  • 1. Data: 2009-06-18 18:23:13
    Temat: Systemy centralkowe
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Czy znane są wam jakieś systemy centralkowe, gdzie da się inteligentnie
    zaprogramować aby wykrywał połączenia wychodzące i przekierowywał na
    wyjście na odpowiedniego operatora ?

    jest firma. 20 numerów wewnętrznych, 10 linii zewnętrznych:
    4 TP
    2 Era
    2 Plus
    2 Orange

    Przykład:
    pracownik podnosi słuchawkę i kręci przykładowo 0501... system wykrywa, że
    to najprawdopodobniej to Orange więc kieruje na wyjście Orange, odbiorcy
    wyświetla się numer Orange.

    i czy wogóle da się do jakiejś centralki podłączyć do linii zewnętrznej
    komórkę ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Prywatna kolekcja antyków
    http://foto.3mam.net/antyki/

  • 2. Data: 2009-06-18 19:00:03
    Temat: Re: Systemy centralkowe
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jun 2009 20:23:13 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    >pracownik podnosi słuchawkę i kręci przykładowo 0501... system wykrywa, że
    >to najprawdopodobniej to Orange więc kieruje na wyjście Orange,

    Jeszcze pare lat i prawdopodobienstwo sie skonczy :-)

    Czas pomyslec nad bardziej inteligentna wersja.

    >odbiorcy wyświetla się numer Orange.

    Z tym tez roznie bywa .. np dzwoni telefon "ktos do mnie dzwonil z
    tego numeru, czego chcial ?". Moze lepiej zastrzec ?

    Przydaloby sie zeby centralka laczyla przychodzace z tym wewnetrznym
    ktory ostatnio ten numer krecil ..

    >i czy wogóle da się do jakiejś centralki podłączyć do linii zewnętrznej
    >komórkę ?

    Komorke nie - bramke komorkowa tak.

    Czasem to nawet da sie podpiac do linii wewnetrznej :-)

    J.

  • 3. Data: 2009-06-18 19:41:39
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>

    J.F. wrote:
    > On Thu, 18 Jun 2009 20:23:13 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    >
    > Jeszcze pare lat i prawdopodobienstwo sie skonczy :-)
    >
    > Czas pomyslec nad bardziej inteligentna wersja.

    Czas pomyśleć czy to się opłaca - utrzymanie i kontrolowanie systemu
    złożonego z centralki, kilku bramek GSM, wieczne aktualizacje i
    konserwacja, analiza strzępów billingów z poszczególnych kart SIM... Nie
    jestem zwolennikiem outsourcingu na siłe, ale takie coś bym zrobił jako
    VoIP. Możliwości jest wiele, od postawienia tego na lokalnej centralce,
    po uruchomienie całej logiki na np. freeconecie, wychodzące albo w
    wersji "budget" przez jakieś betamaksy bez identyfikacji numeru (w sam
    raz dla telemarketerów) po wersje lepsze jakościowo (ipfon, freeconet itp).

    P.

  • 4. Data: 2009-06-18 19:57:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr C. napisał:

    > wychodzące albo w wersji "budget" przez jakieś betamaksy bez
    > identyfikacji numeru (w sam raz dla telemarketerów) po wersje
    > lepsze jakościowo (ipfon, freeconet itp).

    Betamaksy używane bez identyfikacji numeru działają często z dość
    marną jakością, należy unikac takiej opcji.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2009-06-18 20:28:22
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>

    Jarosław Sokołowski wrote:
    > Betamaksy używane bez identyfikacji numeru działają często z dość
    > marną jakością, należy unikac takiej opcji.

    Zgadza się, chodziło mi o tanich telemarketerów robiących masówkę - tu
    liczy sie każdy grosz ;) Osobiście polecam IPFON.

    P.

  • 6. Data: 2009-06-18 20:33:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr C. napisał:

    > Zgadza się, chodziło mi o tanich telemarketerów robiących masówkę - tu
    > liczy sie każdy grosz ;) Osobiście polecam IPFON.

    A w IPFONie da się dzwonić bez prezentacji numeru? I czy to aż takie
    ważne z punktu widzenia telemarketera (nie znam się na tej robocie)?
    Bo jeśli nie, to najlepiej do tego polecić betamaksy z prezentacją.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2009-06-18 20:46:11
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>

    Jarosław Sokołowski wrote:
    > A w IPFONie da się dzwonić bez prezentacji numeru? I czy to aż takie
    > ważne z punktu widzenia telemarketera (nie znam się na tej robocie)?
    > Bo jeśli nie, to najlepiej do tego polecić betamaksy z prezentacją.

    Da się, teraz to już nieopłacalne, anyway - chodziło mi o niską cenę
    betamaksa na komórki przede wszystkim, ale kosztem jakości. Na
    alt.pl.voip jest (było) grono zagorzałych zwolenników bety, ja osobiście
    wolałem zapłacić te 50gr/min za normalną transmisję niż ryczałtowe kwoty
    za dzwonienie przez prepaidy za pośrednictwem betamaksa ;)

  • 8. Data: 2009-06-18 20:59:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr C. napisał:

    > Da się, teraz to już nieopłacalne,

    Dlaczego nieopłacalnie? Dużo drożej niż z prezentacją?

> [...]
    > osobiście wolałem zapłacić te 50gr/min za normalną transmisję niż
    > ryczałtowe kwoty za dzwonienie przez prepaidy za pośrednictwem

    Przeglądam alt.pl.voip, czasem nawet coś tam napiszę, zagorzały to ja
    raczej nie jestem, chociaż betamaksów używam i nie mam na co narzekać.
    Na komórki ostatnio rzadko mam powody dzwonić ze stacjonarnego (VoIP),
    ale ponieważ mój numer zawsze się wtedy prezentuje, więc nie mogą to
    być prepaidy. Efcety z prepaidami, to mieli w Tele2. Ale oni to zupełnie
    inna "kultura korporacyjna".

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2009-06-19 06:43:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jun 2009 21:41:39 +0200, Piotr C. wrote:

> [...]
    >konserwacja, analiza strzępów billingów z poszczególnych kart SIM... Nie
    >jestem zwolennikiem outsourcingu na siłe,

    Ktos to kiedys odkryje i bedzie sprzedawal centralki z odpowiednia
    pamiecia i zdalnie zarzadzane :-)

    >ale takie coś bym zrobił jako VoIP.

    Kto wie - moze i zwyklych centralek juz nie doczekamy.

    J.

  • 10. Data: 2009-06-19 07:11:21
    Od: "Jerki" <k...@p...onet.eu>

    Witam,
    Chyba wiekszośc centralek to potrafi. Funkcjonalność znana jest jako LCR,
    czyli rutowanie po najniższym koszcie. Rożnie sie to programuje, przeważnie
    jako tablicę routingu dla poł wychodzących, np. jeśli nr wywołany zaczyna
    sie na 501 to użyj bramki orange, itd
    Jarek

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:h1e0mn$6ke$1@inews.gazeta.pl...