-
1. Data: 2009-06-18 18:23:13
Temat: Systemy centralkowe
Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>
Czy znane są wam jakieś systemy centralkowe, gdzie da się inteligentnie
zaprogramować aby wykrywał połączenia wychodzące i przekierowywał na
wyjście na odpowiedniego operatora ?
jest firma. 20 numerów wewnętrznych, 10 linii zewnętrznych:
4 TP
2 Era
2 Plus
2 Orange
Przykład:
pracownik podnosi słuchawkę i kręci przykładowo 0501... system wykrywa, że
to najprawdopodobniej to Orange więc kieruje na wyjście Orange, odbiorcy
wyświetla się numer Orange.
i czy wogóle da się do jakiejś centralki podłączyć do linii zewnętrznej
komórkę ?
--
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Prywatna kolekcja antyków
http://foto.3mam.net/antyki/
-
2. Data: 2009-06-18 19:00:03
Temat: Re: Systemy centralkowe
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 18 Jun 2009 20:23:13 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
>pracownik podnosi słuchawkę i kręci przykładowo 0501... system wykrywa, że
>to najprawdopodobniej to Orange więc kieruje na wyjście Orange,
Jeszcze pare lat i prawdopodobienstwo sie skonczy :-)
Czas pomyslec nad bardziej inteligentna wersja.
>odbiorcy wyświetla się numer Orange.
Z tym tez roznie bywa .. np dzwoni telefon "ktos do mnie dzwonil z
tego numeru, czego chcial ?". Moze lepiej zastrzec ?
Przydaloby sie zeby centralka laczyla przychodzace z tym wewnetrznym
ktory ostatnio ten numer krecil ..
>i czy wogóle da się do jakiejś centralki podłączyć do linii zewnętrznej
>komórkę ?
Komorke nie - bramke komorkowa tak.
Czasem to nawet da sie podpiac do linii wewnetrznej :-)
J.
-
3. Data: 2009-06-18 19:41:39
Temat: Re: Systemy centralkowe
Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>
J.F. wrote:
> On Thu, 18 Jun 2009 20:23:13 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
>> pracownik podnosi słuchawkę i kręci przykładowo 0501... system wykrywa, że
>> to najprawdopodobniej to Orange więc kieruje na wyjście Orange,
>
> Jeszcze pare lat i prawdopodobienstwo sie skonczy :-)
>
> Czas pomyslec nad bardziej inteligentna wersja.
Czas pomyśleć czy to się opłaca - utrzymanie i kontrolowanie systemu
złożonego z centralki, kilku bramek GSM, wieczne aktualizacje i
konserwacja, analiza strzępów billingów z poszczególnych kart SIM... Nie
jestem zwolennikiem outsourcingu na siłe, ale takie coś bym zrobił jako
VoIP. Możliwości jest wiele, od postawienia tego na lokalnej centralce,
po uruchomienie całej logiki na np. freeconecie, wychodzące albo w
wersji "budget" przez jakieś betamaksy bez identyfikacji numeru (w sam
raz dla telemarketerów) po wersje lepsze jakościowo (ipfon, freeconet itp).
P.
-
4. Data: 2009-06-18 19:57:48
Temat: Re: Systemy centralkowe
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Piotr C. napisał:
> wychodzące albo w wersji "budget" przez jakieś betamaksy bez
> identyfikacji numeru (w sam raz dla telemarketerów) po wersje
> lepsze jakościowo (ipfon, freeconet itp).
Betamaksy używane bez identyfikacji numeru działają często z dość
marną jakością, należy unikac takiej opcji.
--
Jarek
-
5. Data: 2009-06-18 20:28:22
Temat: Re: Systemy centralkowe
Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>
Jarosław Sokołowski wrote:
> Betamaksy używane bez identyfikacji numeru działają często z dość
> marną jakością, należy unikac takiej opcji.
>
Zgadza się, chodziło mi o tanich telemarketerów robiących masówkę - tu
liczy sie każdy grosz ;) Osobiście polecam IPFON.
P.
-
6. Data: 2009-06-18 20:33:29
Temat: Re: Systemy centralkowe
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Piotr C. napisał:
>> Betamaksy używane bez identyfikacji numeru działają często z dość
>> marną jakością, należy unikac takiej opcji.
>
> Zgadza się, chodziło mi o tanich telemarketerów robiących masówkę - tu
> liczy sie każdy grosz ;) Osobiście polecam IPFON.
A w IPFONie da się dzwonić bez prezentacji numeru? I czy to aż takie
ważne z punktu widzenia telemarketera (nie znam się na tej robocie)?
Bo jeśli nie, to najlepiej do tego polecić betamaksy z prezentacją.
