  • 451. Data: 2004-02-20 08:12:18
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: "OGONek~" <O...@s...wszystkich.krajow.p^%$#^e.sie>

    Użytkownik "gtk@adm" <x...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A gdzie napisalem ze ma zabronione? nie rozumiem tylko dlaczego ruch
    > edu nie idzie bramka(darmowa) do tpnetu. Ktos sie obrazil na ta
    > bramke? Po prostu dobra karta przetargowa tylko jeszcze raz powtorze
    > na zasoby i rozwoj sieci EDU loza podatnicy.

    A dlaczego TEPSA ma zarabiac komercyjnie na tym na co loza podatnicy ?

    --
    OGONek~

    Ps. Prosze nie karmcie juz troli ....

  • 452. Data: 2004-02-20 08:14:35
    Od: "M. Tankard" <m...@g...pl>

    Borg wrote:
    > Widze ze nie bardzo wiesz o czym mowisz..
    > Jestem ciekaw czy byl bys taki madry gdy np siedzisz sobie
    > i chcesz poczytac newsy, albo sciagnac poczte i nie bardzo
    > mozesz bo ci sie wszysko slimaczy.. juz cie widze jak przeklinasz
    > "co to za ch...wy operator.." itd. Bez QoS kazda osiedlowka by
    > zginela marnie majac takich debilnych userow jak ty, ktorzy bezsensowenie
    > sciagaja GB danych.... Poprostu marnowanie zasobow...
    > Dal bym ci na 2 miechy lacze 2400 to potem bys slowa zlego
    > na swoja osiedlowke nie powiedzial..

    Wiem o czym mówię - zastanawiam się tylko, czy według tego będzie mozna
    oskarżyć każdego operatora o dławienie ruchu, czy tylko tą wstrętną
    tepsę. QoS jest moim zdaniem jak najbardziej potrzebną sprfawą i to w
    każdej sieci - zarówno tepsowej, jak i osiedlowej .

    > A tak na marginesie to dziwie sie czemu sie na ten temat wypowiadales

    Używanie dialupu nie daje mi prawa wypowiedzi na temat QoS, czy jak >:>

    --
    Michał

  • 453. Data: 2004-02-20 08:16:48
    Od: "OGONek~" <O...@s...wszystkich.krajow.p^%$#^e.sie>

    Idz juz stad trollu!
    Ja dokladnie na wlasnym przykladzie wiem jaka oferte dostalem od TPSA
    jak musialem przelaczyc kabelek z jednej szafy do drugiej.

    Dla Ciebie i tobie podobnych *PLONK

    --
    OGONek~

  • 454. Data: 2004-02-20 08:49:09
    Od: "Urtho" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Plich" <k...@p...tpsa.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

    >Chyba że tym abonentom (serwerom
    > contentu) każe się stanąć dwa metry od switcha to wtedy ich podłączenie
    > kosztuje tyle co dwa metry patchcorda a jedynym cenotwórczym czynnikiem
    jest
    > cena pasma w dwóch kierunkach: do świata i do odbiorców contentu.
    >
    > KP

    A jednak spinajac moj switch, stojacy dwa metry dalej, ze switchem TPSA
    i nie kupujac wyjscia na swiat przez ten switch zwracam TPSA koszty
    infrastruktury NEO+. :(

    Myslałem, ze cena NEO+ jest podyktowana kosztami dojscia do "odbiorcy
    contentu"
    a tutaj okazuje sie, ze to cena dumpingowa -nie podejrzewalem, ze ktos sie
    jawnie przyzna.

    Urtho,

  • 455. Data: 2004-02-20 08:50:00
    Od: Bootmaker <b...@d...it>

    On 2/20/2004 8:38 AM, Konrad Plich wrote:

    > Żadna podobna zawierucha nie spotkała rynku "ostatniej mili Internetowej".
    > Cały czas zakopanie kabla do Kowalskiego kosztuje tyle samo albo i drożej.

