  • 1. Data: 2019-02-28 10:30:02
    Temat: Szybko i bezpiecznie
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    Jak szybko miała jechać Wałem Miedzeszyńskim w DC osobówka, aby wbić się
    (dosłownie) pod dostawczaka?

    https://d-nm.ppstatic.pl/kadr/k/r/73/63/5c74f2401f99
    3_o,size,933x0,q,70,h,046b5a.jpg
    https://tinyurl.com/yxboux4s

    "Na Pradze Południe doszło do poważnie wyglądającego wypadku. Audi stało
    przed przejściem dla pieszych na lewym pasie jezdni, gdy w jego tył
    uderzył dostawczy volkswagen. Pod niego wbiło się osobowe renault. Do
    zdarzenia doszło ok. godz. 22 w poniedziałek, 25 lutego samochód na Wale
    Miedzeszyńskim wysokości ulicy Wojsławickiej. Pojazdy poruszały się po
    jezdni w kierunku centrum."

    http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/kolizja-praga
    -poludnie-zderzenie-aut-na-wale-miedzeszynskim,50118
    60,artgal,t,id,tm.html
    https://tinyurl.com/y4qpxylk

  • 2. Data: 2019-02-28 10:35:27
    Temat: Re: Szybko i bezpiecznie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Feb 2019 10:30:02 +0100, Uncle Pete

    > Jak szybko miała jechać Wałem Miedzeszyńskim w DC osobówka, aby wbić się
    > (dosłownie) pod dostawczaka?

    Mogła jechać rednio szybko. Wystarczyło że dostawczak
    był pusty, a osobówka w ostatniej fazie mocno heblowała
    i poleciała masą na pysk.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2019-02-28 10:49:03
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-02-28 10:30, Uncle Pete wrote:

    > Jak szybko miała jechać Wałem Miedzeszyńskim w DC osobówka, aby wbić się
    > (dosłownie) pod dostawczaka?
    >
    > https://d-nm.ppstatic.pl/kadr/k/r/73/63/5c74f2401f99
    3_o,size,933x0,q,70,h,046b5a.jpg

    Ona zanurkowala hamujac a dostawczak tez pewnie hamowal wiec i jemu tyl
    poszedl do gory.

    ps. za to dzien pozniej wzieto odwet na renowce

    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,zderzenie-na
    -s8-auto-brznow-stanelo-deba,284957.html

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2019-02-28 11:30:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Uncle,

    Thursday, February 28, 2019, 10:30:02 AM, you wrote:

    > Jak szybko miała jechać Wałem Miedzeszyńskim w DC osobówka, aby wbić się
> [...]

    Nie trzeba szybko. Wystarczy hamować, żeby dostać się pod spód. Żeby
    podrzucić go tak wysoko wystarczy, że dostawczak będzie pusty. I
    wjeżdżasz jak w próżnię. Widać to po zakresie uszkodzeń.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2019-02-28 11:41:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
> [...]

    >podrzucić go tak wysoko wystarczy, że dostawczak będzie pusty. I
    >wjeżdżasz jak w próżnię. Widać to po zakresie uszkodzeń.

    A w dodatku to dostawczak pierwszy uderzyl, wiec mozliwe, ze sam sie
    uniosl, a renault wjechalo w proznie.

    No i kto wtedy komu placi z OC ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-02-28 12:19:18
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 28-02-2019 o 11:41, J.F. pisze:
> [...]
    ..
    3_o,size,933x0,q,70,h,046b5a.jpg

    > A w dodatku to dostawczak pierwszy uderzyl, wiec mozliwe, ze sam sie

    Płaci ten, którego działanie lub zaniechanie doprowadziło do szkody.
    Prawdopodobnie dostawczak zapłaci temu czarnemu (Audi?) za uszkodzenie
    tyłu. A Renault dostawczemu za uszkodzenie jego tyłu.
    Chyba, że Audi zajechało drogę i spowodowało praktycznie "zatrzymanie w
    miejscu" dostawczaka, wtedy Audi jest winne całego zdarzenia.
    Ale patrząc po uszkodzeniach, to nie ten scenariusz.

    yabba

  • 7. Data: 2019-02-28 12:51:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Prawdopodobnie dostawczak zapłaci temu czarnemu (Audi?) za
    >uszkodzenie tyłu. A Renault dostawczemu za uszkodzenie jego tyłu.

    Ale ja o hipotetycznej sytuacji, gdy tyl dostawczaka sie unosi na
    skutek zderzenia,
    renault wjezdza w puste miejsce, a dostawczak opada na niego.
    I kto wtedy zawinil ? Pilot :-)

    >Chyba, że Audi zajechało drogę i spowodowało praktycznie "zatrzymanie
    >w miejscu" dostawczaka, wtedy Audi jest winne całego zdarzenia.

    Czy calego ... renowka nie zachowala bezpiecznego odstepu :-)

    A dodatkowo uwzgledniajac, ze w takiej sutuacji to raczej nie byloby
    zatrzymania w miejscu,
    tylko jednak audi mialoby jakas predkosc, a dostawczak by pewnie
    kawalek hamowal ...

    J.

  • 8. Data: 2019-02-28 13:29:02
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 28-02-2019 o 12:51, J.F. pisze:
> [...]
    > zderzenia,
    > renault wjezdza w puste miejsce, a dostawczak opada na niego.

    Na zdrowy rozum to wina Renault.

    > Czy calego ... renowka nie zachowala bezpiecznego odstepu :-)

    Bezpieczny odstęp nie wymaga jazdy za poprzednikiem w odległości
    całkowitej drogi hamowania. Jeśli przeszkoda pojawia się przed
    dostawczakiem tak blisko, że ani dostawczy ani Renault nie są w stanie
    się przed nią zatrzymać, to będzie jednak wina przeszkody.

    > A dodatkowo uwzgledniajac, ze w takiej sutuacji to raczej nie byloby
    > zatrzymania w miejscu,
    > tylko jednak audi mialoby jakas predkosc, a dostawczak by pewnie kawalek
    > hamowal ...

    Dlatego napisałem: Ale patrząc po uszkodzeniach, to nie ten scenariusz.

    yabba

  • 9. Data: 2019-02-28 23:20:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-02-28 o 13:29, yabba pisze:
    > Bezpieczny odstęp nie wymaga jazdy za poprzednikiem w odległości
    > całkowitej drogi hamowania.

    Właśnie, że wymaga.
    Pisał o tym w swojej książce "Szybkość bezpieczna" Sobiesław Zasada.

    --
    MN

  • 10. Data: 2019-03-01 08:21:54
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 28.02.2019 o 10:49, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    >
    > ps. za to dzien pozniej wzieto odwet na renowce
    >
    > https://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,zderzenie-na
    -s8-auto-brznow-stanelo-deba,284957.html

    bez pomocy innych też się renówkom zdarza;)
    https://www.lublin112.pl/wjechala-renaultem-na-barie
    ry-sa-utrudnienia-w-ruchu-zdjecia/

    --
    pozdr