-
1. Data: 2009-05-05 19:10:04
Temat: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów
Od: Paweł Burdzy <f...@w...pl>
Witam,
niecałe 2 miechy temu nabyłem Yamahę FZS 600 Fazer, rocznik '01.
Motocykl sprowadzony prosto z deszczowego kraju, ale bezwypadkowy.
Po zakupie (jeszcze w marcu) zrobiłem nim niecałe 400km i wszystko było
ok - silnik ciągnął równo pod czerwone pole na każdym biegu, rozbujałem
go nawet raz do 2 złotych. Następnie wpadłem na genialny pomysł oddania
go do serwisu na przegląd pozakupowy, bo nigdy nie wiadomo co w trawie
piszczy. Wybrałem Motoristę (o której mam kilka gorzkich słów do
powiedzenia, ale to innym razem). Wymienili wszystkie płyny,
wyregulowali zawory itd, ale przy synchro gaźników pojawił się problem -
udało im się ukręcić śrubę regulacji składu mieszanki. Na nagwintowanie
i nową śrubę czekałem łącznie miesiąc bez kilku dni.
Wczoraj wreszcie odebrałem moto, ale pojawił się problem:
sprzęt się dławi przy większych prędkościach. Tak do ok. 120km/h
wszystko jest ok - na 1, 2, czasami też na 3cim biegu dojeżdża do
czerwonego pola bez marudzenia. Na wyższych biegach zaczyna się problem
- np przy przyspieszaniu na 4ce od 130km/h przy jakichś 8-9k obr moto
się dławi. Im wyższy bieg tym gorzej. Dochodzi do tego, że na 6tce przy
160km/h i maksymalnie otwartej przepustnicy motocykl zwalnia!!! Co
gorsza nie jest to jednostajne dławienie, tylko takie jakby szarpanie -
motocykl na krótką chwile zamula, potem szarpie do przodu, zamula,
szarpie itd. Tak jakby tracił na chwilę zapłon, albo jakby go zalewało.
Robi to na tyle gwałtownie, że przy wyższych obrotach potrafi
człowiekiem po siodle do przodu i tyłu rzucać. Od 130km/h w górę
praktycznie nie da się jechać, ciężko jest nawet utrzymać przelotową
prędkość.
Drugi problem to spalanie, które sprawdzałem w trzech niezależnych
przejażdżkach, bo oczom nie wierzyłem. Przed oddaniem do serwisu palił
standartowe 5-6 litrów. Po serwisie pali 12-13 litrów !! (Sprawdzone
naukowo - zalany pod korek stojąc na centralce, rundka 75km, znowu
zalanie pod korek na centralce i wynik - podczas tej 75km rundki spalił
8,6 litra, a wcale nie jechałem agresywnie)
Zawiozłem go dziś z powrotem do serwisu, posiedzieli nad nim pół dnia,
przejechały się 3 osoby i stwierdzili że nie widzą problemu - gaźniki
wyregulowane, na wolnych obrotach chodzi jak marzenie, przy
przegazówkach nie widać tego zamulania, ktoś nim ponoć się nawet do
170km/h rozpędził i ponoć wszystko było ok.
Zanim do nich pojadę z mordą i prawnikiem chciałbym was spytać, o
Bogowie internetu ;) - ktoś się z czymś takim spotkał? Dodam, że nie
jeżdże na ssaniu, nie wciskam podświadomie hamulca, sprzęgła ani innych
takich, nie mam też na wpół otwartego spadochronu w plecaku ani kotwicy
przy kole.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.... Kur** wstawiłem sprawne moto do
serwisu, a 1,5 miesiąca i 1000zł później dostałem złoma który nie jeździ
i pali tyle co ciężarówka...
-
2. Data: 2009-05-05 20:06:01
Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów
Od: Eskimos <e...@t...pl>
On Tue, 05 May 2009 21:10:04 +0200, Paweł Burdzy <f...@w...pl>
wrote:
>udało im się ukręcić śrubę regulacji składu mieszanki.
Jeżeli chodzi Ci o pilot screw, to ostatnio ukręciłem/połamałem dwa w
XJ900S.
