  • 21. Data: 2022-07-27 10:51:48
    Temat: Re: Światowe Forum Ekonomiczne wzywa do zakończenia "marnotrawstwa" prywatnych samochodów
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.07.2022 o 22:26, _Master_ pisze:

    > Z tego forum?

    Przede wszystkim :-)

  • 22. Data: 2022-07-27 11:11:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Jul 2022 10:43:05 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Teraz rozmawiamy o dramatycznej systuacji klimatycznej ;-)
    >
    > A Ty właśnie zapodałeś temat DEPOPULACJI.

    A skąd, bałwanie, wzięła się "dramatyczna sytuacja klimatyczna"? Czy nie
    przypadkiem z przeludnienia planety?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 23. Data: 2022-07-27 11:12:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Jul 2022 10:40:47 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Nie domyślasz się że chodzi o aborcję na życzenie? To jedyny realny
    > cokolwiek działający sposób na depopulację.
    >
    > Można też tak jak putin. Naród po narodzie LIKWIDOWAĆ ;-)

    Wysil się bardziej, są lepsze sposoby. Ciągle ci to zabijanie krąży po
    makówie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2022-07-27 11:25:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/07/2022 10:46, _Master_ wrote:
    > Masz trafną diagnozę ale nie można kolejnej głupoty uzasadniać
    > wcześniejszą ;-)
    > Może taki atak na wolność człowieka da ludziom do myślenia co się
    > faktycznie dzieje.

    Błednie zakładasz, że tu chodzi o wolnośc człowieka. Tu chodzi o to, że
    kilku debili nie będzie sobie mogło kupić SUVuf i silnikami 40 litrów.
    Tylko o to chodzi.

  • 25. Data: 2022-07-27 11:34:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/07/2022 07:57, Cavallino wrote:
    > A czyją?

    Appla.

    1) Nie możesz go naprawić, bo komponenty są podpisane. Możesz wykonać
    proste czynności serwisowe, ale kluczowe elementy są pod władzą Appla.
    2) nie możesz go używać jak chcesz, bo system jest "bezpieczny" i możesz
    tylko to, co aktualnie wolno. Co wolno się zmienia bez Twojej kontroli.
    3)
    https://www.wired.com/story/apple-iphone-subscriptio
    n-roundup/
    https://mashable.com/article/apple-hardware-iphone-s
    ubscription-service

    Przekładajac to na język patoprawicy: Twój golf 2 od pewnej niedzieli
    będzie miał limit do 90km/h i tylko pół pojemnosci bagażnika bo lewaki z
    Unii tak przegłosowali.

    Obie sytuacje są identyczne w swojej istocie, ale jakoś nie słyszałem
    krzyków nascie lat temu.

  • 26. Data: 2022-07-27 11:43:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-07-2022 o 11:34, heby pisze:

    > Appla.
    >
    > 1) Nie możesz go naprawić, bo komponenty są podpisane. Możesz wykonać
    > proste czynności serwisowe, ale kluczowe elementy są pod władzą Appla.

    W jakim sensie?
    Że zdalnie Ci telefon wyłączą po ew. ingerencji, czy że jest to jakoś
    zabronione i karane prawnie?

    > 2) nie możesz go używać jak chcesz, bo system jest "bezpieczny" i możesz
    > tylko to, co aktualnie wolno. Co wolno się zmienia bez Twojej kontroli.

    Teoretycznie nie wolno zainstalować niejabłkowego systemu?

  • 27. Data: 2022-07-27 11:53:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/07/2022 11:43, Cavallino wrote:
    > W jakim sensie?

    W sensie, że wymiana przycisku, ekranu, modułu wifi itd, nawet z
    _innego_ telefonu, sprawnego, nie zadziała. Komponenty są podpisane i
    powiązane z tym konkretnym egzemplarzem. Apple w nowych modelach
    eksperymentuje z podpisywaniem nawet elementów pasywnych (trudno w to
    uwierzyć, ale zintegrowany moduł cewek ma ... eprom z kryptografią ...).

    > Że zdalnie Ci telefon wyłączą po ew. ingerencji

    Mniej więcej. Po zmianie przycisku przestaja działać istotne funkcje
    bezpieczeństwa. Nie na poróbkę. Na oryginalny, wyjety ze sprawnego telefonu.

    Innymi słowy, nawet jesli masz dostep do częsci oryginalnych, to nie
    możesz ich wymienić - wymagane jest uzycie kryptograficznych narzędzi,
    do których nikt, poza Apple, nie ma dostepu, o ile w ogóle istnieją w
    formie pozwalajacej na zmiany - co jest wątpliwe, bo Apple nie ma
    interesu w naprawianiu.

    > Teoretycznie nie wolno zainstalować niejabłkowego systemu?

    Praktycznie nie da się. Jedyna droga to odkrywane co jakiś czas
    exploity, ale łatane.

    Urządzenie, w sensie zbioru atomów, jest Twoje. I niektórzy po to je
    kupują, dla nich różnicy nie ma. W rzeczywistosci nie jesteś jego
    właścicielem i nigdy nie będziesz.

    Z samochodami dzieje się to samo.

    Być może samochody są kilka poziomów niżej w inteligencji, aby to pojąć
    i dlatego taki ból dupy się pojawił.

  • 28. Data: 2022-07-27 12:03:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-07-2022 o 11:53, heby pisze:

    > W sensie, że wymiana przycisku, ekranu, modułu wifi itd, nawet z
    > _innego_ telefonu, sprawnego, nie zadziała.

    Hardwar'owo zablokowali czy w systemie operacyjnym?
    W każdym razie - niezłe jaja.

    > Praktycznie nie da się.

    Ale formalnego zakazu nie ma, pozostaje tylko kwestia braku
    odpowiedniego softu?
    Ok, rozumiem.

    Prawnie jesteś, ale w praktyce - j.w.

  • 29. Data: 2022-07-27 12:08:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/07/2022 12:03, Cavallino wrote:
    > Hardwar'owo zablokowali czy w systemie operacyjnym?

    To skomplikowane.

    > Ale formalnego zakazu nie ma, pozostaje tylko kwestia braku
    > odpowiedniego softu?

    Nie do końca. Nawet opisy jak to zrobić podpadają pod przestępstwo w
    niektórych krajach. Więc czy jest formalny zakaz? Przełamujesz
    zabezpieczenia. *TWOJEGO* urządzenia.

  • 30. Data: 2022-07-27 12:10:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    > Można też tak jak putin. Naród po narodzie LIKWIDOWAĆ ;-)

    Wysil się bardziej, są lepsze sposoby. Ciągle ci to zabijanie krąży po
    A o aborcji to się wypowiadaj jak ci macica urośnie.
    --
    Jacek
    I hate haters.