  • 441. Data: 2004-02-19 11:53:25
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: mlopaci <m...@n...net>

    M. Tankard wrote:

    > Już mi się podoba - będzie w końcu można oskarżać operatorów osiedlówek
    > za dławienie Kaazy i cały QoS w końcu stanie się przestępstwem, wot
    > postemp :)

    Jesli operator bedzie blokowal Kaaze w celu wymuszenia zakupu
    analogicznej uslugi to jak najbardziej bedziesz mogl go zaskarżyc za
    działania ograniczające konkurencje.

  • 442. Data: 2004-02-19 12:04:23
    Od: "M. Tankard" <m...@g...pl>

    Waldi wrote:

    > A swoja droga skoros taki swolennik i fun (zaloz faunclub tpsa, tylko ciezko
    > bedzie o czlownkow tego tworu :D) TPSA to wytlumacz dlaczego w tak "boskiej"
    > firmie majac te dwie sluchawki telefoniczne nie da sie z jednej zadzwonic do
    > babci a z drugiej w tym samym momencie przeprowadzic rozmowe z mila Pania z
    > blueline :>

    Da się i to nawet na kilka sposobów ( ISDN, konferencja trójstronna ... )

    --
    Michał

  • 443. Data: 2004-02-19 12:20:58
    Od: "M. Tankard" <m...@g...pl>

    mlopaci wrote:

> [...]
    > zlokalizowany w USA placisz Opentransitowi lub Telii. Jesli ten sam
    > "content" jest zlokalizowany w naszym pieknym kraju, to nie chcesz go
    > przyjac laczem miedzynarodowym, zakladasz filtry i zadasz 2kzl z 1Mb/s.
    > Jesli przestaniesz stosowac polityke filtrowania polskich zasobow na
    > laczach miedzynarodowych, to ceny za peeringi same sie wyreguluja na
    > poziomie nizszym od cen laczy miedzynarodowych. Dodatkowo zacznie sie
    > oplacac robic szerokopasmowy "content" po polsku i ludzie zaczna czuc
    > potrzebe kupowania Neostrady 512k do domu.

    Proste - OpenTransit to operator Tier 1, TPSA Tier 2 a dostawcy treści
    Tier 3 - poza tym istnieje jeszcze wolność zawierania umów i
    konfiguracji własnej sieci.

    --
    Michał

  • 444. Data: 2004-02-19 16:37:16
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@g...tam>

    On 2004-02-17, jarek <j...@f...address.from.pl> wrote:

    > Co w tym smiesznego ze admin pilnuje porzadku w sieci bo nie kumam?

    Wiesz, że da się to co opisujesz zrobić prosto, ładnie i zgrabnie?

    EU zwany dalej użyszkodnikiem końcowym nawet nie zauważy że ma inną
    śmieciówkę.

    kd.

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 445. Data: 2004-02-19 16:56:59
    Od: Borg <b...@s...la>

    "M. Tankard" <m...@g...pl> wrote in

    > mlopaci wrote:
    >
    > Już mi się podoba - będzie w końcu można oskarżać operatorów osiedlówek
    > za dławienie Kaazy i cały QoS w końcu stanie się przestępstwem, wot
    > postemp :)

    Widze ze nie bardzo wiesz o czym mowisz..
    Jestem ciekaw czy byl bys taki madry gdy np siedzisz sobie
    i chcesz poczytac newsy, albo sciagnac poczte i nie bardzo
    mozesz bo ci sie wszysko slimaczy.. juz cie widze jak przeklinasz
    "co to za ch...wy operator.." itd. Bez QoS kazda osiedlowka by
    zginela marnie majac takich debilnych userow jak ty, ktorzy bezsensowenie
    sciagaja GB danych.... Poprostu marnowanie zasobow...
    Dal bym ci na 2 miechy lacze 2400 to potem bys slowa zlego
    na swoja osiedlowke nie powiedzial..

    A tak na marginesie to dziwie sie czemu sie na ten temat wypowiadales

    heh.

  • 446. Data: 2004-02-19 17:43:35
    Od: Marcin 'Qrczak' Kowalczyk <q...@k...org.pl>

    On Thu, 19 Feb 2004 10:39:32 +0100, Tomasz Jablonski wrote:

    > To teraz tylko pozostaje poczekac na odpowiedz Plicha. Czekamy, czekamy...

    Też czekam. I nie popuszczę, bo jestem ciekawy odpowiedzi.