Gaźniki na stole, odwrócone do góry nogami, nacięcia na śrubokręt
głebokie, srubokręt porzadny, dopasowany do nacięć i nagle zrobiło
pstryk i obie części po obu stronach nacięcia się ułamały, a sruba
zrobiła sie płaska jak łeb gwoździa. I po chwili to samo z drugim
gaźnikiem :-/ Nalałem w studzienki WD40, zostawiłem na noc, nastepnego
dnia scialem jedna studzienke na rowno ze sruba, nacialem jeszcze raz,
wsadzilem srubokręt i znowu pstryk :-/ Jamacha panie...
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań
-
3. Data: 2009-05-05 20:12:36
Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów
Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>
Paweł Burdzy pisze:
> Wczoraj wreszcie odebrałem moto, ale pojawił się problem:
> sprzęt się dławi przy większych prędkościach.
Dławienie mogłoby być spowodowane zabrudzeniem gaźnika i nienadążaniem
podawania paliwa, Czy wszystkie cylindry na pewno działają?
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
4. Data: 2009-05-05 20:33:49
Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów
Od: Paweł Burdzy <f...@w...pl>
Piotr Rezmer pisze:
> Dławienie mogłoby być spowodowane zabrudzeniem gaźnika i nienadążaniem
> podawania paliwa, Czy wszystkie cylindry na pewno działają?
W serwisie coś tam wspominali że gaźniki były zasyfione i żebym dolał
jakiegoś czyściciela układu paliwowego do benzyny, ale jeszcze nie
zdążyłem tego zrobić.
Co do działania cylindrów - sprawdzałem to dziś rano. Po odpaleniu trzy
kolanka od razu zaczęły się nagrzewać, jedno miało kilku-sekundowe
opóźnienie. Później już wszystkie cztery grzały się jak należy.
Jest sens wykręcać świece i patrzeć na kolor? Od wymiany zrobiłem na
nich może 150-180km.
-
5. Data: 2009-05-05 21:45:11
Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów
Od: Kuba Łacki <yahoo@spamma_killa.riders.pl>
Paweł Burdzy napisał(a):
> Co
> gorsza nie jest to jednostajne dławienie, tylko takie jakby szarpanie -
> motocykl na krótką chwile zamula, potem szarpie do przodu, zamula,
> szarpie itd. Tak jakby tracił na chwilę zapłon, albo jakby go zalewało.
> Robi to na tyle gwałtownie, że przy wyższych obrotach potrafi
> człowiekiem po siodle do przodu i tyłu rzucać.
Masz alarm?
--
pzdr
Q
-
6. Data: 2009-05-05 22:45:01
Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów
Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>
Paweł Burdzy pisze:
>
> Wczoraj wreszcie odebrałem moto, ale pojawił się problem:
> sprzęt się dławi przy większych prędkościach. Tak do ok. 120km/h
> wszystko jest ok - na 1, 2, czasami też na 3cim biegu dojeżdża do
> czerwonego pola bez marudzenia. Na wyższych biegach zaczyna się problem
> - np przy przyspieszaniu na 4ce od 130km/h przy jakichś 8-9k obr moto
> się dławi. Im wyższy bieg tym gorzej. Dochodzi do tego, że na 6tce przy
> 160km/h i maksymalnie otwartej przepustnicy motocykl zwalnia!!! Co
> gorsza nie jest to jednostajne dławienie, tylko takie jakby szarpanie -
> motocykl na krótką chwile zamula, potem szarpie do przodu, zamula,
> szarpie itd. Tak jakby tracił na chwilę zapłon, albo jakby go zalewało.
> Robi to na tyle gwałtownie, że przy wyższych obrotach potrafi
> człowiekiem po siodle do przodu i tyłu rzucać. Od 130km/h w górę
> praktycznie nie da się jechać, ciężko jest nawet utrzymać przelotową
> prędkość.
robilem ostatnio fazera z identycznymi objawami. Wczesniej czyscilem w
nim przywiezione prze klienta gazole. Moto tez z angli tylko rok 99. po
odkreceniu spustow z gazoli polecialo cos rdzawo-brazowego, a,
przypominam 2 tyg wczeniej gazole byly u mnei wyczyszczone i wyregulowane.
Przede wszystkim po zapaleniu moto sprawdz czy wszystkie koncowki
kolektora wydechowego sie rowno rozgrzewaja - najlepiej palcem :-).
