    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Kosu <K...@n...com>
    Subject: Re: Szybki komputer czy taki istnieje?
    Date: 03 May 2013 16:13:47 GMT

    On 2013-05-03, ToMasz <n...@n...neostrada.pl> wrote:
    > większość użytkowników komputerów korzysta świadomie z kilku programów,
    > typu przeglądarka, poczta, komunikator, odtwarzacz audio, wideo i
    > wyświetlarka obrazków. im nie jest potrzebny komputer typu pc.

    No właśnie. Zdecydowana większość użytkowników potrzebuje kompa tylko
    do przeglądania internetu i multimediów. Właśnie dla nich wymyślone
    zostały Android oraz iOS. Powiem więcej: na Androidzie można też
    całkiem nieźle pracować, choć oczywiście to dotyczy garstki osób.

    > Mnogość pierdół- tak, ale podstawowe programy również. dlatego pytałem

    Strasznie mnie bawią te opinie o pierdołach. Siedzi jakiś człowiek
    przy PC, na którym ma wyselekcjonowane 10 programów i jęczy, że na
    Androida jest mnóstwo badziewia. No jest. A na Windowsa/Linuxa to niby
    nie ma? :D

    Ale co tam... po prostu pokaże jak się sprawy mają.
    Na moim telefonie z Androidem mam aktualnie zainstalowane (stan
    niezmienny od około pół roku):
    - ConnectBot (SSH),
    - DroidEdit (edytor tekstu z kolorowaniem składni),
    - ES File Explorer (chyba można się domyślić),
    - imo (uniwersalny komunikator),
    - aplikację mBanku,
    - NewsRob (czytnik RSS),
    - OruxMaps (nawigacja),
    - PocketCloud (klient do RDP),
    - Winamp,
    - MetaTrader (inwestowanie),
    - Transportoid (rozkład jazdy komunikacji miejskiej),
    - Meteo (łatwy dostęp do www.meteo.pl),
    - kilka prostych programików użytkowych do automatyzacji życia.

    To wszystko są renomowane, dobrze lub bardzo dobrze zrobione programy.
    Część ma autorów hobbystów, część to dość znane marki. Wszystkiego poza
    SSH i RDP używam codziennie. Jak widać nie ma tu gier ani aplikacji
    z podskakującym różowym słoniem. W końcu nie są przymusowe, ale jeśli
    ktoś lubi, to bez problemu coś na Google Play znajdzie :).

    W przypadku większości istnieją wersje na iOS. W niektórych wypadkach
    podobne programy w środowisku Apple są lepsze, ale iPhone był 3-krotnie
    droższy niż mój Samsung. Kluczowy jest za to fakt, że w momencie zakupu
    Symbian nie oferował mi odpowiedników na 3/4 softu powyżej (dziś już nie
    ma o czym mówić). O zwykłych telefonach nawet nie wspominam.

    Osobną kwestią jest to, czy Google ma najlepszy "ekosystem". IMO nie.
    Gdybym był obrzydliwie bogaty, zarówno dziś jak i 2 lata temu wybrałbym
    Apple (podobnie jak PC i laptopa). Dziś w tańszym segmencie rynku
    pewnie zdecydowałbym się na Windows Phone (naprawdę podoba mi się
    kierunek rozwoju MS, a jestem trochę zawiedziony ruchami Google).

    pozdrawiam,
    Kosu