  • 131. Data: 2013-05-03 15:40:42
    Temat: Re: Szybki komputer czy taki istnieje?
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 30.04.2013 17:08, s...@g...com pisze:
    /.../
    > To są rzeczy które istniały 20 lat temu i istnieją teraz.
    > Piszę o podstawowych komendach.
    > Usuń skopiuj przenieś.
    > Może już stary jestem ale tak jak w starym DOS-ie albo pod UNIX-em to zasuwało to
    jeszcze nie ma takiego systemu.
    > I ja #$@#%$#^#%$#@%$#^$& gdy czekam. A mam swoje X-rdzeni.

    Racja. Otwieranie katalogu w Midnight Commanderze i jakimś graficznym:
    niebo a ziemia.

  • 132. Data: 2013-05-03 17:18:23
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 02.05.2013 22:41, JDX pisze:

    > A co to ma do rzeczy? Miała być mnogość oprogramowania a póki co jest
    > mnogość pierdół.
    większość użytkowników komputerów korzysta świadomie z kilku programów,
    typu przeglądarka, poczta, komunikator, odtwarzacz audio, wideo i
    wyświetlarka obrazków. im nie jest potrzebny komputer typu pc.
    wystarczybły android z tv kalwiaturą i myszką. wystarczyłby, ale są
    przywiązani do microsotu bardzie niż do "bezpłatnej" służby zdrowia i zusu
    Mnogość pierdół- tak, ale podstawowe programy również. dlatego pytałem
    ilu osobom jest potrzebny cad, a ilu firefox. 1 do 10 tyś? czy dodać
    zera w mianowniku?

    >>> dupy. Tego się nie da wygodnie używać, przynajmniej na moim 5"
    > Od groma jest takich stron. Aby było śmieszniej, to całkiem nieźle dało
    > by się takie strony obsługiwać rysikiem. Ale na ekranie pojemnościowym
    > tak się nie da...
    tak. ale pytanie czy strony są pod tablety? nie to podłącz myszkę i
    klawiaturę do tableta, potem napisz.

    > Jestem ciekawy jak wygodnie ustawiasz smartfona w odpowiedniej
    > odległości? Jakiś stelaż na ramiona lub głowę zakładasz? :-D Czy może
    > stawiasz fona na biurku i opierasz się brodą o to biurko? :-D Czy może
    > przez cały czas dzierżysz fona w dłoniach? :-D Bo gdy ja testowałem
    > oglądanie filmów to leżąc w łóżku kładłem smartfona na brzuchu lub na
    > klatce.
    a ja mam uchwyt nad łóżkiem. pierwszy zrobiłem z "rurki" do zazdroski i
    gumki recepturki. (Nie, nie używam codziennie, ale jak dzieci są chore,
    to łatwiej mi zrobić roszadę w łóżkach i wziąć telefon, niż telewizor)

    > Niezbyt wygodna pozycja. Ale obraz rzeczywiście był dobry. W
    > każdym razie 40" telewizor na ścianie jest zdecydowanie lepszy.
    TAk. ale jak w nocy nie umiem zasnąć, to łatwiej mi odpalić telefon niż
    telewizor. kładę go bokiem, nie wpadłeś na to .... umyślnie?
    ToMasz

  • 133. Data: 2013-05-03 17:31:26
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 02.05.2013 23:38, JoteR pisze:

    > Ale że niby co, IE mógł pracować tylko w jednej rozdzielczości?
    dobrze wiesz że nie, ale panowanie IE powodowało że pisało się strony na
    IE na swoją rozdzielczość.
    > Bo widzę, że na coś chciałeś się poskarżyć, ale antymicrosoftowa piana
    > przykryła logikę przekazu.

    > Proszę, nie rozśmieszaj mnie.
    głupi nie jesteś, skoro uważasz że w momencie zajmowania pozycji lidera
    firefox był:
    płatny
    gorszy
    napisz coś więcej, bo jak innym złośliwcom wytknę Ci coś brakach w
    honorze i genitaliach

    > Czy te "apteczne złudzenie" dotyczy również palucha? ;->
    odnoszę się do "widzenia na ekraniku" a nie sterowania za pomocą palca
    > BTW: widzę, że stałeś się fanem dotykowców.
    DesireZ, arc, i780. przewaga klawiaturowców. Niemniej jednak android
    jako system nie skażony "oknami" działa wyjątkowo dobrze na dotykowcu.
    > Niby tylko krowa nie zmienia poglądów, ale taka gwałtowna apostazja dość
    > zabawna jest, zwłaszcza wobec Twoich postów sprzed 2 lat.
    no i co udowodniłeś? Swoje czepialstwo jedynie. JAkbym biegał z i780 to
    bym był betonem i krową. jak mam dotykowca to moje zachowanie Cię
    śmieszy. jak mam desire z (dotykowiec z klawiaturą qwerty) to...
    wychodzisz na palanta? Sam odpowiedz, albo moze lepiej dodaj mne do KFu..

