  • 31. Data: 2018-06-18 08:49:30
    Temat: Re: TV messenger
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-18 o 03:20, J.F. pisze:

    > Za komuny samochod nie byl dla wiekszosci spoleczenstwa, wiec musieli
    > sobie radzic bez :-)

    Ale też lepiej sobie radzili, bo była lepsza komunikacja. U nas autobusy
    miejskie obsługiwały wioski oddalone o kilkadziesiąt km od miasta.
    Obecnie na wioskę 1km za graniczę miasta nie ma jak się dostać, bo
    najbliższy przystanek na obrzeżu miasta jest oddalony o 3-4km. Nawet nie
    dojeżdża do granicy miasta. Ponadto z 5-6 linii obsługujących za komunę
    tren teren pozostała tylko 1 linia i do tego skrócona.

    > LG pod Wroclawiem pracownikow wozil. Z Walbrzycha i dalej.
    > Teraz wozi Amazon.

    Ale LG to już po pierestrojce Balcerowicza.

  • 32. Data: 2018-06-18 09:02:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2018 08:49:30 +0200, Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > Obecnie na wioskę 1km za graniczę miasta nie ma jak się dostać, bo
    > najbliższy przystanek na obrzeżu miasta jest oddalony o 3-4km. Nawet nie

    To fakt. Miejskie nie wyjezdzaja, PKS juz prawie nie ma, ale sa
    prywatne linie.

    No i znajoma jezdzila busem, az w koncu kupila samochod.
    Teraz klnie na korki i parkingi.
    A mozna bylo kupic mieszkanie we Wroclawiu zamiast domku na wsi :-)

    > Ale LG to już po pierestrojce Balcerowicza.

    No wlasnie, nowy ustroj, a firmy nadal musza pracownikow wozic.

    W sumie to nie musza - widac im sie oplaca placic za autobusy a nie
    pensje :-)

    J..

  • 33. Data: 2018-06-18 09:27:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 06 Jun 2018 22:18:52 +0200, jacek pozniak napisał(a):

    > A w drugą stronę jak?

    W druga strone glosem.
    Osoba mowi dobrze, tylko ma klopot z rozumieniem slow.
    I jakbym mogl to slowo czy kilka napisac ...

    J.

  • 34. Data: 2018-06-18 10:09:57
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-06-18 o 09:27, J.F. pisze:

    > Osoba mowi dobrze, tylko ma klopot z rozumieniem slow.
    > I jakbym mogl to slowo czy kilka napisac ...

    Może podobnie jak w kościele powiesić na ścianie?
    https://sprzedajemy.pl/tablica-reklama-swietlna-led-
    panel-100x20cm-nowa-sol-2-3d3332-nr54792052

  • 35. Data: 2018-06-18 11:17:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-18 o 09:02, J.F. pisze:

    > To fakt. Miejskie nie wyjezdzaja, PKS juz prawie nie ma, ale sa
    > prywatne linie.

    Z tymi prywatnymi to różnie. Raz jedzie, raz nie jedzie. Z PKS-em też
    ciągle były i są jaja, bo jeździły "w cały świat". Kilka razy musiałem
    składać reklamację, bo PKS nie wywiązywał się ze swoich obowiązków.
    Wiele razy musiałem się urywać z pracy, aby córkę dowieźć do szkoły, bo
    kierowca PKS-u nawet nie raczył się zatrzymać na przystanku, albo
    przyjechał i odjechał 15-20 min. wcześniej. Niestety poza przeprosinami
    trudno było cokolwiek wyegzekwować, choć miesiąc w miesiąc córka miała
    wykupiony bilet miesięczny. Na szczęście już jest po problemie, bo ma PJ.

    > A mozna bylo kupic mieszkanie we Wroclawiu zamiast domku na wsi :-)

    Ale ja nie narzekam. Wsiadam w auto i w kilka minut jestem w centrum. W
    godzinach szczytu omijam korki

    > No wlasnie, nowy ustroj, a firmy nadal musza pracownikow wozic.

