  • 241. Data: 2011-08-05 09:10:41
    Temat: Re: Szanujmy policję...
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Owszem, omija ten stojący. Ale omijając w takiej sytuacji nei łamie
    > prawa.

    Skąd ten wniosek, że nie łamie prawa?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 242. Data: 2011-08-05 23:40:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2011 07:10:41 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > Skąd ten wniosek, że nie łamie prawa?

    Z orzecznictwa. Sądy przyjmuja taka interpretację, że pojazd, który stoi
    przed przejściem na którym nie ma pieszych nie jest zatrzymany w celu
    ustąpienia pierwszeństwa.

    --
    ___________ (R)

  • 243. Data: 2011-08-06 08:14:07
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:
    > Sądy przyjmuja taka interpretację, że pojazd, który stoi przed
    > przejściem na którym nie ma pieszych nie jest zatrzymany w celu
    > ustąpienia pierwszeństwa.

    Trochę to dziwne, bo mogę zatrzymać się przed przejściem, widząc
    pieszych, którzy dopiero zamierzają na nie wejść, ale grzecznie czekają.
    To nie jest ustąpienie pierwszeństwa?
    Przy takim podejściu nie powinienem się zatrzymać, bo zatrzymuję się tuż
    przed przejściem, co zdaje się nie jest dozwolone ;-)

  • 244. Data: 2011-08-06 13:53:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 06 Aug 2011 08:14:07 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

    > Trochę to dziwne, bo mogę zatrzymać się przed przejściem, widząc
    > pieszych, którzy dopiero zamierzają na nie wejść, ale grzecznie czekają.
    > To nie jest ustąpienie pierwszeństwa?

    Nie. Przeczytaj definicję ustąpienie pierwszeństwa.

    > Przy takim podejściu nie powinienem się zatrzymać, bo zatrzymuję się tuż
    > przed przejściem, co zdaje się nie jest dozwolone ;-)

    Wiesz, PoRD to przepisy, które są tak fatalnie napisane, że głowa mała...
    Wiesz, że motocykl jest samochodem osobowym?

    --
    ___________ (R)

  • 245. Data: 2011-08-06 14:44:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Aug 2011 13:53:09 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Nie. Przeczytaj definicję ustąpienie pierwszeństwa.

    Czyli co - jak ktos stoi przy skrajnie prawym pasie a piesi byli jeszcze na
    chodniku (jak zaczal hamowac ?) to mozna go omijac ?

    Niby dokladnie to z ustawy wynika, ale masz moze jakis link do wyroku na
    poparcie ?

    > Wiesz, PoRD to przepisy, które są tak fatalnie napisane, że głowa mała...

    musze przyznac

    > Wiesz, że motocykl jest samochodem osobowym?

    No nie, sam chyba wiesz najlepiej ze nie jest ?

    Za to widze ze przy okazji ostatnich poprawek wykluczyli z kolei motocykle
    elektryczne. Ciekawe jak sie ma nowy podzial do unijnych i europejskich
    homologacji.

    J.

  • 246. Data: 2011-08-06 15:14:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 6 Aug 2011 14:44:29 +0200, J.F. napisał(a):

    > Czyli co - jak ktos stoi przy skrajnie prawym pasie a piesi byli jeszcze na
    > chodniku (jak zaczal hamowac ?) to mozna go omijac ?

    Chodziło mi o stojących pieszych.

    > No nie, sam chyba wiesz najlepiej ze nie jest ?

    Nie jest? Przeczytaj co znowelizowali...
    Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    [...]
    33) pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia
    jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje
    ciągnika
    rolniczego;
    40) samochód osobowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie
    do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu;

    Motocykl JEST pojazdem samochodowym i jest przeznaczony konstrukcyjnie do
    przewozu 2 osób najczęściej...

    --
    ___________ (R)

  • 247. Data: 2011-08-06 15:39:29
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    > Nie. Przeczytaj definicję ustąpienie pierwszeństwa.

    Ja to rozumiem nieco inaczej.
    "Ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby zmusić [...] pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub
    przyspieszenia kroku."

    Jeśli zatrzymuję się przed przejściem, to niejako _pozwalam_ pieszym
    wejść na nie, ale do niczego _nie_zmuszam_. Przecież nie trzymam im
    pistoletu przy skroni ;-)

    W zasadzie można by się nawet upierać, że jeśli pieszy na chodniku
    zbliża się do przejścia, a ja nie zatrzymam się, to zmuszam go do
    zatrzymania się, czyli nie ustępuję mu pierwszeństwa.

    > Wiesz, że motocykl jest samochodem osobowym?

    Teraz już tak :-)
    Ale to chyba nie ma jakichś szczególnie przykrych skutków prawnych?

  • 248. Data: 2011-08-06 16:33:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-06 15:39, Bartłomiej Zieliński pisze:
    > Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:
    (...)

    > Teraz już tak :-)

    Raczej nie bardzo
    45) motocykl - pojazd samochodowy zaopatrzony w silnik spalinowy o
    pojemności skokowej przekraczającej 50 cm3, dwukołowy lub z bocz-
    nym wózkiem - wielośladowy; określenie to obejmuje również pojazd
    trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół;

    > Ale to chyba nie ma jakichś szczególnie przykrych skutków prawnych?

    Nie ma, ponieważ nie jest samochodem osobowym.

  • 249. Data: 2011-08-06 16:44:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Aug 2011 15:39:29 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):
> [...]
    > zbliża się do przejścia, a ja nie zatrzymam się, to zmuszam go do
    > zatrzymania się, czyli nie ustępuję mu pierwszeństwa.

    Upierac to sie trzeba przy czym innym - czy mozna ustapic pierwszenstwa
    komus kto pierwszenstwa nie ma ?

    Bo pieszy przed przejsciem nie ma, wiec nawet jak sie samochod zatrzymuje,
    to czy ustepuje?

    J.

  • 250. Data: 2011-08-06 17:22:52
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-03 14:41, Artur Czeczko wrote:

    > Ale przecież gdy zbliżasz się do przejścia, to wtedy właśnie
    > powinieneś obserwować, czy na sąsiednim pasie ktoś nie zacznie
    > hamować. To jest oczywista oczywistość przecież.

    To też, ale obejrzałem ten materiał, to nie ten odcinek o którym myślałem.

    Shrek.