    > Czyżbyś już
    > opanował sztukę - cytuję: "dodawania zadań do harmonogramu jadąc na
    > rowerze" również na 4-calowym dotykowcu? ;->
    nie. Ale nie ja jeden pragnę zaawansowanych telefonów bez niepotrzebnych
    bajerów, ładowanych raz na tydzień. Zastanawiam się
    czy czepiasz się wszystkich czy tylko mnie?

    ToMasz

  • 134. Data: 2013-05-03 17:53:42
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-03 17:18, ToMasz wrote:
    [...]
    > Mnogość pierdół- tak, ale podstawowe programy również. dlatego pytałem
    Podstawowego dla mnie Płatnika czy PostgreSQL-a nie ma. Podstawowego dla
    innych np. Subiekta również nie ma. :-D

    > a ja mam uchwyt nad łóżkiem. pierwszy zrobiłem z "rurki" do zazdroski i
    > gumki recepturki. (Nie, nie używam codziennie, ale jak dzieci są chore,
    > to łatwiej mi zrobić roszadę w łóżkach i wziąć telefon, niż telewizor)
    A np. nad fotelem stojącym w tym samym pomieszczeniu masz przytwierdzony
    do sufitu kolejny uchwyt? :-D To może warsztatowy uchwyt do roweru byłby
    lepszy ponieważ można go łatwo przenieść. :-D W każdym razie sądziłem,
    że czasy partyzantki w Polsce skończyły się w II połowie lat 40 XX
    wieku. Ale okazuje się, że jednak nie. :-D

    > telewizor. kładę go bokiem, nie wpadłeś na to .... umyślnie?
    Nie bardzo rozumiem o co chodzi i o którym z 6 boków mówisz (zakładając,
    że fon jest w przybliżeniu prostopadłościanem).

  • 135. Data: 2013-05-03 18:03:21
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-03 17:31, ToMasz wrote:
    [...]
    > jak mam desire z (dotykowiec z klawiaturą qwerty) to...
    To ta klawiatura jest równie upierdliwa co te software'owe. Z jednego
    prostego powodu - są małe. Zwłaszcza w fonach. IMO w tym przypadku
    rzeczywiście można powiedzieć, że klawiatura "programowa" jest lepsza. :-D

  • 136. Data: 2013-05-03 18:13:47
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-03, ToMasz <n...@n...neostrada.pl> wrote:
    > większość użytkowników komputerów korzysta świadomie z kilku programów,
    > typu przeglądarka, poczta, komunikator, odtwarzacz audio, wideo i
    > wyświetlarka obrazków. im nie jest potrzebny komputer typu pc.

    No właśnie. Zdecydowana większość użytkowników potrzebuje kompa tylko
    do przeglądania internetu i multimediów. Właśnie dla nich wymyślone
    zostały Android oraz iOS. Powiem więcej: na Androidzie można też
    całkiem nieźle pracować, choć oczywiście to dotyczy garstki osób.

    > Mnogość pierdół- tak, ale podstawowe programy również. dlatego pytałem

    Strasznie mnie bawią te opinie o pierdołach. Siedzi jakiś człowiek
    przy PC, na którym ma wyselekcjonowane 10 programów i jęczy, że na
    Androida jest mnóstwo badziewia. No jest. A na Windowsa/Linuxa to niby
    nie ma? :D

    Ale co tam... po prostu pokaże jak się sprawy mają.
    Na moim telefonie z Androidem mam aktualnie zainstalowane (stan
    niezmienny od około pół roku):
    - ConnectBot (SSH),
    - DroidEdit (edytor tekstu z kolorowaniem składni),
    - ES File Explorer (chyba można się domyślić),
    - imo (uniwersalny komunikator),
    - aplikację mBanku,
    - NewsRob (czytnik RSS),
    - OruxMaps (nawigacja),
    - PocketCloud (klient do RDP),
    - Winamp,
    - MetaTrader (inwestowanie),
    - Transportoid (rozkład jazdy komunikacji miejskiej),
    - Meteo (łatwy dostęp do www.meteo.pl),
    - kilka prostych programików użytkowych do automatyzacji życia.

    To wszystko są renomowane, dobrze lub bardzo dobrze zrobione programy.
    Część ma autorów hobbystów, część to dość znane marki. Wszystkiego poza
    SSH i RDP używam codziennie. Jak widać nie ma tu gier ani aplikacji
    z podskakującym różowym słoniem. W końcu nie są przymusowe, ale jeśli
    ktoś lubi, to bez problemu coś na Google Play znajdzie :).

    W przypadku większości istnieją wersje na iOS. W niektórych wypadkach
    podobne programy w środowisku Apple są lepsze, ale iPhone był 3-krotnie
    droższy niż mój Samsung. Kluczowy jest za to fakt, że w momencie zakupu
    Symbian nie oferował mi odpowiedników na 3/4 softu powyżej (dziś już nie
    ma o czym mówić). O zwykłych telefonach nawet nie wspominam.