    Oczywiscie ze nie spotakala i dluuugo nie spotka, poniewaz w czasie
    "prywatyzacji" tepsy ktos wspanialomyslnie oddal infrastrukture nalezaca
    w normalnym swiecie do miasta w nienasycone lapy "inwestora"
    Naturalna rzecza jest wiec ze jezeli ktos wylozyl kase na cos to chce ja
    teraz odzyskac, a ze ma do tego wsparcie naszych "prawodawcow" robi to
    nie patrzac na nic i nie ogladajac sie na nikogo. I z tej prostej
    sytuacji Panie Konradzie bierze sie MONOPOL dzieki ktoremu Kowalski i
    jego sasiedzi beda bulic za internet *kosmiczne* pieniadze az "inwestor"
    nie stwierdzi ze wystarczajaco napelnil swoja kieszen. Potem moze bedzie
    rewolucja (chyba ze Kowalski nie wytrzyma wczesniej).
    Prosze wiec nie zwalac winy na to ze na zachodzie budowali swiatlowody,
    bo u nas tez by budowali gdyby mieli do tego warunki. Wiem ze nie kasaie
    karmiacej reki... ale odrobina trzezwego spojrzenia w niczym tu nie
    przeszkadza.

    Tomek

  • 456. Data: 2004-02-20 08:55:09
    Od: Andrzej Resztak <a...@h...umcs.lublin.pl>

    Konrad Plich <k...@p...tpsa.pl> wrote:

    : Użytkownik "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" <q...@k...org.pl> napisał w
    :> Też czekam. I nie popuszczę, bo jestem ciekawy odpowiedzi.

    : Przyznam że nie jestem pewien na co mam odpowiedzieć. Jeśli zgaduje dobrze

    Pytania były zadane w
    KC> Sorry z mojegu punktu widzenia cala ta dyskusja jest o tyle dziwna /
    KC> smieszna ze byc moze faktycznie POL34 powinien cos placic wg TP bo ....
    KC> (tu wstawic dowolne tlumaczenie choc IMO nie istnieje takie, ktore broni
    KC> 2k PLN) jednak skoro stronom sie to nie oplaca i nie sa w stanie
    KC> uzgodnic nic lepszego to IMO to co sie stalo (puszczenie ruchu przez
    KC> zagranice) jest najlepsza mozliwa opcja.

    Dlaczego nie jest?

    ML> Wyjasnij mi dlaczego jesli user Neostrady siega po "content"
    ML> zlokalizowany w USA placisz Opentransitowi lub Telii. Jesli ten sam
    ML> "content" jest zlokalizowany w naszym pieknym kraju, to nie chcesz go
    ML> przyjac laczem miedzynarodowym, zakladasz filtry i zadasz 2kzl z 1Mb/s.

    Skąd to nierówne traktowanie?

    : Na rynku transmisji Europa-USA zaszła ogromna rewolucja. Od dawna budowano
    : grube kable świadłowodowe pod oceanem kierując się szacunkami często
    : opieranymi na założeniach "bańki Internetowej" Jak już ich nabudowano to
    : pojawił sie DWDM i pasma na tych światłowodach pojawiło się strasznie dużo.
    : W efekcie nadpodaży każdy sprzedaje to pasmo po kosztach albo i poniżej (jak
    : coś kupił od syndyka :-) dokładając IP jako bezpłatny bonus.

    : Żadna podobna zawierucha nie spotkała rynku "ostatniej mili Internetowej".
    : Cały czas zakopanie kabla do Kowalskiego kosztuje tyle samo albo i drożej.
    : W segmencie Tier-2 ceny więc spadają (w TPNET też) ale nie tak szybko.
    : Efekt: Taniej jest kupić 10Gb/s przez ocean niż to 10Gb/s doprowadzićdo
    : miliona abonentów, żeby je wykorzystali. Chyba że tym abonentom (serwerom
[...]

