  • 261. Data: 2004-02-17 20:57:12
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl> writes:

    > Lub na zasadzie "jak równy z równym" w sytuacji, kiedy zestawienie
    > peeringu znacząco poprawi trasy/czasy dostępu do usług drugiego peera
    > przez klientów pierwszego i odwrotnie. W takim przypadku nie tyle
    > wysokie koszta tranzytu są czynnikiem decydującym, ale właśnie chęć
    > poprawienia jakości dostępu do usług drugiego peera dla swoich
    > klientów.

    Z tym ze zakladamy, ze poprawnie pracujace lacze nie jest wysycone
    = peering moze znaczaco poprawic RTT (co nie ma wielkiego znaczenia
    dla wiekszosci zastosowan) ale straty pakietow raczej ponizej zera
    juz nie zejda.
    Tak wiec IMHO glownym czynnikiem normalnie powinny byc koszty.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 262. Data: 2004-02-17 20:59:40
    Od: Pawel Posiewala <p...@j...prz.rzeszow.pl>

    Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl> wrote:
    > To MANy na złość babci (za przyblokowanie ich ruchu komercyjnego)
    > postanowiły odmrozić sobie uszy (zablokować ruch "edukacyjny").
    Odmrożenie uszu by nastąpiło, gdyby dłużej trwała sytuacja jak do
    piątku.
    Do piątku to trzeba było mieć dużo cierpliwości aby dostać się do sporej
    części zasobów edukacyjnych POL-34.

    pozdrawiam,
    --
    Pawel Posiewala e-mail: p...@j...prz.rzeszow.pl
    ICQ#15070433 JID: p...@j...pawel.one.pl

  • 263. Data: 2004-02-17 21:00:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "gtk@adm" <x...@g...pl> writes:

    > Pytanie komu zalezy na tej jakosci, klient neostrady pojdzie gdzie
    > indziej, a firma ktora mu cos udostepnia poszuka isp ktory zapewni
    > lepszy dostep dla klienta neostrady, w przeciwnym wypadku straci
    > klienta.

    Dlaczego? Przy tranzycie m-n?
    To oczywiscie sprawa wtorna, zakladam, ze niezaleznie od ukladu
    to jednak wszystko bedzie dzialac (= nie bedzie RTT 1.5 s i strat
    pakietow > kilka %).

    > Bo pol34 sciagnal cena uslugodawcow, ktorzy serwuja ten content. A
    > dlaczego ma tak niska cene za 10Mb/s ? cala siec finansuje z tych
    > oplat czy moze wykorzystuje siec akademicka, ktora to zostala
    > zbudowana za pieniadze nie pochodzace od klientow manow?

    Kazda z tych mozliwosci jest lepsza niz placenie z tego tytulu TPSA.
    Moze powinni wykorzystywac dotacje z KBN dla zwiekszenia zysku TPSA?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 264. Data: 2004-02-17 21:01:23
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to Adam Paluch posłał(a) w świat wiadomość
    <c0tu6l$174k$1@news2.ipartners.pl>

    > ales sie dopial ... moze masz jakies dowody ? u mnie jest 4Mbps ... i jakos
    > leci sobie teraz 45KB/s ... za 49zl/m-c ... kurde .. no tragedia ;)

    Aż chciałem sprawdzić ofertą z Sosnowca.

    Ale... nawet oferty "Sieci osiedlowe" nie poznałem.
    Wasza strona osiągnęła mistrzostwo świata. Nie działa pod Operą, Mozillą
    oraz po IE 6.
    Paweł Czepiel wziąłby się do roboty.

    P.s.
    Wierzę jednak, że wasze osiedlówki działają lepiej, niż firmowa strona WWW.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 265. Data: 2004-02-17 21:01:28
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    <c0ttvg$1739$1@news2.ipartners.pl>

    > sluchaj, masz opinie o jednej sieci osiedlowej i twierdzisz ze skoro jedna
    > jest taka to wszystkie sa takie to troche nie tak ...
    Czytam newsy, fora dyskusyjne, czasem rozmawiam ze znajomym, który korzysta
    z takiej sieci.
    Negatywne opinie o takich sieciach to norma.

    > niewiem, ale to sprawa kablowek i ich technologii
    Ta technologia nosi miano regulaminu.
    Możesz podpiąć komputer ze ściśle określonym numerem MAC karty sieciowej.
    Zaiste, technologia kosmiczna.

    > patrz wyzej
    Vice versa.

    > zgadza sie, a TP nie jest rozowa
    Bo nie ma erotycznego contentu? NMSP

  • 266. Data: 2004-02-17 21:01:31
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Tue, 17 Feb 2004, Janusz - Vahanara wrote:

    > Tepsa - Ruch, Kolporter, sieć księgarń.
    ^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    1 : wielu

    > MANy (z treścią komercyjną) - wydawcy.
    >
    > Kto komu płaci w kiosku te 30% od gazety?
    > Komu należy się nawet 50% od sprzedanej książki?
    >
    > To kioskom i księgarniom płaci się, bo oni "mają" końcowych klientów.

    Fajnie.
    A teraz wyobraź sobie, jeden z tych kolporterów wyraźnie góruje nad
    resztą rozmiarami (co sam stwierdzasz w [1]), nazwijmy go Wielki Kiosk,
    i że zarzuca ceny 2x większe niż mają jego mało znaczący konkurenci,
    ponieważ ostatnio postawił dodatkowe n kilokiosków przyczyniając się
    do upowszechnienia dostępu do prasy w Polsce.

    I co?

    I pani Gienia z Pcimcia Mniejszego mówi reporterowi drżącym głosem:
    - Dotąd musiałam chodzić po ,,Panią Ogródka'' do kiosku w okolicznym
    Uhahowie, a to 2km stąd! Teraz ,,Pani Ogródka'' jest w zasięgu
    mojej ręki. 0_0
    Krzepki pan Zenek dodaje:
    - Chcieliśmy, by pewna Mniej Znacząca Firma postawiła to swój kiosk,
    ale powiedzieli nam, że się nie opłaca! |:-E

    W redakcji ,,Pani Ogródka'' trwa narada.
    Pan Prezes:
    - Wygląda na to, że sprzedamy więcej egzemplarzy pisma, wzrosną
    przychody. No ale niestety kolportujemy to przez Wielki Kiosk,
    który jest 2x droższa od innych, to i wzrosną wydatki.
    Uśmiechnięty Agent Wielkiego Kiosku:
    - Nikt nikogo pod pistoletem u nas nie zatrzymuje, wprost przeciwnie...

    To dla jasności:
    1. Mamy upowszechnienie? Tak. Pani Gienia jest zadowolona.
    2. Mamy zadowolonego sprzedawcę contentu? To zależy, niektórych tak,
    niektórych nie. Dla co większych szansa na in plus.
    3. Mamy potanienie na rynku _usługi_? No nie.
    Bo nie ma alternatywy. Bezalternatywność konstruktywna jak kto woli.

    Pani Gieni p.3. zbytnio nie interesuje, bo lektura ,,Pani Ogródka''
    w pełni zaspokaja jej potrzeby intelektualne.

    ALE dlaczego konkurencja nie potrafiła w ciągu paru lat rozwinąć się
    tak, by stanowić przeciwwagę dla Wielkiego Kiosku? By ,,Pani Ogródka''
    na propozycję Wielkiego (wtedy: Średniego) Kiosku 2x wyższej ceny
    zareagowała śmiechem i poszła do konkurencji?

    Prywatnie jestem *przekonany*, że gdyby druty na ostatniej mili były
    wolne, i gdyby kanalizacja teletechniczna była dostępna dla różnych
    operatorów, to ten problem by nie zaistniał. Ceny byłyby niższe,
    powszechność jeszcze większa, i nikt nie osiadałby na laurach (podpiąłem
    ten teren i śpię spokojnie [2]), bo w każdej chwili konkurent mógłby
    przekrosować część klientów do siebie, jeśli tylko oni by zechcieli.

    [2] Po dziś dzień ludzie są głupi i firmie kablującej osiedle pozwalają
    na to, by to ona była właścicielem infrastruktury, dzięki czemu jest
    ona potem nie do ruszenia, bo konkurencja nie kwapi się z wejściem,
    bo musi robić swoją infrastrukturę od nowa.
    Ludzie powinni mieć swoją infrstrukturę (np. Spółdzielnianą), a tylko
    wpuszczać dostawcę do węzła z kablami, by się tam wpiął. Jak dostawca
    daje d., to się mu mówi dziękuję, przychodzi drugi i w godzinę
    rozkłada się ze swoimi zabawkami.

