    From: "gtk@adm" <x...@g...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TPNET - POL34
    Date: Tue, 17 Feb 2004 14:19:22 +0100

    Dnia 2004-02-17 12:34,Użytkownik BossMAN napisał:

    > Tam jest napisane w jakim stopniu KBN dofinansowuje działalność MAN'ów.
    > I gwarantuje, że jest to w stopniu niewystarczającym no pokrycie
    > bieżących potrzeb.

    > Skąd się biorą więc środki ? Właśnie z działalności komercyjnej.
    > Czy to źle ? Nie, sam KBN już w połowie lat 90-tych powiedział, że
    > pomoże stworzyć infrastrukturę na potrzeby nauki, ale to MANy i
    > instytucje naukowe w poszczególnych środowiskach mają potem znaleźć
    > środki na sfinansowanie działalności.
    > Zresztą o co się spierać, instytucje naukowe mogą prowadzić działalność
> [...]

    Czyli siec man dzieki temu, ze jest dotowana moze zaoferowac komercyjnie
    uslugi za nizsza cene. Moze zablokowac ruch edu, na bezplatanym styku z
    siecia czysto komercyjna? i stosowac badz co badz publiczne zaosoby jako
    karte przetargowa?
    Jezeli oferta tpnet dla ruchu komercyjnego nie jest atrakcyjna dla
    manow, to przeciez sa inne firmy z podobna oferta ATMan, GTS, TelEnergo.
    Zawsze wydawalo mi sie ze cene za komercyjne uslgi kalkuluje sie
    uwzgledniajac koszty. Many tego nie zrobily, zreszta i tak koszty maja
    nizsze niz inni operatorzy bo czesciowo ich siec jest dotowana, brak
    oplat za styk z siecia tpnet.
    Na rynku powinnabyc konkurencja, ale jak takie firmy jak ATMan, GTS,
    Futuro i wielu innych mniejszych maja 'walczyc' cenowo z manami ?

    Rozwoj internetu w glownej czesci zalezy od jego masowosci, moga byc
    tysiace firm udostepniajace content ale jak zabraknie uzytkownika
    indywidulanego to komu zaoferuja te uslugi?

    Wszyscy chca tylko klienta biznesowego, zadna firma konkurencyjna do TP
    praktycznie nie oferuje dostepu dla uzytkownika indywidualnego. Nie mow
    o ostaniej mili bo Dialog, Netia plus kliku innych mniejszyc operatorow
    takowa maja, w sumie okolo 1 mln klientow. I jaki oni dostep oferuja?

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |