  • 431. Data: 2009-12-07 09:29:39
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> wrote:

    > Na pytanie jak, odpowiedź jest prosta, reagować na zgłoszenia o SPAMie.
    > Sam wysyłałem wiele zgłoszeń na a...@t...pl. Żadne nie poskutkowało.

    Masz na to dowody? Nie chce bronić tpnetu, ale z doświadczenia wiem,
    że zespoły abuse, rzadko kiedy miają czas na korespondencje ze zgłaszającym,
    natomiast nie oznacza to, że zgłoszenia nie są procesowane.

    > Co oznacza powyższe? Że zanim administrator serwera się dowie, że ktoś
    > wysyła przez niego spam (wystarczy jedno konto i jeden sobotni wieczór),
    > już będzie na kilku RBLach. Cofnięcie potrwa tydzień/dwa, paru klientów
    > pójdzie sobie do kogoś innego, w sumie nie ma problemu, prawda?

    > A TP nadal będzie wzruszać ramionami i wykonywać ruchy pozorowane...

    Jasne, podaj jakieś inne _lepsze_ rozwiązanie?

    --
    ŁT

  • 432. Data: 2009-12-07 12:18:03
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 7 Dec 2009 00:06:53 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
    > Widze że wyłącznie potrafisz obrażać. No tak - argumentu brak.

    Skoro wyłączyłeś u siebie port 587, to najwyraźniej dlatego że nie
    potrafiłeś skonfigurować submission. Chyba że zrobiłeś to z powodów
    "ideologicznych", co świadczy o Tobie jeszcze gorzej...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 433. Data: 2009-12-07 13:00:19
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 7 Dec 2009 00:04:56 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
    > To nie ma dla tego Pana znaczenia. Ważne jest tylko to że TP jest dobra a ja
    > głupi bo ośmielam się krytykować "jedynie słuszne rozwiązania".

    Jesteś głupi bo wypisujesz głupoty - jojczysz jak to tpsa zgwałciła Ciebie i
    Twoją rodzinę brutalnie zmuszając do wpisania kilku cyferek w programach
    pocztowych, wymyślasz jakieś niestworzone sposoby na cudowne zapobieganie
    spamowi, piszesz o tym jak na złość tepsie i całemu światu wyłączasz
    submission na swoim serwerze...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 434. Data: 2009-12-07 13:03:56
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 7 Dec 2009 08:52:44 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
    > I tu dochodzisz do sedna. Dzieci - to dzieci, od tego są rodzice by za nie
    > decydować. Dorośli mają decydować o sobie sami.
    > Jeśli pomimo że są dorośli są durni to jest to wyłącznie ich problem. Ale
    > tak długo jak nie popełnią przestępstwa tak długo mają prawo robić co chcą.

    Problem polega na tym, że swoją durnotą owi dorośli szkodzą innym. I właśnie
    dlatego należy myśleć za nich, bo oni sami nie potrafią.

    > Posunął się Pan za daleko w swoim toku myślenia, choć myśle raczej że
    > niechcący. Wkurza Pana spam i jest Pan w stanie poświęcić odrobinę cudzej a
    > nawet własnej wolności w imie "dobra", "bezpieczeństwa" itp.

    Niczyja wolność nie została naruszona - pomijając Twoje widy... Sam jako
    właściciel serwera pocztowego daleko bardziej "gwałciłeś" wolność swoich
    klientów wprowadzając SMTP AUTH, greylisting, antyspam, antywirusy ("serwer
    pocztowy ma tylko dostarczać wiadomości, jeśli chcę dostawać wirusy to nie
    ma prawa ich automatycznie odrzucić! bo tak!").

    > Tylko że to nigdy się nie sprawdza. Komunizm też zawsze chciał dobrze, a
    > wyszło jak wyszło.

    Anarchia też nienajlepiej funkcjonuje w praktyce - a tego właśnie chcesz.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 435. Data: 2009-12-07 14:15:01
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Problem polega na tym, że swoją durnotą owi dorośli szkodzą innym. I właśnie
    > dlatego należy myśleć za nich, bo oni sami nie potrafią.

    Rozmawiam z komunistą czy tylko się zagalopowałeś? Kto ma decydować kto jest
    mądry a kto nie?

    Jak TOBIE zaszkodzą to wtedy reagujesz. Jak nie - nie.

> [...]
    > pocztowy ma tylko dostarczać wiadomości, jeśli chcę dostawać wirusy to nie
    > ma prawa ich automatycznie odrzucić! bo tak!").

    Widać że się nie rozumiemy. Nie podpisywałem z klientami umowy terminowej
    więc każdy może zrezygnować z moich usług. Jakby nie chcieli antyspama to go
    wyłącze. Dlaczego naciągasz byle tylko na swoim postawić?

  • 436. Data: 2009-12-07 14:15:34
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Jesteś głupi bo wypisujesz głupoty - jojczysz jak to tpsa zgwałciła Ciebie i

    wygadałeś się?

  • 437. Data: 2009-12-07 14:16:40
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Skoro wyłączyłeś u siebie port 587, to najwyraźniej dlatego że nie
    > potrafiłeś skonfigurować submission. Chyba że zrobiłeś to z powodów
    > "ideologicznych", co świadczy o Tobie jeszcze gorzej...

    W/g Twojej oceny do której masz prawo oczywiście. Podobnie jak ja do oceny
    Ciebie której nie wypowiem z grzeczności.

    Choć to w ogóle nie ma nic związku z praktykami TP.

  • 438. Data: 2009-12-07 18:39:49
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 07 Dec 2009 09:57:38 +0100, Mariusz Kruk wrote:
    > 2. Przeczytaj może RFC. Na 25 przyjmujesz pocztę od całego
    > nieuwierzytelnionego świata do siebie. Inaczej to nie będzie działać.

    Nie no spokojnie, otwarty 25 ma byc na MX. Da sie zrobic MSA na 25, byle poza MXem

    Minus: wiecej sie scierwa dobija na 25, plus: bylo prosciej z userami
    (nie musieli nic zmieniac).

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 439. Data: 2009-12-07 20:57:15
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 07.12.2009 Michal Tyrala <w...@b...com.pl> napisał/a:

    > Nie no spokojnie, otwarty 25 ma byc na MX. Da sie zrobic MSA na 25, byle poza MXem

    To akurat nie problem.

    > Minus: wiecej sie scierwa dobija na 25, plus: bylo prosciej z userami
    > (nie musieli nic zmieniac).

    A tu problem jest: nie idzie _prosto_ separować ruchu relay/delivery,
    rozdzielony na portach filtrujesz byle pudełkiem, na 1 porcie musisz
    analizować ruch, a jak ssl/tls to i tak nic nie wskurasz.
    Pół biedy jak całość to Twoja sieć, bo znasz IP MX i MSA, ale jak zarządzać
    połaczeniami w przelotowej sieci do obcych systemów
    pocztowych, to skąd masz wiedzieć czy to ruch smtpd czy outlooka - jak masz
    wtedy dbać o brak spamu jak nic o tym ruchu nie wiesz, a to co wiesz z
    abuse to dawno nieaktualne, bo ludzie reinstalują windy co 2 dni.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 440. Data: 2009-12-07 21:39:51
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 7 Dec 2009 20:57:15 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski wrote:
> [...]
    > wtedy dbać o brak spamu jak nic o tym ruchu nie wiesz, a to co wiesz z
    > abuse to dawno nieaktualne, bo ludzie reinstalują windy co 2 dni.

    Pelna zgoda, MSA na swoim porcie jest lepszym rozwiazaniem, ja tylko
    polemizowalem z tym, ze bez 587 sie nie da.

    pozdrawiam,