parametrami
    zewnętrznymi od 4ki że nie chcieli się podjąć przełożenia.