-
21. Data: 2015-10-08 19:11:19
Temat: Re: Światła LED do jazdy dziennej
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "m4rkiz"
> Może mi jeszcze raz napisz co jest konkretnym problemem innych bo mnie
> stać na te uniwersalne z ksenonowo, ale naprawdę nie widzę po co miałbym
> wyłożyć 10x więcej. Przecież jak mi się spipają te cudowne LEDy za 200 to
> będę bardziej w plecy niż jak mi się spipają za 20.
konkretnym problemem swiatel za 20 zlotych jest to ze moga nie przetwac
pierwszego mycia, pierwszych 5kkm (wibracje) i to ze predzej czy pozniej
bedziesz jezdzil z poprzepalanymi (lub tracacymi kontakt) diodami
---
Czemu tego na drogach nie widać ?
o rzeczach oczywistych jak brak homologacji i zwiazane z tym problemy
przy trafieniu na upierdliwego policjanta\diagnoste rozpisywal sie
nie bede
---
O, bardzo istotna kwestia. Jak mam na drodze wykazać, że moje światła są
dobre ?
-
22. Data: 2015-10-08 19:12:33
Temat: Re: Światła LED do jazdy dziennej
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"
> W jakim samochodzie jest problem widoczności świateł "stop" ?
>
W słoneczny dzień, ostatnia Jetta ma ten problem, gdy jedziesz za nią i
macie słońce w 4 litery. Słabo widać te jej ledowe stopy.
Z kolei, te same światła są dramatem, gdy stoisz za tym autem w korku,
po zmroku i jednocześnie w deszczu. Oślepiają jak jasna cholera.
---
Kierunkowe pewnie są. Ale ja nie mam Jetty
-
23. Data: 2015-10-09 16:57:03
Temat: Re: Światła LED do jazdy dziennej
Od: j...@i...pl
On Sun, 4 Oct 2015 09:56:42 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
>W wielu sklepach czy firmach dostajesz chiński szajs. Po włączeniu
>takich "światełek" widać, że świecą, ale wieczorem i z bliska. W ruchu
>miejskim giną.
A na tym xenonowym to jaki szajs jest? Też chiński. Tylko droższy.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
24. Data: 2015-10-09 22:39:25
Temat: Re: Światła LED do jazdy dziennej
Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>
"re" <r...@r...invalid> wrote in message news:mv683u$5mk$1@mx1.internetia.pl...
> konkretnym problemem swiatel za 20 zlotych jest to ze moga nie przetwac
> pierwszego mycia, pierwszych 5kkm (wibracje) i to ze predzej czy pozniej
> bedziesz jezdzil z poprzepalanymi (lub tracacymi kontakt) diodami
> ---
> Czemu tego na drogach nie widać ?
imho widac - sporo widuje lamp w ktorych 1,2,3,4 ledy nie dzialaja*
jeszcze wiecej takich ktore ledwo widac bo sa zaparowane czy
zasyfione w srodku, lub poprostu diody sa zbyt slabe
te ktore juz wogole nie swieca zauwazyc trudno ;)
> O, bardzo istotna kwestia. Jak mam na drodze wykazać, że moje światła są dobre
> ?
jezeli beda dobre to pewnie nie bedziesz musial**, a jezeli bedziesz musial
to wskazesz palcem stosowne oznaczenia na kloszu
* "Konstrukcja świateł z niewymiennym źródłem światła
(np. zbudowanych z diod LED) nie powinna umożliwiać ich serwisowania.
W przypadku uszkodzenia choćby jednej diody, światło należy wymienić
na nowe."
** inna kwestia to montaz zarowno mechaniczny jak i elektryczny zgodny z
przepisami
--
http://db.org.pl/
-
25. Data: 2015-10-09 22:49:05
Temat: Re: Światła LED do jazdy dziennej
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Te światła nie są po to żeby świeciły czy cos oświetlały. One są po to żeby durny
przepis był spełniony bez włączania w słoneczny dzień świateł mijania.
