  • 21. Data: 2015-10-08 19:11:19
    Temat: Re: Światła LED do jazdy dziennej
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "m4rkiz"

    > Może mi jeszcze raz napisz co jest konkretnym problemem innych bo mnie
    > stać na te uniwersalne z ksenonowo, ale naprawdę nie widzę po co miałbym
    > wyłożyć 10x więcej. Przecież jak mi się spipają te cudowne LEDy za 200 to
    > będę bardziej w plecy niż jak mi się spipają za 20.

    konkretnym problemem swiatel za 20 zlotych jest to ze moga nie przetwac
    pierwszego mycia, pierwszych 5kkm (wibracje) i to ze predzej czy pozniej
    bedziesz jezdzil z poprzepalanymi (lub tracacymi kontakt) diodami
    ---
    Czemu tego na drogach nie widać ?

    o rzeczach oczywistych jak brak homologacji i zwiazane z tym problemy
    przy trafieniu na upierdliwego policjanta\diagnoste rozpisywal sie
    nie bede
    ---
    O, bardzo istotna kwestia. Jak mam na drodze wykazać, że moje światła są
    dobre ?

  • 22. Data: 2015-10-08 19:12:33
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"

    > W jakim samochodzie jest problem widoczności świateł "stop" ?

    W słoneczny dzień, ostatnia Jetta ma ten problem, gdy jedziesz za nią i
    macie słońce w 4 litery. Słabo widać te jej ledowe stopy.
    Z kolei, te same światła są dramatem, gdy stoisz za tym autem w korku,
    po zmroku i jednocześnie w deszczu. Oślepiają jak jasna cholera.
    ---
    Kierunkowe pewnie są. Ale ja nie mam Jetty

  • 23. Data: 2015-10-09 16:57:03
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 4 Oct 2015 09:56:42 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    >W wielu sklepach czy firmach dostajesz chiński szajs. Po włączeniu
    >takich "światełek" widać, że świecą, ale wieczorem i z bliska. W ruchu
    >miejskim giną.

    A na tym xenonowym to jaki szajs jest? Też chiński. Tylko droższy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 24. