  • 1. Data: 2011-03-16 20:29:06
    Temat: TPSA - Umowa na czas nieokreślony
    Od: "lukasz" <n...@s...com>

    Witam,

    Gdy skończy się np. 2 letnia umowa na internet i telefon, przechodzi ona
    wówczas w tryb umowy na czas nieokreślony z cenami jakie obowiązywały
    podczas umowy czy innymi? W moim przypadku przez 5 miesięcy po zakończeniu
    umowy ceny były takie same jak podczas trwania umowy a w 6 miesiącu cena
    była już 3x większa, w punkcie obsługi twierdzą, że tak ma być, że operator
    zazwyczaj daje pewien okres przejściowy. Czy tak rzeczywiście jest i czy
    jest to zgodne z prawem?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2011-03-16 21:13:04
    Temat: Re: TPSA - Umowa na czas nieokreślony
    Od: "S P 1 Q X L" <SP1QXL@PL>

    W dniu 2011-03-16 21:29, lukasz pisze:
> [...]
    > być, że operator zazwyczaj daje pewien okres przejściowy. Czy tak
    > rzeczywiście jest i czy jest to zgodne z prawem?

    Podejdź do tego od prawidłowej strony, spójrz jaki masz abonament dla
    danej usługi (nazwa) i znajdź na stronie TP CENNIK do tego abonamentu,
    zobacz czy naliczają ceny zgodne z cennikiem :)

    Zawsze w okresie promocyjnym będziesz miał np. upust, albo inną
    gratyfikację, mi np. na koniec DSLa (28.12) naliczyli za 3 dni pełen
    abo, to zapłaciłem 2x tyle co abo promocyjny :)

    I to jest zgodne z UMOWĄ, oraz CENNIKIEM dla danej usługi :)

  • 3. Data: 2011-03-16 21:17:40
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Gdy skończy się np. 2 letnia umowa na internet i telefon, przechodzi
    > ona wówczas w tryb umowy na czas nieokreślony z cenami jakie obowiązywały
    > podczas umowy czy innymi?

    umowa obowiazuje caly czas, do momentu rozwiazania
    a ceny zaleza od umowy, regulaminu, regulaminu promocji, cennika

    > Czy tak rzeczywiście jest i czy jest to zgodne z prawem?

    jak jest rzeczywiscie masz napisane w umowie i dokumentach, do ktorych w
    umowie jest odniesienie
    a z prawem jest zgodne to, co nie jest z nim sprzeczne

  • 4. Data: 2011-03-16 22:50:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik lukasz napisał:
> [...]
    > być, że operator zazwyczaj daje pewien okres przejściowy. Czy tak
    > rzeczywiście jest i czy jest to zgodne z prawem?

    Powinieneś od razu po zakończeniu trwania promocji przejść na pełną
    opłatę z cennika, chyba właśnie jest to jakieś 3x wyższa stawka niż w
    promocji.
    TPSA niejako przedłużyła Ci warunki promocyjne na 5-6 miesięcy, oni to
    traktują jako czas dla niezdecydowanych lub zapominalskich, ot taki
    bonus od nich.
    Czy jest to zgodne z prawem to nie wiem, musisz poczytać umowę i
    regulaminy promocji, ale od około roku TPSA stosuje ten manewr z
    przedłużeniem warunków promocyjnych, czasem doliczą kilka złotych za
    ochronę antywirusową i antyspamową. Generalnie jest to i tak kwota
    mniejsza niż w umowie na czas nieokreślony.
    Ale jeżeli Ci nie pasuje ta ulga, to myślę że jak wyślesz im pismo z
    reklamacją w tej sprawie, to wystawią Ci fakturę korygującą na te 5
    miesięcy.

  • 5. Data: 2011-03-17 19:56:00
    Od: "r." <n...@n...com>

> [...]
    > być, że operator zazwyczaj daje pewien okres przejściowy. Czy tak
    > rzeczywiście jest i czy jest to zgodne z prawem?

    Dlatego właśnie wypisałem się z tej firmy. Normalna faktura za DSLa to
    było ok. 400zł, później w drugiej połowie umowy 540zł. Przeszedłem do
    końkurencji miesiąc po zakończeniu "promocji" i tepsa na zakończenie
    przysoliła 720zł.

    pozdrawiam
    r.

  • 6. Data: 2011-03-17 21:56:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Mar 2011 21:29:06 +0100, lukasz wrote:
> [...]
    >zazwyczaj daje pewien okres przejściowy. Czy tak rzeczywiście jest i czy

    Tak jest. Tak masz zapisane w umowie - np za neostrade koszt wynosi
    180zl/m-c, ale przez rok promocja i 60 zl.

    Przy czym TP sumiennie dzwoni i przypomina ze czas zawrzec nastepna
    terminowa umowe.

    J.