  • 71. Data: 2022-07-28 22:47:07
    Temat: Re: Światowe Forum Ekonomiczne wzywa do zakończenia "marnotrawstwa" prywatnych samochodów
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/07/2022 22:34, _Master_ wrote:
    > Fakt: koncernowi samochodowemu bardziej opłaca się produkować elektryka
    > bo większa marża.

    Czyli jednak spisek.

  • 72. Data: 2022-07-29 10:26:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2022 22:47:07 +0200, heby wrote:

    > Czyli jednak spisek.

    Niekoniecznie.
    Czy taka wieksza marza - nie wiadomo. Koszta tez sa duze.

    Ale trzeba myslec perspektywicznie - i o swiecie bez ropy,
    i planowanych zakazach, i spadajacej sprzedazy spaliniakow,
    i o opinii spolecznej - jacys zieloni nagadaja, ze firma nie dba o
    srodowisko, i sprzedaz spadnie jeszcze bardziej.

    J.

  • 73. Data: 2022-07-29 15:22:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 27 Jul 2022 12:50:32 +0100, w <X...@1...0.0.1>, PiteR
    <e...@f...pl> napisał(-a):

    > chcę w nocy o 2:37 pojechać do pogotowia na SOR

    Są te elektryki na żetony ;)

    Ogólnie pomysł ok co codziennej jazdy, ale sprawdzi się raczej w
    zdyscyplinowanym Singapurze, a nie wolnej Polsce :)

  • 74. Data: 2022-07-29 20:14:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-29-lipca-2022 o 10:26, J.F pisze:
    > Czy taka wieksza marza - nie wiadomo.

    WIADOMO. Ogarnij się człowieku

  • 75. Data: 2022-07-29 20:27:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.07.2022 o 22:36, _Master_ pisze:

    > Dla większości Kowalskich to bez znaczenia.
    > Ich nie stać na nowy i do nich nie trafi kazanie o zbawiennej roli
    > elektryka w dojściu do nieba bram ;-)

    No ale ... gdyby nie produkować samochodów to w końcu ich braknie, nie
    tylko elektryków, ale i używanych spalinowych. Jeśli produkować to ...
    elektryki, żeby mi nie śmierdziało i nie hałasowało.

  • 76. Data: 2022-07-30 10:58:02
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Katastrofy tylko głupców bawią.

    Śmiała teza.

  • 77. Data: 2022-07-30 11:20:15
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > https://neonnettle.com/news/19677-world-economic-for
    um-calls-to-end-wasteful-private-car-ownership

    "The WEF is not alone in seeing almost criminal culpability in anyone who owns a
    vehicle
    for private use."

    Jak wielu z nich nie posiada samochodu (albo bardziej realistycznie - nie posiada
    firmy
    posiadającej dziesiątki samochodów, jacht i prywatny odrzutowiec)?

    Za każdym razem podnosi mi ciśnienie jak słyszę, że należy zakazać (nawet nie
    doprowadzić
    do, sprawić żeby się nie opłacało, tylko właśnie - zakazać) prywatnych samochodów,
    lotów
    na wakacje etc. z ust osób które w jeden dzień są odpowiedzialne za większe emisje
    syfu
    niż ja rocznie czy przez całe życie...

    Włoskie super samochody, jachty i prywatne odrzutowce jak się okazuje* dziwnym trafem
    nie
    są problemem, mimo iż są zbędne z racjonalnego punktu widzenia, kiedy jak słyszymy (i
    czym w zasadzie nie polemizuję) że spadamy w przepaść, ale posiadanie używanego do
    weekendowych zakupów samochodu na wsi to "almost criminal culpability". :) Clown
    world.

    *
    https://www.euractiv.pl/section/instytucje-ue/news/l
    uksusowe-wloskie-samochody-z-silnikami-spalinowymi-b
    eda-mogly-byc-produkowane-w-ue-po-2035-r/

    *
    https://konkret24.tvn24.pl/swiat,109/prywatne-odrzut
    owce-i-jachty-zwolnione-z-oplat-klimatycznych-wyjasn
    iamy,1092444.html

  • 78. Data: 2022-07-30 22:23:30
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-28 o 21:23, ii pisze:

    um-calls-to-end-wasteful-private-car-ownership

    > Ile mieszkanie zajmuje przestrzeni w porównaniu z samochodem? I co z tego?

    Samochód zajmuje o więcej miejsca niż mieszkanie.
    W moim bloku jest na 1 m2 gruntu 11 m2 mieszkania - blok jest
    dziesięciopiętrowy. Mieszkanie nie przemieszcza się i w związku z tym
    nie zajmuje tys. m2 dróg z przyległościami. I jeszcze mieszkanie nie
    rozjeżdża ludzi i zwierząt.

  • 79. Data: 2022-07-31 08:24:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-07-2022 o 22:23, Poldek pisze:

    > Samochód zajmuje o więcej miejsca niż mieszkanie.
    > W moim bloku

    W sumie można było się domyślić,że największe żale do świata mają zwykle
    mieszkańcy slumsów, tj. bloków.
    Weźcie się do pracy i zaróbcie na domek, zamiast tracić czas na wieczne
    narzekanie i naprawianie złego świata.

  • 80. Data: 2022-07-31 08:46:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Jul 2022 21:23:18 +0200, ii napisał(a):

    > Ile mieszkanie zajmuje przestrzeni w porównaniu z samochodem? I co z tego?

    Mniej ważny jest metraż a znacznie ważniejszy współczynnik
    wykorzystania. Dla auta indywidualnego ok. 1%, dla mieszkania ok. 90%.
    --
    Jacek
    I hate haters.