    > Nie sztuka wykupić kilka "procent procesora" i kilka GB w serwerowni.
    > Treść trzeba jeszcze dostarczyć Kowalskiemu.
    > A koszt dotarcia do niego ponosi Telekomunikacja.

    Ja to bym proponował, żeby end-user w ogóle nie płacił w takim razie. ;)

    > A TP jest *jedynym ogólnopolskim i powszechnym* dostawcą internetu do
    > prywatnych mieszkań.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ [1]

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 267. Data: 2004-02-17 21:01:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "gtk@adm" <x...@g...pl> writes:

    > A w jaki sposob jest to podzielone? Stoja obok siebie dwa
    > routery(edu,com)? styki z innymi operatorami maja osobne sesje bgp ?

    Nie wiem jak tam jest ale takie cos byloby IMHO glupota i wywalaniem
    pieniedzy (takze podatnika) w bloto.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 268. Data: 2004-02-17 21:14:39
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-17 21:51,Użytkownik Marcin Markowski napisał:

    > Widze, ze Ty dalej nie zrozumiales tego co napisalem odnosnie o2.pl.
    > o2.pl ma osobny styk z Telia! W zaleznosci od adresu odpytujacego dns
    > taki adres IP dostajesz w odpowiedzi i taka trasa polecisz. Polecam Ci
    > przegladniecie archiwum tej grupy, bo gdzies w jednym z watkow
    > odnosnie POL34 i TPNET bylo juz to walkowane.

    wiem jak wyglada sprawa z o2.pl.

    Wczesniej napisales:
    "Bzdury piszesz odnosnie tego, ze POZMAN pcha caly ruch przez Telie.
    Telia leci ruch edu, a ruch komercyjny leci przez GTSa."

    Do tpnetu ruch od manu wchodzi przez telie, a to czy z edu bezposrednio
    z manu wychodzi do telii a com do telii idzie przez GTS to zadna roznica.

    > Pewni na podobnych zasadach na jakich TPSA tnie komercyjny ruch MANow
    > lecacy przez zagranice.

    Ja nadal nie rozumiem dlaczego ruch edu, ktory nie jest wlasnoscia manu
    jest kierowany przez telie a nie na bezplatny styk z tpnetem.

    > Pomysl teraz, czy jezeli nie bedzie Cie stac na wykupienie styku z TPNET
    > to maja prawo do ciecia Twojego ruchu wchodzacego zagranica? Jesli
    > odpowiesz, ze tak, to gratulacje - jestes kolejnym fanem TPSA popierajacym
    > stosowanie praktyk monopolistycznych.

    A jest wyrok sadu, ze w tym przypadku tpsa stosuje praktyki
    monopolistyczne?
    Fanem moze nie ale zaden inny operator nie chcial mi dostarczyc netu
    512kb/s za 150 zl miesiecznie. Mieszkem na terenie gesto zaludnionym. Z
    uslugi neostrada jestem zadowolony w 100%.

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |

  • 269. Data: 2004-02-17 21:14:40
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl> napisał(a):

    > Batalia nie rozchodzi się o komercyjne Allegro, czy inne serwisy, bo te już
    > się przeniosły do innych sieci, ale np. o ICP Net, którego abonenci ciskają
    > gromy w tamtejszym BOKu, że zostali odcięci od "polskiego internetu"

    Nie żebym się czepiał, ale to nienajlepszy przykład bo ICPnet nie ma
    problemu z wyjściem do Polpaku, w przeciwieństwie do MANów :>

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Network Administrator

  • 270. Data: 2004-02-17 21:16:33
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl> napisał(a):
    > Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    > kiedy to ROBBO3 posłał(a) w świat wiadomość
    > <c0tpr1$8d9$1@news.onet.pl>

    > Primo
    > Ale na tej grupie najgłośniej płacze chyba ICPNet.

    skąd to przekonanie?

    PS. Dedykowany kanał do Polpaku przez GTS, którym dysponujemy jest
    obecnie wysycony w nie więcej niż 75%