    --
    __("< Marcin Kowalczyk
    \__/ q...@k...org.pl

  • 447. Data: 2004-02-19 21:25:33
    Od: jarek <j...@f...address.from.pl>

    Krzysztof Drewicz wrote:

    > Wiesz, że da się to co opisujesz zrobić prosto, ładnie i zgrabnie?

    Poprosze o przepis jesli to nie tajemnica.

    > EU zwany dalej użyszkodnikiem końcowym nawet nie zauważy że ma inną
    > śmieciówkę.

    Bardzo mnie to zainteresowalo wiec jesli mozna to poprosze o przepis
    poraz 2-gi.

    Pozdrawiam Jarek

    admin(małpa)citysat(kropek)com(kropek)pl :)

  • 448. Data: 2004-02-20 01:36:35
    Od: RusH <r...@p...pdi.net>

    m...@m...torun.pl (Piotr Klaban) wrote :

    > O Aster nie rozmawialem

    Przeciez dyskusja jest na temat sieci kablowych a Aster taka
    niewatpliwie JEST.

    >. Watek wspominal o trudnosciach w
    > podpieciu innego komputera niz domyslny. Ale po co ja Ci to pisze,
    > mozesz to przeciez przeczytac kilka listow wyzej/nizej w tym samym
    > watku.

    Jak wdac na przykladzie Astera skonfigurowanie przyjaznego interfejsu
    NIE JEST fizyka jadrowa i jakos MOZNA to zaimplementowac bez 20 lat
    stazu w Nasa.

    > Za swoje :)

    nieee, masz skonfigurowany dostep z nowym MAC'iem.

    Moze sprecyzuje ze chodzilo mi o ten fragment twojej wypowiedzi :

    >Inna sprawa, ze nr MAC mozna zmienic i dziwne, ze kablowka nie pozwala
    >okreslic kilku numerow MACowych przypisanych do danego gniazka (choc
    >pewnie nie przypisuja ich do gniazdek, a jedynie do numerow IP).

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://pulse.pdi.net/~rush/qv30/

  • 449. Data: 2004-02-20 06:40:17
    Od: Marcin Jurczuk <s...@s...eu.org.usunto>

    On Fri, 20 Feb 2004 01:36:35 +0000, RusH wrote:

    > Jak wdac na przykladzie Astera skonfigurowanie przyjaznego interfejsu
    > NIE JEST fizyka jadrowa i jakos MOZNA to zaimplementowac bez 20 lat
    > stazu w Nasa.

    E-tam kupuje się toto gotowe zpersonalizowane pod operatora.
    Najprostsza wersja ceny wachają się od ~ 10 - 50 k$ ..

    A operator i tak na tobie odbije sobie cene :)

    --
    Regards M.J.

  • 450. Data: 2004-02-20 07:38:48
    Od: "Konrad Plich" <k...@p...tpsa.pl>

    Użytkownik "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" <q...@k...org.pl> napisał w
    wiadomości news:pan.2004.02.19.17.43.32.281178@knm.org.pl...

    > Też czekam. I nie popuszczę, bo jestem ciekawy odpowiedzi.

    Przyznam że nie jestem pewien na co mam odpowiedzieć. Jeśli zgaduje dobrze
    że pytanie jest: "Dlaczego ceny łączy międzynarodowych są niższe niż ceny
    TPNET" to odpowiedź jest prosta.

    Na rynku transmisji Europa-USA zaszła ogromna rewolucja. Od dawna budowano
    grube kable świadłowodowe pod oceanem kierując się szacunkami często
    opieranymi na założeniach "bańki Internetowej" Jak już ich nabudowano to
    pojawił sie DWDM i pasma na tych światłowodach pojawiło się strasznie dużo.
    W efekcie nadpodaży każdy sprzedaje to pasmo po kosztach albo i poniżej (jak
    coś kupił od syndyka :-) dokładając IP jako bezpłatny bonus.

    Żadna podobna zawierucha nie spotkała rynku "ostatniej mili Internetowej".
    Cały czas zakopanie kabla do Kowalskiego kosztuje tyle samo albo i drożej.
    W segmencie Tier-2 ceny więc spadają (w TPNET też) ale nie tak szybko.
    Efekt: Taniej jest kupić 10Gb/s przez ocean niż to 10Gb/s doprowadzićdo
    miliona abonentów, żeby je wykorzystali. Chyba że tym abonentom (serwerom
    contentu) każe się stanąć dwa metry od switcha to wtedy ich podłączenie
    kosztuje tyle co dwa metry patchcorda a jedynym cenotwórczym czynnikiem jest
    cena pasma w dwóch kierunkach: do świata i do odbiorców contentu.

    KP