eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySystemy automatyki stop/start
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 137

  • 31. Data: 2018-09-12 02:12:55
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek" <k...@a...com> wrote in message
    news:pn5hdo$1np$1@node2.news.atman.pl...
    > W dniu 10.09.2018 o 04:37, Pszemol pisze:
    >>
    >>
    >> ... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.
    >>
    >> Aby wystartowac samochod z silnikiem 1.5litra i 4cylindry potrzeba tyle
    >> benzyny co spala on na wolnych obrotach w zaledwie 7 sekund.
    > No nie wiem. Czy te wszystkie eko-srekologiczne wynalazki dają rzeczywisty
    > efekt?

    No napisano Ci 4-8% rzeczywistego efektu. :-)

    > Jakby doliczyć ujemne skutki wywołane częstym gaszeniem i zapalaniem
    > silnika to pewnie okaże się, że oszczędzamy 4-8% paliwa, a tracimy tyle a
    > tyle na trwałości podzespołów i w końcu takie auto więcej generuje
    > uciążliwości dla środowiska, niż bez tego start-stop.

    Bezmyślne przesądy.

    > Poza tym samo zużycie paliwa tych nowych aut też mnie jakoś nie napawa
    > optymizmem. Żona kupiła auto z downsizingowym silnikiem 1,2 120 KM i żre
    > on na dojazdach dom-praca-zakupy-itd powyżej 8 litrów. Jak zaczynałem moją
    > przygodę z motoryzacją, to syrena też tyle paliła a te dwa pojazdy dzieli
    > 60 lat postępu technicznego.

    Bo fizyki nie przeskoczysz... do rozpędzenia konkretnej masy do
    konkretnej prędkości w konkretnym czasie potrzebne jest X dżuli
    ze spalonego paliwa... i jak ktoś ma ołowiane buciki to mu auto
    będzie palić 8 litrów nawet jak będzie to 3-cylindrowe VW Up.


  • 32. Data: 2018-09-12 02:14:28
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek" <k...@a...com> wrote in message
    news:pn61ou$h9h$1@node2.news.atman.pl...
    > Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej.
    > Mimo wszystko, jak na 60 lat postępu technicznego to efekt mizerny.
    > W sensie oszczędności paliwa.

    Zamiast zwalać na brak postępu technologicznego wyślij
    żonę na kurs doskonalenia jazdy aby ją nauczyli oszczędniej
    ruszać z miejsca.


  • 33. Data: 2018-09-12 02:19:54
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <p...@g...com> wrote in message
    news:09465c14-0fed-453c-bc65-61614f98f7b5@googlegrou
    ps.com...
    > --O ile silnik się wyłączy ;) Przy 30+ stopniach na zewnątrz, z włączoną
    > klimą, przez 20 kilometrów system potrafi zadziałać raz. I to też z
    > dupy wymysł, bo po 20 sekundach silnik się sam uruchomił. Tak to
    > działa w i30.

    Bo silnik się wyłącza gdy *nie jest potrzebny*.
    A jeśli napędza klimę to jest potrzebny.
    Nie bardzo rozumiem o co więc chodzi?
    W listopadzie będzie się wyłączał, zapewniam Cię.
    30+ stopni na zewnątrz masz przez 5% roku.
    A i to nie każdego roku.

    > to raczej nie jest odosobniony przypadek :-)

    No nie jest.

    > ten system to kolejny z przekretow jakie zafundowal nam przemysl
    > motoryzacyjny aby wypelnic unijne eko normy, pewnie w tescie
    > zalozono ze system odpala sie przy kazdym zatrzymaniu :-)

    Pewnie nie. Pewnie założyli że klima tylko przez część roku działa.
    A i w lecie, na dłuższej trasie, gdy właczysz recylkulację powietrza
    to ochłodzi się w kabinie na tyle że i z klimą motor się wyłączy,
    bo klima nie będzie potrzebna jak będzie już w kabinie chłodno.


  • 34. Data: 2018-09-12 02:21:29
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
    news:pn6hei$vqs$1@node1.news.atman.pl...
    > Sądzę że największym problem będą tu zaniki ciśnienia oleju ;)
    > Zatrzymanie silnika, brak ciśnienia, wał opada na dolną półpanewkę podpory
    > wału, film olejowy jest wyciskany na boki i praktycznie nie zostaje go
    > między panewką a wałem nic. Odpalamy 2 obroty wału "na sucho"... No
    > zajebiście ;)

    E tam na sucho... jakich Ty olejów używasz???

    > Tak wiem powymyślali panewki sputerowe, cuda na kiju a i tak zanik
    > ciśnienia, to śmierć dla silnika prędzej czy później.

    Strachy na lachy...
    Wygooglaj sobie ile trzeba silnik kręcić bez oleju (ze zdjętą miską
    olejową) aby się wreszcie zatarł... Cierpliwości nie starcza...


