  • 41. Data: 2018-06-18 13:10:01
    Temat: Re: TV messenger
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-06-18 o 12:42, J.F. pisze:

    >http://www.ztm.waw.pl/mapa/duze/podmiejskie.png
    >(Końcowe odcinki niektórych linii się nie zmieściły.)

    Tylko teraz zachodzi pytanie:
    -pracodawcy wymusili ?
    -pracownicy wymusili ? Odkad sie wymeldowali, to juz nie glosuja na
    HGW lub przeciw,
    -dogadali sie z wojtami na doplaty ?
    -a moze po prostu cena biletu taka, ze sie oplaca ?

    Bo u nas jesli sie nie myle, to glownie kwestia pieniedzy - po co
    autobus ma daleko jezdzic i miasto za to placic ... gdzies tam jeszcze
    kwestia oplacalnosci - czy hen daleko ma jezdzic duzy autobus po dwoch
    pasazerow ?

    J.

  • 42. Data: 2018-06-18 13:19:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-06-18 o 13:10, J.F. pisze:
> [...]
    > lub przeciw,
    > -dogadali sie z wojtami na doplaty ?
    > -a moze po prostu cena biletu taka, ze sie oplaca ?

    Wszystkie linie pozawarszawskie są (w różnym stopniu) (współ)finansowane
    przez gminy, do których jeżdżą.

> [...]
    > autobus ma daleko jezdzic i miasto za to placic ... gdzies tam jeszcze
    > kwestia oplacalnosci - czy hen daleko ma jezdzic duzy autobus po dwoch

    Po co duży, jak może mały?
    http://phototrans.pl/images/photos/original/207/8288
    76.jpg

    Znacznie gorzej jest dalej od Warszawy, w okolicach Ciechanowa powiedzmy.

    MJ
    PS. Czy my aby na temat? :)

  • 43. Data: 2018-06-18 18:00:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Po co duży, jak może mały?
    >http://phototrans.pl/images/photos/original/207/828
    876.jpg

    No i takie jezdza ... ale to prywatne linie. Nie trzeba od razu MPK
    angazowac na kilka malych busikow.

    A potem sie zaczynaja przepychanki o przystanki - panu tu nie wolno
    stac :)

    J.

  • 44. Data: 2018-06-18 20:34:09
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-06-18 08:42, Uzytkownik wrote:
    (ciap)

    > gdzie mieszkałoby ponad 50%
    > społeczeństwa miejskiego, gdyby komuna nie postawiła bloków?

    W prywatnych kamienicach, ale najpierw wspólnie ze Stalinem wymordowali
    "kamienicyników". :-/

    >Gdzie ci
    > ludzie pracowaliby, gdyby komuna nie wybudowała zakładów przemysłowych?

    U siebie, i u innych, np. u Wedla, u Cegielskiego...

    > Niestety przyszedł Balcerowicz i spółka i wszystko rozpierd.....li.

    Co do tego akurat to watpliwości nie mam.

    Włodek

  • 45. Data: 2018-06-18 20:36:14
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-06-18 03:27, HF5BS wrote:

    > Jak ty nic nie rozumiesz z mojego przekazu... ile ty masz lat, kolego z
    > Częstochowy (bądź okolic)?
    > Za komuny jeździło? Tak. Rozklekotane autobusy (jak elektryczne
    > chińczyki łomocące całą konstrukcją na każdym wyboju, jedź tak przez
    > całe miasto),

    Że tak dodam, izolacja termiczna w ścianach autobusów Sanos,
    paliła sie jak proch...

    Włodek

  • 46. Data: 2018-06-18 21:18:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-18 o 20:36, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Że tak dodam, izolacja termiczna w ścianach autobusów Sanos,
    > paliła sie jak proch...
    >
    > Włodek

    Wydzielając przy tym ogromne ilości toksycznego i duszącego, czarnego dymu.

    Widać długo jeszcze po wojnie potomkowie Hitlera mieli ciągotki do
    zagazowywania ludzi :)

    Wszak autobusy te były produkowane na licencji Daimler-Benz  i bazowały
    na podzespołach Mercedesa.

