  • 211. Data: 2004-02-17 11:15:39
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: "Konrad Plich" <k...@p...tpsa.pl>

    Użytkownik "mlopaci" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    news:c0sl6f$qlu$1@inews.gazeta.pl...

    > TPSA kupuje 2,5 Gb/s od Opentransitu nalezacego do FT.

    TP S.A. kupuje 2x2,5 Gb/s +2x2,5 Gb/s backup od Telii i 3x2,5 Gb/s +1x2,5
    Gb/s backup od Opentransitu. Razem więc 12,5 Gb/s dla ruchu i 7,5 Gb/s
    backupu.

    KP

  • 212. Data: 2004-02-17 11:34:00
    Od: BossMAN <a...@K...man.pulawy.pl>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Nie nie. Tym razem Ty nie zrozumiałeś. Ja pisałem o tym, że skoro i EDU i
    > COM korzysta z tej samej infrastruktury, to utrzymywanie infrastruktury COM
    > pochodzi de facto także z pieniędzy KBN-u (skoro jest to jedna i ta sama
    > infrastruktura, co EDU).
    > Chyba, że udowodnisz mi jakieś błędy w logice?

    Proponuję przestudiowanie poniższego linku:
    http://www.kbn.gov.pl/pub/info/dep/di/srodfinii/uch5
    _2003.html

    Tam jest napisane w jakim stopniu KBN dofinansowuje działalność MAN'ów.
    I gwarantuje, że jest to w stopniu niewystarczającym no pokrycie
    bieżących potrzeb.

    Skąd się biorą więc środki ? Właśnie z działalności komercyjnej.
    Czy to źle ? Nie, sam KBN już w połowie lat 90-tych powiedział, że
    pomoże stworzyć infrastrukturę na potrzeby nauki, ale to MANy i
    instytucje naukowe w poszczególnych środowiskach mają potem znaleźć
    środki na sfinansowanie działalności.
    Zresztą o co się spierać, instytucje naukowe mogą prowadzić działalność
    gospodarczą tak samo jak teatry, szpitale, szkoły i wszystkie inne
    instytucje korzystające z pomocy państwa. I korzystają z tego.

    BossMAN

  • 213. Data: 2004-02-17 11:34:08
    Od: m...@m...torun.pl (Piotr Klaban)

    In article <c0srhp$pj3$1@inews.gazeta.pl>, mlopaci wrote:
    > Internet akademicki w TP bedzie wktrotce. W projekcie nowego prawa
    > telekomuniacyjnego jest zapis o obowiazku dostarczania szerokopasmowego
    > internetu szkolom, bibliotekom i uczelniom przez operatora dominujacego.
    > Operator dominujacy otrzymywal bedzie za to dofinansowanie pochodzace ze
    > srodkow innych operatorow. Dla zainteresowanych polecam art 77.2.3 oraz
    > 89,90,91 projektu nowego prawa.

    Znalazlem to:
    http://www.mi.gov.pl/pliki/projekty/7/doc/projekt_z_
    dnia_10_grudnia_2003_r.doc

    Moze wprowadzimy abonament na wzor telewizyjnego - za swiadczenie
    przez TP uslug publicznych. Zamiast doplacac TP, powinnismy doplacac
    szkolom, ktore wybieraja operatora na podstawie przetargu itp.

    To jest wysoce niesprawiedliwe, ze faworyzuje sie jednego operatora.
    Rozumiem, ze internet nalezy dostarczyc do szkol, ale po co wyznaczac do
    tego celu jednego operatora. Art. 89 mowi o tym, ze doplata bedzie
    trafiala do wyznaczonego operatora (wyznaczonego do swiadczenia uslug
    powszechnych). To inni operatorzy, ktorzy podlacza szkoly nie dostana
    doplaty? To juz na starcie sie ich eliminuje. Az trudno w to wszystko
    uwierzyc.

    --
    Piotr Klaban

  • 214. Data: 2004-02-17 11:46:32
    Od: mlopaci <m...@n...net>

    Konrad Plich wrote:

> [...]
    >>

    > TP S.A. kupuje 2x2,5 Gb/s +2x2,5 Gb/s backup od Telii i 3x2,5 Gb/s +1x2,5
    > Gb/s backup od Opentransitu. Razem więc 12,5 Gb/s dla ruchu i 7,5 Gb/s

    A na stronie http://www.polpak-t.pl piszecie:

    "W dniu 1 października 2003 roku TPNET uruchomił nowy międzynarodowy
    styk o przepływności 2,5 Gb/s z siecią Telii. Obecnie TPNET wykorzystuje
    2x2,5 Gb/s do Telii i 2,5 Gb/s do OpenTransit."

  • 215. Data: 2004-02-17 12:13:55
    Od: Bartosz 'Beerman' Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Mon, 16 Feb 2004 22:03:25 +0100, Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>
    wrote(a):

    > Smutne, ale to providerzy providerom zgotowali ten los.
    > Tepsa zawsze miała oferować tylko 202122?
    > I tak TP dała wiele lat na start konkurencji.

    Ze co takiego im dala niby ? Niebotyczne ceny za lacza
    dla tych operatorow ? Problemy z dzierzawa infrastruktury ktora
    sama dostala za friko ? Dlawiki na miedzi ? Problemy z peeringiem ?
    Wyszczegolnij moze co jeszcze TPSA "dala", bo pewnie cos pominalem.

    pozdrawiam, B.