Jesli nie, wymien swiece, te swiece CR, szczegolnie NGK mozna wyjatkowo
latwo zabic, czasami wystarczy raz zalac.
Obejrzyj filtr paliwa po bakiem.
potem bedziemy myslec dalej.
pzdr
--
Krzysiek Ciesielski K.M.C.
www.uarebeautiful.com
-
7. Data: 2009-05-05 23:45:55
Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów
Od: Paweł Burdzy <f...@w...pl>
Kuba Łacki pisze:
> Masz alarm?
Nie ma alarmu, podgrzewanych manetek ani innych sztucznie podłączanych
odbiorników energii. Ale jak motocykl stał w serwisie to posprawdzali
styki i spora część była zaśniedziała - ale przeczyścili i wg. nich
teraz już wszystko jest w porządku.
-
8. Data: 2009-05-05 23:57:00
Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów
Od: Paweł Burdzy <f...@w...pl>
K.M.C. pisze:
> Przede wszystkim po zapaleniu moto sprawdz czy wszystkie koncowki
> kolektora wydechowego sie rowno rozgrzewaja - najlepiej palcem :-).
Dziś rano przy odpalaniu motocykla macałem ręką kolanka, ale bardziej
szukałem całkowicie niepracującego cylindra niż nierównomiernego
nagrzewania. Po odpaleniu trzy kolanka od razu zaczęły się nagrzewać,
jedno miało zdaje się chwilę opóźnienia. Później już wszystkie cztery
grzały się jak należy.
> Jesli nie, wymien swiece, te swiece CR, szczegolnie NGK mozna wyjatkowo
> latwo zabic, czasami wystarczy raz zalac.
Mam świece Denso V24ESR-N, były wymienione przy serwisie, czyli na
chwilę obecną jakieś 200km temu. Objawy dławienia występowały od samego
początku po odebraniu moto - możliwe że je w tym serwisie zalali?
> Obejrzyj filtr paliwa po bakiem.
> potem bedziemy myslec dalej.
>
> pzdr
Jutro jak wrócę z roboty spuszczę paliwo z gaźników, popatrzę na filtr
paliwa i świece, sprawdzę też jeszcze raz jak się nagrzewają.
Dolać do benzyny jakiegoś "czyściciela" jak mi w serwisie radzili,
spalić pół baku i dopiero wtedy patrzeć co w gaźnikach siedzi? Czy
lepiej nie rozpuszczać tego syfu który się grzecznie w przewodach i
gaźnikach przez te lata osadził?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc,
Paweł
-
9. Data: 2009-05-06 08:04:42
Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów
Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>
Użytkownik "Paweł Burdzy" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
news:gtqjsi$eu4$1@atlantis.news.neostrada.pl...
A ja mam takie pytanie
Moto jest na ftrysku? Czy masz normalne ssanie i zwykle gazniki?
Bo jesli to drugie to ja bym sprawdzil czy przypadkiem nie masz zablokowanej
linki od ssania.
U mnie tak bylo w imbryku, objawy podobne, a pozniej okazalo sie, ze serwis
zostawil ssanie w pozycji full open na stale :)
--
Bartek
i rozbity czajnik 6
Ave1,8
EL
-
10. Data: 2009-05-06 08:35:10
Temat: Re: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów
Od: Paweł Burdzy <f...@w...pl>
BartekGSXF pisze:
> Bo jesli to drugie to ja bym sprawdzil czy przypadkiem nie masz zablokowanej
> linki od ssania.
Moto ma gaźniki i zwykłe cięgło ssania. Zupełnie zablokowane nie jest,
bo wydaje się działać poprawnie: po odpaleniu motocykla na ssaniu obroty
po chwili rosną do ok. 4tys, po zupełnym zdjęciu ssania spadają do zdaje
się 1,5tys i tam się trzymają w miarę równo. Ale zobaczę, czy tam się
coś nie przyblokowało.
Czy istnieje coś takiego jak śruba regulująca ilość obrotów biegu
jałowego? Może tym coś pokombinować?
> U mnie tak bylo w imbryku, objawy podobne, a pozniej okazalo sie, ze serwis
> zostawil ssanie w pozycji full open na stale :)
Laickie pytanie offtopic - imbryk i czajnik to nazwy kodowe na jajko?