-
26. Data: 2015-10-10 01:23:12
Temat: Re: Światła LED do jazdy dziennej
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "m4rkiz"
> pierwszego mycia, pierwszych 5kkm (wibracje) i to ze predzej czy pozniej
> bedziesz jezdzil z poprzepalanymi (lub tracacymi kontakt) diodami
> ---
> Czemu tego na drogach nie widać ?
imho widac - sporo widuje lamp w ktorych 1,2,3,4 ledy nie dzialaja*
---
Czemu widziałem tylko JEDEN taki samochód ?
jeszcze wiecej takich ktore ledwo widac bo sa zaparowane czy
zasyfione w srodku, lub poprostu diody sa zbyt slabe
---
Tak, zdarzają się samochody w których są słabe, ale .. to pytam właśnie
jakie powinny mieć parametry
te ktore juz wogole nie swieca zauwazyc trudno ;)
---
Już czy jeszcze ? Bo ja jeszcze nie zamontowałem i ... no faktycznie, wcale
ich nie widać :-)
> O, bardzo istotna kwestia. Jak mam na drodze wykazać, że moje światła są
> dobre ?
jezeli beda dobre to pewnie nie bedziesz musial**,
---
Pewnie że nie będę musiał. Tylko mi zatrzymają dowód, skierują na badanie,
mandat i przez kolejny rok, dwa albo trzy będę się w sądzie bujał a na
koniec mnie uniewinnią chyba, że się wcześniej załamię to mi samochód
komornik zlicytuje razem z tymi lampami.
a jezeli bedziesz musial
to wskazesz palcem stosowne oznaczenia na kloszu
---
Na tych za 20 jest takie samo oznaczenie jak na tych za 200. Gwarancja
podobna.
Chyba se kupię te za 20 by je chociaż zobaczyć. :-) Albo oba :-)
-
27. Data: 2015-10-10 02:53:11
Temat: Re: Światła LED do jazdy dziennej
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 8 Oct 2015 12:23:30 +0200, Adam napisał(a):
> W dniu 2015-10-07 o 23:24, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>> W dniu 2015-10-07 o 23:21, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>>> W dniu 2015-10-05 o 18:38, re pisze:
>>>> W jakim samochodzie jest problem widoczności świateł "stop" ?
>>>>
>>>
>>> W słoneczny dzień, ostatnia Jetta ma ten problem, gdy jedziesz za nią i
>>> macie słońce w 4 litery. Słabo widać te jej ledowe stopy.
>>> Z kolei, te same światła są dramatem, gdy stoisz za tym autem w korku,
>>> po zmroku i jednocześnie w deszczu. Oślepiają jak jasna cholera.
>>>
>>
>> Małe sprostowanie. Nie chodzi jednak o 6-tą generację, ale o piątą. I to
>> tylko w wersji sedan. Takiej jak tu:
>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Jetta#/medi
a/File:VW_Jetta_%28V%29_%E2%80%93_Heckansicht,_6._Ma
i_2011,_Velbert.jpg
>>
>
> Nie tylko tam jest taki problem.
> W dzień to może działać na zasadzie kontrastu.
>
> Pojazd bez świateł dziennych ma włączone światła mijania, z tyłu świecą
> pozycyjne. Przy "zwydziwionych" współczesnych kloszach widać, że coś
> świeci. Po włączeniu stopu też coś świeci, tyle, że czasem inaczej, nie
> zawsze mocniej - bo lampy projektował jakiś młodziak po studiach
> artystycznych ;) a nie ktoś, kto ma pojęcie o optyce *1/.
Jeśli chodzi o LED-y, to te świecą nie tyle jaśniej co dłużej.
Bo zasilane są najczęściej tak, że LED mruga, a zmieniając stosunek czasu
świecenia do nieświecenia daje się regulować wrażenie jasności.
Ale różnie to wychodzi, bo oko ludzkie chyba działa pod tym względem mocno
nieliniowo i faktycznie wrażenie bywa słabe.
I ja też mam wrażenie że LED-y są jaśniejsze od żarówek w nocy, ale
ciemniejsze w dzień.
Tak jakby w nocy oko reagowało na szczytową jasność, a w dzień na średnią.
Może czas na rozwiązanie takie jak w światłach na skrzyżowaniach?
Samochód łatwo wykryje czy jest dzień czy noc i w dzień stopy będą świecić
dużo jaśniej?