  • 1. Data: 2003-08-22 18:06:02
    Temat: Szpieg w Każdym Domu
    Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@s...org>

    Za "Donosami":

    Podgladac zawartosc prywatnej poczty

    elektronicznej zamierza Agencja Bezpieczenstwa Wewnetrznego (jak
    napisalo dzisiejsze "Zycie Warszawy"). Nie dosc, ze podgladac, to
    jeszcze na koszt operatorow. ABW wymyslila sobie (podpierajac sie
    ministerialnym rozporzadzeniem, a to z kolei ustawa, ktora mowi, ze
    operatorzy telekomunikacyjni maja obowiazek "swiadczenia uslug na
    rzecz bezpieczenstwa i obronnosci panstwa"), ze potrzebny jej dostep
    do naszych e-maili i nakazala operatorom internetowym, udostepniejacym
    darmowe konta pocztowe, wybudowanie tajnych kancelarii dla sluzb ABW w
    siedzibach portali.

    --
    Seks, seksić, seksolatki... news:pl.soc.seks.moderowana
    http://hyperreal.info / ALinkA / bOrk! * WiNoNa ) (

  • 2. Data: 2003-08-22 22:53:18
    Temat: Re: Szpieg w Każdym Domu
    Od: Tomasz Nidecki <n...@t...net>

    Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@s...org> wrote
    in news:3F464FA6.19D584BE@venus.ci.uw.edu.pl:

    > Podgladac zawartosc prywatnej poczty

    Czas edukowac znajomych, jak sie instaluje PGP.

    --
    tomasz 'tonid' nidecki, zoliborz, warszawa, poland
    t...@t...net http://tonid.net http://endemic.org

  • 3. Data: 2003-08-22 22:53:30
    Od: e...@d...art.pl

> [...]

    > do naszych e-maili i nakazala operatorom internetowym, udostepniejacym
    > darmowe konta pocztowe, wybudowanie tajnych kancelarii dla sluzb ABW w

    A to ciekawe, bo w ustawie wyraznie jest napisane, ze operatorzy nie musza
    podlaczac koncowki na swoj koszt nawet. Maja tylko udostepnic. Czy to moze
    nie ta ustawa...

    W ogole to wszystko brzmi jak z filmu, bunkry jakies, kancelarie ;)

    epsilon
    --
    Yeah, yo mama dresses you funny and you need a mouse to delete files.
    GIT/CM d? s-:+ a-- C++ UL++++$>IS$ P+ L++(+++) E- W++ N+ o? K? w++(+++)

  • 4. Data: 2003-08-24 07:39:07
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@s...org> wrote:
    > Wybudowanie tajnych kancelarii dla sluzb ABW w siedzibach portali.

    Ciekawe czy we współpracy z bratnim CIA/FBI zażądali budowy
    'tajnych kancelarii' w siedzibie Yahoo! na przykład? :)

    Ten pomysł świadczy tylko o poziomie wiedzy, jaką reprezentują
    fachowcy od informatyki/internetu w ABW [1]. Wygląda na to, że
    poczta elektroniczna niewiele się dla nich różni od zwykłej
    poczty. Skoro w urzędach pocztowych można zbudować kancelarie,
    to czemu nie w siedzibach portali.

    [1] Oczywiście przepraszam sz.państwa, jeśli to tylko kaczka
    dziennikarska ten 'wasz' pomysł ;)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10401 dzień życia, sprawność

  • 5. Data: 2003-08-24 11:45:35
    Od: Krzysztof Czajka <K...@p...pl>

    Dariusz Jaworski (d...@s...waw.pl) napisał(a):

    > Ten pomysł świadczy tylko o poziomie wiedzy, jaką reprezentują
    > fachowcy od informatyki/internetu w ABW [1].

    Niestety to nie tylko ABW -- sam pomysł wyszedł od fachowców od wszystkiego,
    czyli z Sejmu. Według nowego prawa telekomunikacyjnego (art. 40) "operatorzy
    sieci publicznych" są zobowiązani do "wykonywania zadań na rzecz obronności,
    bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego" -- na
    przykład kontroli korespondencji (oczywiście za zgodą sądu). Tymczasem już
    sama taka zgoda sądu jest tajnym dokumentem, który -- według ustawy o
    ochroni informacji niejawnych -- powinien być przechowywany w owej tajnej
    kancelarii.