  • 35. Data: 2018-09-12 02:24:58
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <p...@g...com> wrote in message
    news:c7a11146-45e4-4783-9eed-22e9b6053a56@googlegrou
    ps.com...
    > jezdzilem Passatem B7 i nie zauwazylem wzrostu zuzycia paliwa po
    > wylaczeniu tego systemu, podejrzewam ze warunki testowe mocno odbiegaja od
    > realnych czyli krotko mowiac madafaki znow oszukuja :-)

    Masz rację. Warunki testowe nie brały pod uwagę Twojej ołowianej prawej
    stopy.

    > ps ten system powstal glownie po to aby spelnic normy ekologiczne,
    > teoretycznie wiec dziala jak zakladano

    W praktyce też działa, jak się wie jak ekonomicznie jeździć autem.
    Jeśli spalasz 2x więcej niż powinieneś bo masz ołowianego buta to
    te 4-8% nie zauważysz nawet.

    To tak jakbyś z 20 kg nadwagą z rowera usunął pompkę i komplet kluczy
    aby zmniejszyć jego wagę co by Ci się lepiej pod górkę pedałowało...
    sorry, nie zauważysz różnicy. A kolarze zawodowi zauważą.


  • 36. Data: 2018-09-12 04:21:12
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raczej tak zaprojektowal zeby nie dalo sie go zregenerowac. Maglownice ze
    wspomaganiem sa stworzone zeby je regenerowac. Proste szlifowanie listwy i prowadnic,
    nadwymiarowe lozyska slizgowe, nadwymiarowe uszczelki. Ale konstruktor nie
    przewidzial regeneracji bo ze strony w ktora mozna wyjac bebechy jest zabezpieczenie
    uniemozliwiajace rozebranie. Oczywiscie mechanicy obeszli to zabezpieczenie,
    rozbieraja i regeneruja. Jak sie okazalo ze da sie rozebrac to pojawili sie
    producenci nadwymiarowych czesci. Nie mozna bylo od razu zaprojektowac tak zeby dalo
    sie zregenerowac? Co do rozrusznika w systemie start stop. Niektore samochody maja
    normalny rozrusznik sluzacy do odpalania na zimno. I dodatkowy do odpalania na
    cieplo. Ten drugi to odpowiednio spreparowany alternator robiacy w czasie cieplego
    rozruchu za trojfazowy silnik elektryczny. System z odpalaniem pradnica jest stary.
    Mial go samochod P70 wyposazony w pradnico rozrusznik.


  • 37. Data: 2018-09-12 04:39:20
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Raczej tak zaprojektowal zeby nie dalo sie go zregenerowac. Maglownice ze
    > wspomaganiem sa stworzone zeby je regenerowac. Proste szlifowanie listwy
    > i prowadnic, nadwymiarowe lozyska slizgowe, nadwymiarowe uszczelki. Ale
    > konstruktor nie przewidzial regeneracji bo ze strony w ktora mozna wyjac
    > bebechy jest zabezpieczenie uniemozliwiajace rozebranie. Oczywiscie
    > mechanicy obeszli to zabezpieczenie, rozbieraja i regeneruja. Jak sie
    > okazalo ze da sie rozebrac to pojawili sie producenci nadwymiarowych
    > czesci. Nie mozna bylo od razu zaprojektowac tak zeby dalo sie zregenerowac?

    Zamykasz drzwi na klucz. A złodziej czasem i tak drzwi otworzy. Nie lepiej
    byłoby nie zamykać?


    > Co do rozrusznika w systemie start stop. Niektore samochody maja normalny
    > rozrusznik sluzacy do odpalania na zimno. I dodatkowy do odpalania na
    > cieplo. Ten drugi to odpowiednio spreparowany alternator robiacy w czasie
    > cieplego rozruchu za trojfazowy silnik elektryczny.

    No widzisz czyli mądrale z tych inżynierów.

    > System z odpalaniem pradnica jest stary. Mial go samochod P70 wyposazony
    > w pradnico rozrusznik.
    >
    Stary ale jary.



  • 38. Data: 2018-09-12 05:17:16
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Byly kraje gdzie ludzie drzwi nie zamykali. W Norwegii zwyczaj zamykania domow i nie
    zostawiania kluczykow w otwartych samochodach zniknal stosunkowo niedawno. Byly czasy
    ze w samochodzie byly dwa wskazniki. Jeden pokazywal jak szybko sie jedzie a drugi
    ile jeszcze jest paliwa. W trabancie poszli na calosc i nie bylo wskaznika paliwa.


  • 39. Data: 2018-09-12 05:59:54
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > Skrzynie nie padaja w tych samochodach co jak napisali ze mozna
    > zapakowa tone to nie woza czterech ton tylko do tony.
    >
    Pierdolisz :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo
    milczysz." Nina Liedtke


  • 40. Data: 2018-09-12 07:13:35
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-09-11 o 15:25, s...@g...com pisze:
    > Roznice odczulem po kolejnych 20-30kkm. fiesta sie nie psula:)

    Żarty jakieś ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: