  • 21. Data: 2019-03-31 22:48:30
    Temat: Re: Szukam odtwarzacza DVD
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    news:5ca10346$0$5596$426a74cc@news.free.fr...

    > Zatem nie kombinuj, tylko podłącz komputer do TV i oglądaj filmy via VLC
    > (można do tego nawet sparować jakiś pilot, jeśli potrzeba). Problem z
    > rozwiązaniem w pełni sprzętowym jest taki, że wszystko w nim jest
    > sztywne: za pół roku będziesz chciał odtworzyć jakiś film w x265 i będzie
    > zonk. A komputerowi wystarczy dograć stosowny codec.

    Może i tak, ale nie mam pojęcia jak się do tego zabrać.
    Mój laptop, pewnie jak każdy, ma port do podłączenia zewnętrznego monitora.
    Więcej nic na ten temat nie wiem.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 22. Data: 2019-03-31 23:17:12
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 31.03.2019 o 22:36, t-1 pisze:

    > Kup raczej odtwarzacz Blu-ray.
    > Jest dokładniejszy

    Que? Co to znaczy dokładniejszy?

    --
    Kaczin

  • 23. Data: 2019-03-31 23:36:17
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Tak, jednak co do dysku zewnętrznego trzeba być ostrożnym bo nie wiadomo czy
    zasilanie z tego USB
    > wystarczy do zasilania dysku
    Jeden z moich dysków zewnętrznych 500GB jest 3,5" z zasilaniem
    z gniazdka, więc nie byłoby problemu.

    Jacek

  • 24. Data: 2019-03-31 23:41:10
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@j...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Jeden z moich dysków zewnętrznych 500GB jest 3,5" z zasilaniem
    > z gniazdka, więc nie byłoby problemu.
    Ten dysk zresztą czasami podłączam do telewizora i odtwarzam filmy
    zapisane jako mp4.
    Tutaj jednak chodzi mi głównie o odtwarzanie płyt DVD z napiasami.
    Konwertowanie każdej płyty na zapis na dysku mijałoby się z celem.
    Jest ich zbyt dużo, ponadto nie dałoby się (chyba) tak je przekonwertować
    by odtwarzać z napisami.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 25. Data: 2019-03-31 23:45:20
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

> [...]
    > Konwertowanie każdej płyty na zapis na dysku mijałoby się z celem.
    > Jest ich zbyt dużo, ponadto nie dałoby się (chyba) tak je przekonwertować
    Miałem tu na myśli oryginalne płyty DVD z napisami, często z językiem
    do wyboru.

    Jacek

  • 26. Data: 2019-04-01 02:34:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-31, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    > Jeżeli nie trzyma w foliowych kopertach, to nic nie powinno się stać.

    W ciągu ostatnich paru lat zarchiwizowałem swoją kolekcję (płyty,
    0-20letnie, trzymane w oryginalnych pudełkach, płyty tez oryginały) i
    DVD/CD padło z 2-5%, BD znacznie więcej, >10%. Głowna przyczyna dla DVD
    to degradacja lustra w czym prym wiodły polskie płyty. BD dla odmiany,
    wystarczy mała ryska i juz są kłopoty ze zrzutem. DVD/CD są znacznie
    odporniejsze na porysowania ale tez mają swoje granice.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2019-04-01 08:22:31
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wystarczy mała ryska i juz są kłopoty ze zrzutem. DVD/CD są znacznie
    > odporniejsze na porysowania ale tez mają swoje granice.

    Zrobię wyrywkowy przegląd moich DVD, po jednej z każdego pudełka.
    Najstarsze moje DVD mają 15 lat. Wtedy zacząłem zbierać.

    Gdybyście mieli wybrać odtwarzacz DVD o najszerszych możliwościach,
    nawet częściowo na wszelki wypadek, to który by to był?
    Obawiam się, że kupię jakiś, a potem się okaże, że nie ma jakiejś
    ważnej/wygodnej funkcji lub czegoś nie odtwarza.
    Oczywiście pomysł połączenia z TV też biorę pod uwagę, ale nie wiem
    czy w ogóle byłoby to możliwe, bo mój obecny laptop jest stary i nie ma
    np. HDMI.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 28. Data: 2019-04-01 09:16:09
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 01 Apr 2019 08:22:31 +0200, Jacek wrote:
    > Oczywiście pomysł połączenia z TV też biorę pod uwagę, ale nie wiem czy
    > w ogóle byłoby to możliwe, bo mój obecny laptop jest stary i nie ma np.
    > HDMI.

    Wygodniej byłoby wpiąć do TV dedykowany malutki komputer (HTPC), który
    będzie tam żył na stałe. A jeśli taka opcja nie wchodzi w grę, to karta
    graficzna USB->HDMI to koszt w okolicach 200 zł.

    Mateusz

  • 29. Data: 2019-04-01 09:35:28
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    > Wygodniej byłoby wpiąć do TV dedykowany malutki komputer (HTPC), który
    > będzie tam żył na stałe. A jeśli taka opcja nie wchodzi w grę, to karta
    > graficzna USB->HDMI to koszt w okolicach 200 zł.

    Dzięki, ale wolę (ewentualnie) dołożyć te 200 zł do odtwarzacza DVD
    i kupić taki o jak najszerszych możliwościach.
    Jeśli znasz taki, to proszę podaj jaki to model.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 30. Data: 2019-04-01 10:10:49

    Sun, 31 Mar 2019 15:11:40 +0200, w <5ca0bc8a$0$499$65785112@news.neostrada.pl>,
    Luke <l...@l...net> napisał(-a):

    > Euro jest analogowe. Naprawdę uważasz, że da to lepszą jakość niż
    > cyfrowe HDMI z upscalingiem?

    Tak, jest analogowe.
    Tak, telewizor może robić upscaling lepiej niż player DVD.
    Np. podejrzewam, że mój Panas zrobi to lepiej niż Manta :)