--
Jarek
-
7. Data: 2009-06-18 20:46:11
Temat: Re: Systemy centralkowe
Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>
Jarosław Sokołowski wrote:
> A w IPFONie da się dzwonić bez prezentacji numeru? I czy to aż takie
> ważne z punktu widzenia telemarketera (nie znam się na tej robocie)?
> Bo jeśli nie, to najlepiej do tego polecić betamaksy z prezentacją.
Da się, teraz to już nieopłacalne, anyway - chodziło mi o niską cenę
betamaksa na komórki przede wszystkim, ale kosztem jakości. Na
alt.pl.voip jest (było) grono zagorzałych zwolenników bety, ja osobiście
wolałem zapłacić te 50gr/min za normalną transmisję niż ryczałtowe kwoty
za dzwonienie przez prepaidy za pośrednictwem betamaksa ;)
-
8. Data: 2009-06-18 20:59:21
Temat: Re: Systemy centralkowe
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Piotr C. napisał:
>> A w IPFONie da się dzwonić bez prezentacji numeru? I czy to aż takie
>> ważne z punktu widzenia telemarketera (nie znam się na tej robocie)?
>> Bo jeśli nie, to najlepiej do tego polecić betamaksy z prezentacją.
>
> Da się, teraz to już nieopłacalne,
Dlaczego nieopłacalnie? Dużo drożej niż z prezentacją?
> anyway - chodziło mi o niską cenę betamaksa na komórki przede
> wszystkim, ale kosztem jakości.
> Na alt.pl.voip jest (było) grono zagorzałych zwolenników bety, ja
> osobiście wolałem zapłacić te 50gr/min za normalną transmisję niż
> ryczałtowe kwoty za dzwonienie przez prepaidy za pośrednictwem
> betamaksa ;)
Przeglądam alt.pl.voip, czasem nawet coś tam napiszę, zagorzały to ja
raczej nie jestem, chociaż betamaksów używam i nie mam na co narzekać.
Na komórki ostatnio rzadko mam powody dzwonić ze stacjonarnego (VoIP),
ale ponieważ mój numer zawsze się wtedy prezentuje, więc nie mogą to
być prepaidy. Efcety z prepaidami, to mieli w Tele2. Ale oni to zupełnie
inna "kultura korporacyjna".
--
Jarek
-
9. Data: 2009-06-19 06:43:39
Temat: Re: Systemy centralkowe
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 18 Jun 2009 21:41:39 +0200, Piotr C. wrote:
>J.F. wrote:
>>> pracownik podnosi słuchawkę i kręci przykładowo 0501... system wykrywa, że
>>> to najprawdopodobniej to Orange więc kieruje na wyjście Orange,
>>
>> Jeszcze pare lat i prawdopodobienstwo sie skonczy :-)
>> Czas pomyslec nad bardziej inteligentna wersja.
>
>Czas pomyśleć czy to się opłaca - utrzymanie i kontrolowanie systemu
>złożonego z centralki, kilku bramek GSM, wieczne aktualizacje i
>konserwacja, analiza strzępów billingów z poszczególnych kart SIM... Nie
>jestem zwolennikiem outsourcingu na siłe,
Ktos to kiedys odkryje i bedzie sprzedawal centralki z odpowiednia
pamiecia i zdalnie zarzadzane :-)
>ale takie coś bym zrobił jako VoIP.
Kto wie - moze i zwyklych centralek juz nie doczekamy.
J.
-
10. Data: 2009-06-19 07:11:21
Temat: Re: Systemy centralkowe
Od: "Jerki" <k...@p...onet.eu>
Witam,
Chyba wiekszośc centralek to potrafi. Funkcjonalność znana jest jako LCR,
czyli rutowanie po najniższym koszcie. Rożnie sie to programuje, przeważnie
jako tablicę routingu dla poł wychodzących, np. jeśli nr wywołany zaczyna
sie na 501 to użyj bramki orange, itd
Jarek
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
wiadomości news:h1e0mn$6ke$1@inews.gazeta.pl...
> Czy znane są wam jakieś systemy centralkowe, gdzie da się inteligentnie
> zaprogramować aby wykrywał połączenia wychodzące i przekierowywał na
> wyjście na odpowiedniego operatora ?
>
> jest firma. 20 numerów wewnętrznych, 10 linii zewnętrznych:
> 4 TP
> 2 Era
> 2 Plus
> 2 Orange
>
> Przykład:
> pracownik podnosi słuchawkę i kręci przykładowo 0501... system wykrywa, że
> to najprawdopodobniej to Orange więc kieruje na wyjście Orange, odbiorcy
> wyświetla się numer Orange.
>
> i czy wogóle da się do jakiejś centralki podłączyć do linii zewnętrznej
> komórkę ?
>
> --
> Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
> Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
> grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
> Prywatna kolekcja antyków
> http://foto.3mam.net/antyki/