    Muszą, nie muszą. Chcą to wożą jak im zależy na pracownikach. Swoją
    drogą byłem tam pod LG kilka razy. Odludzie takie, że psy d....
    szczekają. To też nie dziwota, że jak firma nie zapewni dojazdów to
    straci wielu pracowników.

    > W sumie to nie musza - widac im sie oplaca placic za autobusy a nie
    > pensje :-)
    >
    > J..

    Za komuny zakłady dopłacały do przewozów pracowniczych oraz komunikacji
    miejskiej. Nie miało to wpływu na pensje i zatrudnienie.

  • 36. Data: 2018-06-18 11:32:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >obowiązków. Wiele razy musiałem się urywać z pracy, aby córkę dowieźć
    >do szkoły, bo kierowca PKS-u nawet nie raczył się zatrzymać na

    Ale teraz, czy w PRL ?
    W PRL pamietam, ale to raczej na dalekich trasach.
    Te podmiejskie to jezdzily.

> [...]
    >po problemie, bo ma PJ.

    >Ale ja nie narzekam. Wsiadam w auto i w kilka minut jestem w centrum.

    A centrum nie ma parkingu :-)

> [...]
    >drogą byłem tam pod LG kilka razy. Odludzie takie, że psy d....
    >szczekają. To też nie dziwota, że jak firma nie zapewni dojazdów to

    Nie o to chodzi - pod nosem maja 600 tys Wroclaw z przyleglosciami, a
    oni woza 70 km z Walbrzycha czy 80km z Nowej Rudy.
    Bo tam ludzie sie ciesza jak maja najnizsza krajowa.

    >Za komuny zakłady dopłacały do przewozów pracowniczych oraz
    >komunikacji miejskiej. Nie miało to wpływu na pensje i zatrudnienie.

    Teraz jak widac tez doplacaja, a wrecz placa wszystko i organizuja
    sami.
    Tez nie ma wplywu na pensje ... bo chca placic malo :-)

    A gdzies tam w tle jest Detroit - miasto, ktore zbankrutowalo.

    J.

  • 37. Data: 2018-06-18 11:35:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Może podobnie jak w kościele powiesić na ścianie?
    >https://sprzedajemy.pl/tablica-reklama-swietlna-led
    -panel-100x20cm-nowa-sol-2-3d3332-nr54792052

    No cos tego typu, tylko po co, skoro na miejscu stoi wielki telewizor,
    i nawet ma komputer na pokladzie, i moze sie laczyc z internetem.
    Nic tylko odpowiedni program znalezc.

    J.

  • 38. Data: 2018-06-18 12:31:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > To fakt. Miejskie nie wyjezdzaja, PKS juz prawie nie ma, ale sa
    > prywatne linie.

    Kiepsko jakoś macie. Właśnie miejskie autobusy to teraz jeżdżą jakieś
    dziesiątki kilometrów poza Warszawę. Przejęły z dużą górką dawne
    podwarszawskie pekaesy...

    MJ

  • 39. Data: 2018-06-18 12:42:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Kiepsko jakoś macie. Właśnie miejskie autobusy to teraz jeżdżą jakieś
    >dziesiątki kilometrów poza Warszawę. Przejęły z dużą górką dawne
    >podwarszawskie pekaesy...

    Widac aglomeracja warszawska dziala i bez pomocy PiS.
    Wroclawskie autobusy rzadko opuszczaja granice miasta, a jesli, to
    niedaleko.

    https://www.wroclaw.pl/rozklady-jazdy
    https://www.wroclaw.pl/schematy-komunikacji-zbiorowe

    J.

  • 40. Data: 2018-06-18 12:50:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-06-18 o 12:42, J.F. pisze:

    > Widac aglomeracja warszawska dziala i bez pomocy PiS.
    > Wroclawskie autobusy rzadko opuszczaja granice miasta, a jesli, to
> [...]
    http://www.ztm.waw.pl/mapa/duze/podmiejskie.png
    (Końcowe odcinki niektórych linii się nie zmieściły.)

    MJ