  • 216. Data: 2004-02-17 12:33:46
    Od: Bartosz 'Beerman' Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sun, 15 Feb 2004 11:34:08 +0000 (UTC), Paszczak <s...@h...pl> wrote(a):

    > A takie np. e-wro nie przegina ze swoimi cenami dla końcowych użytkowników?
    > (55 zł dla 'fizycznych ludzi', 100 zł za łącze ze stałym IP dla firm, do
    > tego na stronie mamy "Jeśli ktoś zapyta: 'Jaka będzie szybkość mojego
    > połączenia z Internetem?' . nie można inaczej odpowiedzieć jak 10/100 Mb/s.
    > Jest to stała gwarantowana szybkość podłączenia do sieci MSI e-wro")

    Jak sprawdzalem pare tygodni temu, to za te piecdziesiat pare zloty
    miales wyjscie na swiat na poziomie 10KB/s. I wygladalo na rowniutko i
    celowo przyciete. Wiec cena IMO bardzo adekwatna do oferowanych
    przepustowosci. A 10/100Mbit... no owszem, wewnatrz sieci e-wro. Nie
    jest to w zadnym przypadku jakas rewelacja cenowa. Ale marketing maja
    dobry, a opinia o "szybkim internecie w e-wro" w swiat juz poszla.

    pozdrawiam, B.

  • 217. Data: 2004-02-17 12:41:00
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <c0shi0$1fi2$1@news.media4u.pl> Maciej Wierzbicki napisał(a):

    > Twoim zdaniem. Z ciekawości, dlaczego? Czy dlatego są zaniżone, że po
    > prostu stać ich na sprzedawanie usługi po takiej cenie? Czy to pol34 ma

    Moim zdaniem nie stać, co widać po jakości łącz zagranicznych dla
    komercji w takich manach. Dlaczego np: WASK zamiast solidarnie
    pchać cały ruch po łączach zagranicznych pcha komercje po dedykowanej
    bramce z TPNETem ?

    > pozycję dominującą na rynku tak, że można by ich oskarżyć o
    > jakiekolwiek praktyki dumpingowe, co Ty zdajesz się czynić?

    Nie.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 218. Data: 2004-02-17 13:19:22
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-17 12:34,Użytkownik BossMAN napisał:

> [...]

    > gospodarczą tak samo jak teatry, szpitale, szkoły i wszystkie inne
    > instytucje korzystające z pomocy państwa. I korzystają z tego.

    Czyli siec man dzieki temu, ze jest dotowana moze zaoferowac komercyjnie
    uslugi za nizsza cene. Moze zablokowac ruch edu, na bezplatanym styku z
    siecia czysto komercyjna? i stosowac badz co badz publiczne zaosoby jako
    karte przetargowa?
    Jezeli oferta tpnet dla ruchu komercyjnego nie jest atrakcyjna dla
    manow, to przeciez sa inne firmy z podobna oferta ATMan, GTS, TelEnergo.
    Zawsze wydawalo mi sie ze cene za komercyjne uslgi kalkuluje sie
    uwzgledniajac koszty. Many tego nie zrobily, zreszta i tak koszty maja
    nizsze niz inni operatorzy bo czesciowo ich siec jest dotowana, brak
    oplat za styk z siecia tpnet.
    Na rynku powinnabyc konkurencja, ale jak takie firmy jak ATMan, GTS,
    Futuro i wielu innych mniejszych maja 'walczyc' cenowo z manami ?

    Rozwoj internetu w glownej czesci zalezy od jego masowosci, moga byc
    tysiace firm udostepniajace content ale jak zabraknie uzytkownika
    indywidulanego to komu zaoferuja te uslugi?

    Wszyscy chca tylko klienta biznesowego, zadna firma konkurencyjna do TP
    praktycznie nie oferuje dostepu dla uzytkownika indywidualnego. Nie mow
    o ostaniej mili bo Dialog, Netia plus kliku innych mniejszyc operatorow
    takowa maja, w sumie okolo 1 mln klientow. I jaki oni dostep oferuja?

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |

  • 219. Data: 2004-02-17 14:41:19
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > A gdyby tak się stało, to jaki niepowtarzalny content utracą
    > Neostradowicze? Wszystko komercyjne, do czego nie będzie się mogło
    > dostać 200 tys. użytkowników szerokopasmowego internetu, ucieknie z
    > sieci akademickich w mgnieniu oka. Zostaną może serwisy w stylu
    > kurnik.pl Rzeczywiście kosmiczna strata dla Neostradowiczów...

    Chyba zartujesz. Gdyby odciac tepse od pozostalych operatorow to nie byloby
    zle.
    200 tys ssaczy rozniosloby by BOKI w pyl.
    A pozostali operatorzy by sie ladnie z peerowali :)

  • 220. Data: 2004-02-17 14:59:04
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    ROBBO 2 <r...@o...pl> wrote:

    > Chyba zartujesz. Gdyby odciac tepse od pozostalych operatorow to nie byloby
    > zle.

    Gdybyś nadal miał problemy ze zrozumieniem - TPSA jest tutaj graczem
    zdecydowanie większym. A Ci więksi operatorzy chcą utrzymywać z nią styki
    (nie piszę teraz o POL-34)

    --
    Przemysław Maciuszko