  • 11. Data: 2009-06-19 08:55:04
    Temat: Re: Systemy centralkowe
    Od: a...@p...fm

    W dobie przenoszalnosci numerów to LDR nie ma racji bytu. Bo
    wybierając np. 0501 xx to może być telefon w Plusie czy Erze.
    Niekoniecznie w Orange.
    Też jestem zwolennikiem aby cały ruch szedł przez VoIP.
    20 VoIP i 20 wewnętrznych zrealizuje centrale VoIP - IP-PBX juz w
    cenie ok 2000zł
    Każdy telefon wewnętrzny może mieć swój własny numer zewnętrzny
    operatora.
    Bez limitu i licenji i do tego z nagrywaniem rozmów gratis.
    Warto przejrzeć
    www.intra.waw.pl
    czy
    www.hokiwa.pl/

  • 12. Data: 2009-06-19 11:29:50
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Ale - jeśli tych połączeń komórkowych miałoby być bardzo dużo, to i
    może faktycznie opłaca się bramkę zamontować + próba identyfikacji, do
    jakiego opa należy numer. Teoretycznie - mając np. Asteriska - można
    byłoby po wybraniu numeru napisać skrypt, który by sprawdzał, do
    jakiej sieci numer należy - są w necie takie strony - i wtedy, na
    podstawie uzyskanej inftacji - dać do odpowiedniej bramki.

    Ale:
    - strona może nie zawsze działać, trzeba więc napisać backup;
    - strona może zobaczyć (admionistrator :)), że z jakiegoś serwera jest
    duże obciążenie i przyblokować;
    - trzeba co jakiś czas sprawdzać, czy wszystko działa, jak należy.

    Ale powtarzam - opłaca się to dla dużej liczby połaczeń komórkowych
    (bo kilkdziesiąt groszy za minutę o tradycyjnych opów obecnie to już
    stawka akceptowalna).

    Michał

  • 13. Data: 2009-06-19 19:57:44
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Efcety z prepaidami, to mieli w Tele2.

    I taki jeden pan z Wrocławia, dość dobrze znany w Usenecie, chyba też...

    > Ale oni to zupełnie
    > inna "kultura korporacyjna".

    Jak wyżej. ;-)

    Piotr