    Osobną kwestią jest to, czy Google ma najlepszy "ekosystem". IMO nie.
    Gdybym był obrzydliwie bogaty, zarówno dziś jak i 2 lata temu wybrałbym
    Apple (podobnie jak PC i laptopa). Dziś w tańszym segmencie rynku
    pewnie zdecydowałbym się na Windows Phone (naprawdę podoba mi się
    kierunek rozwoju MS, a jestem trochę zawiedziony ruchami Google).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 137. Data: 2013-05-03 19:24:45
    Temat: Re: [OT] Szybki komputer czy taki istnieje?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > dobrze wiesz że nie, ale panowanie IE powodowało że pisało się
    > strony na IE na swoją rozdzielczość.

    Ale na jaką konkretnie i dlaczego była to "rozdzielczość IE"?

    > głupi nie jesteś, skoro uważasz że w momencie zajmowania pozycji
    > lidera firefox był:
    > płatny
    > gorszy

    Owszem, Firefox był przereklamowaną kobyłą z niekontrolowanymi wyciekami
    pamięci, w której w miarę znośne działanie uzyskiwało się przez wyłączanie
    zabezpieczeń, tych właśnie, dzięki którym krzewiono mit o rzekomej
    "bezpieczności" tego gniota.

    > napisz coś więcej, bo jak innym złośliwcom wytknę Ci coś brakach w
    > honorze i genitaliach

    Ja mam pisać? Wyręczają mnie w tym autorzy tego kombajnu, wypuszczając w
    tempie zbliżonym do tempa prokreacji królików kolejne jego wersje. Którą
    mamy w tym tygodniu? Jeszcze 20.0, czy już 22? I czemu za ostatnią
    nadającą się do użytku wersję wielu uważa 3.6.x?
    BTW: jakoś miesiąc temu musiałem zablokować na komputerze księgowym
    automatyczny update, bo aktualizacja do wersji 19 rozpieprzała w drobny
    mak mechnizm fakturujący oparty na bazie web. Tak to jest, jak do
    zastosowań biznesowych zaprzęga się radosną twórczość opensourcowych
    wolontariuszy.

    > odnoszę się do "widzenia na ekraniku" a nie sterowania za pomocą palca

    A ja do ergonomii.

    > DesireZ, arc, i780. przewaga klawiaturowców. Niemniej jednak android
    > jako system nie skażony "oknami" działa wyjątkowo dobrze na dotykowcu.

    Z zegarem wyższym, niż potrzebny na zwykłym blaszaku do sprawnej obsługi
    XP.
    Daj spokój, dwa i więcej rdzeni z taktowaniem co najmniej 1 GHz (taki jest
    dzisiaj standard w telefonach z Androidem) do w miarę znośnej obsługi
    komputerka z mikrym ekranikiem - to jakiś wyższy stopień amoku.

> [...]
    > śmieszy. jak mam desire z (dotykowiec z klawiaturą qwerty) to...
    > wychodzisz na palanta? Sam odpowiedz, albo moze lepiej dodaj mne do

    O nie, na to musiałbyś zasłużyć czymś więcej, niż zwyzywaniem mnie od
    palantów.

    JoteR

  • 138. Data: 2013-05-03 19:33:28
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Nie bardzo rozumiem o co chodzi i o którym z 6 boków mówisz (zakładając,
    > że fon jest w przybliżeniu prostopadłościanem).
    jakbyś paczkę zapałek położył na drasce. im szybciej mi sie powieki
    skleją tym lepiej. Z racji funkcji, nie budzą mnie reklamy :)

    ToMasz

  • 139. Data: 2013-05-03 19:40:11
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 03.05.2013 19:24, JoteR pisze:

> [...]
    > mak mechnizm fakturujący oparty na bazie web. Tak to jest, jak do
    > zastosowań biznesowych zaprzęga się radosną twórczość opensourcowych
    jak już pisałem głupi nie jesteś. TERAZ firefox już (chyba) nie jest
    liderem. Na tle konkurencji nie wybija się za bardzo. Ale w czasach o
    kórych pisałem, IE mógł marzyć o zakładkach, rozszerzeniach.. Ludzie
    kupowali panoramiczne monitory, a IE zawsze wyświetlał małe stronki www,
    bo nie wiedział co to ctrl++. Dowloadery YT, zamykacze reklam,
    podpowiadacze haseł...

    > O nie, na to musiałbyś zasłużyć czymś więcej, niż zwyzywaniem mnie od
    > palantów.
    nie wyzwałem. natomiast irytujesz mnie swoim czepialstwem. Jak byś był
    głupim szczylem to by mi to powiewało. A tak... to się przejmuję

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 140. Data: 2013-05-03 19:50:14
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-03 19:33, ToMasz wrote:

    > jakbyś paczkę zapałek położył na drasce. im szybciej mi sie powieki
    > skleją tym lepiej. Z racji funkcji, nie budzą mnie reklamy :)
    Z moim w ten sposób to tak łatwo się nie da. Nie dość, że cienki to
    jeszcze te cienkie boki ma zaokrąglone. Ale gdy dokupi się specjalne
    etui (ja w sam raz dokupiłem :-D ) w postaci klapki ochraniającej ekran
    która jest połączona z "pleckami" to ta klapka może robić za podpórkę i
    od biedy na czymś w miarę szorstkim można jakoś telefon ustawić. Ale
    poruszysz się w wyrku i konfiguracja się rozpada. :-D