    > Wygląda na to, że
    > poczta elektroniczna niewiele się dla nich różni od zwykłej
    > poczty. Skoro w urzędach pocztowych można zbudować kancelarie,
    > to czemu nie w siedzibach portali.

    Nie tylko portali. Podlegać temu obowiązkowi będzie _każdy_, kto udostępnia
    konta e-mail -- czyli nawet np. właściciel malutkiej firmy, która ma serwer
    w domu, podpięty do SDI (jeśli takowe istnieją ;-)).

    > [1] Oczywiście przepraszam sz.państwa, jeśli to tylko kaczka
    > dziennikarska ten 'wasz' pomysł ;)

    Niestety nie -- Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych zaskarżył anawet
    ten przepis do Trybunału Konstytucyjnego. Więcej na ten temat było w
    czwartkowej "Rzeczpospolitej":
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030821/p
    rawo/prawo_a_2.html?k=on;t=2003081820030824

    Pozdrawiam,
    Krzychu

    --
    K...@p...pl
    http://www.krzychu.host.sk/

  • 6. Data: 2003-08-24 20:28:04
    Od: e...@d...art.pl

    Krzysztof Czajka <K...@p...pl> wrote:

    > Nie tylko portali. Podlegać temu obowiązkowi będzie _każdy_, kto udostępnia
    > konta e-mail -- czyli nawet np. właściciel malutkiej firmy, która ma serwer
    > w domu, podpięty do SDI (jeśli takowe istnieją ;-)).

    Czyli Szkoła Podstawowa w Pipidówie też?

    epsilon

  • 7. Data: 2003-08-25 06:48:54
    Temat: Re: Szpieg w Ka?dym Domu
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    You wrote:

    > Czyli Szkoła Podstawowa w Pipidówie też?

    "..._Kazdy_, kto udostepnia" ...na zewnatrz i to legalnie (znaczy umowa,
    faktury etc.).

    --
    / premax / p...@h...pl
    / koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

  • 8. Data: 2003-08-25 07:47:30
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Dnia 2003-08-24 22:28, e...@d...art.pl napisal(a):

    > Czyli Szkoła Podstawowa w Pipidówie też?

    Jak każdy to każdy, babcia też :-)

    Mam wrażenie, że panowie "specjaliści" są głęboko przekonani, że poczta
    elektroniczna to taka jak zwykła, tylko zamiast znaczków się elektrony
    przykleja :-( i nie zauważyli tego, co wiedzą wszyscy - o ile adres do poczty
    zwykłej zmienić trudno, o tyle e-mailowy...

    Natomiast "wiadome służby" liczą na to, że uruchomią sobie utajniony i
    niekontrolowany w żaden sposób dostęp, w dodatku na cudzy koszt. Model
    rosyjski, import z państwa znanego z długiej tradycji demokracji i kultury
    prawnej.

    --
    M.S.Z. # piszę do ciebie list z pola boju
    Mechanical # piszę do ciebie po śmierci

  • 9. Data: 2003-08-25 11:36:31
    Od: Savitch <t...@p...onet.pl>

    > Ciekawe czy we współpracy z bratnim CIA/FBI zażądali budowy
    > 'tajnych kancelarii' w siedzibie Yahoo! na przykład? :)

    CIA to znam - Centrum Informacji Aferalnej taty Leppera.. ale FBI? Coś
    nowego? ;)

    Savitch

  • 10. Data: 2003-08-25 11:36:59
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    No tak... zapominaja media o nowelizacji 242 kpk... i wydanym na podstawie tego
    przepisu rozporzadzeniu ministra sprawiedliwosci z dnia 24 czerwca 2003 roku w
    sprawie sposobu technicznego przygotowania sieci służących do przekazywania
    informacji, do kontroli przekazów informacji oraz sposobu dokonywania, rejestracji,
    przechowywania, odtwarzania i niszczenia zapisów z kontrolowanych przekazów...
    Obowiązane są czynić zadość obowiązkom w tym zakresie urzędy, instytucje oraz
    podmioty prowadzące działalność w dziedzinie poczty lub działalność
    telekomunikacyjną... nie tylko operatorzy.
    http://www.vagla.pl/felietony/felieton_012.htm
    pozdrawiam

    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Glowny Konsultant | http://www.piit.org.pl