  • 47. Data: 2018-06-18 21:47:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2018-06-18 08:42, Uzytkownik wrote: (ciap)

    >W prywatnych kamienicach, ale najpierw wspólnie ze Stalinem
    >wymordowali "kamienicyników". :-/

    Jeszcze bylo to
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Warszawska_Spółdzielni
    a_Mieszkaniowa

    >U siebie, i u innych, np. u Wedla, u Cegielskiego...

    Co by nie mowic, to industrializacja dostala kopa.
    Czy takiego samego dostalaby u prywatnych kapitalistow ?
    Przed wojna nie dostala, a oni jeszcze nie byli zrujnowani.

    >Co do tego akurat to watpliwości nie mam.

    No coz ... skupmy sie na elektronice - czemu nie kupowaliscie
    telewizorow Jowisz i komputerow Mazowia po 1989 ?
    I radyjek Diora ? :-)

    Ale spojrzmy dalej ... w calej Europie popularna elektronika upadla
    ... to moze winy Balcerowicza tu nie ma ?

    Podobnie jak samochodow Polonez, pralek Frania itp ..

    J.

  • 48. Data: 2018-06-18 21:58:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale spojrzmy dalej ... w calej Europie popularna elektronika
    > upadla ... to moze winy Balcerowicza tu nie ma ?

    A może jest? Może mu mało było wykończyc polską gospodarkę,
    więc zabrał się za całą Europę? (tak samo dobra teoria na temat
    Balcerowicza jak wszystkie inne).

    > Podobnie jak samochodow Polonez, pralek Frania itp ..

    Pawlak chyba ostatni próbował Poloneza, ale w końcu przerzucił
    się na Priusa.

    Jarek

    --
    Ustępują mu z drogi, -- i zmieniwszy szyki,
    Puszczają się znów za nim. Brzmią zewsząd okrzyki:

  • 49. Data: 2018-06-19 00:13:34
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 czerwca 2018 14:58:57 UTC-5 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > A może jest? Może mu mało było wykończyc polską gospodarkę,
    > więc zabrał się za całą Europę? (tak samo dobra teoria na temat
    > Balcerowicza jak wszystkie inne).

    A moze tam upadla a u nas mogla zyc bo mielismy tanie rece i oczy?
    Ale chyba jednak nie, choc powoli u nas sie odrodzilo. Chocby takie ADB, czy ci od
    central telefonizcnych.

    Mielismy potencjal. Choc takie cemi czy inne mery to chyba w takim ksztalcie sie
    utrzymac nie dalo...

  • 50. Data: 2018-06-19 00:38:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

    > A moze tam upadla a u nas mogla zyc bo mielismy tanie rece i oczy?
    > Ale chyba jednak nie, choc powoli u nas sie odrodzilo. Chocby takie
    > ADB, czy ci od central telefonizcnych.

    Ludziom trudno dogodzić -- powiedzą, że oczy oni mają za mało
    skośne, by dać się wykorzystywać jak jakiś gupi Chińczyk. No i że
    za miskę ryżu to oni robić nie będą. Choć i to przez pewien czas
    było dobrą strategią. Taką na przetrwanie. Bo taką zasadniczą jest
    działać myślą, a nie młotkiem we fabryce. Chińczyk też tak działał,
    i działał po cichu.

    > Mielismy potencjal. Choc takie cemi czy inne mery to chyba w takim
    > ksztalcie sie utrzymac nie dalo...

    Wszyscy by tu wszystko chcieli zachować "w takim kształcie". Bo się
    przyzwyczaili, bo po co zmieniać, bo tak wygodniej. Tymczasem taka
    Nokia przeskakiwała z kaloszy i opon na radiostacje, potem telefony
    -- i zawsze na tym dobrze wychodziła. Ostatnio wychodzi gorzej,
    co jest tylko dowodem na to, że zawsze wszystko rosnąć nie będzie,
    gwarancji na to nie ma. Ale kto nie próbuje, może mieć pewność, że
    zginie.

    Jarek

    --
    Mente et maleo.