    Konrad pomyliło Ci się. ;-)
    W tym wątku większość osób rozumie dlaczego neostrada jest taka droga.
    I, o dziwo, nikt w tym wątku nie skarżył się na wysoką cenę neostrady
    wynikającą z wysokich, jak wykazałeś, kosztów dotarcia do klienta
    końcowego. Pytanie brzemiało, dlaczego jeszcze wyższe są koszty dotarcia
    do operatora, który sam podciąga swój światłowód do lokalizacji TPSA?

    Pozdrawiam,
    Andrzej Resztak

  • 457. Data: 2004-02-20 08:58:57
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Konrad Plich wrote on 2004-02-20 08:38:

    > Przyznam że nie jestem pewien na co mam odpowiedzieć.

    Na pytanie, dlaczego TPSA limituje ruch idący od innych polskich
    operatorów, w tym pol34, trasami zagranicznymi. Bo zdajesz sobie
    sprawę, że skoro tak idzie, to oznacza, że rzeczonym operatorom
    bardziej opłaca się pchać ten ruch łączami zagranicznymi, niż bramkami
    z TPSA?

    --
    * Maciej Wierzbicki * At paranoia's poison door *
    * VOO1-RIPE VOO1-6BONE *

  • 458. Data: 2004-02-20 09:16:16
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy>

    Andrzej Resztak <a...@h...umcs.lublin.pl> napisał(a):

> [...]
    > końcowego. Pytanie brzemiało, dlaczego jeszcze wyższe są koszty dotarcia
    > do operatora, który sam podciąga swój światłowód do lokalizacji TPSA?

    Bo na samych Neostradach nie da sie zarobic, szczegolnie przy tak
    niskich cenach. Zarobek przynosza oplaty od operatorow, do ktorzych
    owe Neostrady musza sie dostac.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 459. Data: 2004-02-20 09:29:44
    Od: mlopaci <m...@n...net>

    Konrad Plich wrote:

    > Przyznam że nie jestem pewien na co mam odpowiedzieć. Jeśli zgaduje dobrze
    > że pytanie jest: "Dlaczego ceny łączy międzynarodowych są niższe niż ceny
    > TPNET" to odpowiedź jest prosta.

    Powtorze pytanie. Jesli dostawca tresci ma swoja siedzibe w Szwecji lub
    USA i kupuje lacze do internetu do Telii placac za to kwote X moze bez
    ograniczen wysylac dane do TPNETu. Jesli dostawca tresci ma siedzibe w
    PL i kupuje lacze do interentu od tej samej Telii, to zakladasz mu filtr
    blokujacy dostep do TPNET i przedstawiasz mu oferte na dostep do TPNET
    za 5*X.
    Pytania
    1) Dlaczego ograniczasz ruch krajowych AS'ow kierowany przez lacze
    zagraniczne; Czy czyms sie rozni 1Mb/s ruchu z google od 1 Mb/s ruchu z
    Onetu.
    2) Dlaczego koszt dotarcia do klienta TPNET strumieniem 1Mb/s ponoszony
    przez google lub yahoo ma byc nizszy niz taki koszt ponoszony przez
    onet, interie, wp, gazete.
    3) Z Twojej wypowiedzi wynika, ze oczekujesz "sponsorowania" przez
    polskie portale rozbudowy Twojej sieci abonenckiej. Czy oczekujesz tego
    rowniez od googla i Yahoo?
    4) Czy nie uwazasz, propozycje typu "kupisz lacze u nas, lub u kogos kto
    placi nam 2kzl, albo wyfiltrujemy Twoj ruch na laczu miedzynarodowym"
    jest dzialaniem monopolistycznym;

  • 460. Data: 2004-02-20 10:16:14
    Od: "OGONek~" <O...@s...wszystkich.krajow.p^%$#^e.sie>

    Użytkownik "mlopaci" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > Powtorze pytanie. Jesli dostawca tresci ma swoja siedzibe w Szwecji
    > lub USA i kupuje lacze do internetu do Telii placac za to kwote X
    > moze bez ograniczen wysylac dane do TPNETu.

    Niech Pan odpowie wreszcie konkretnie na to pytanie Panie Konradzie...

    --
    OGONek~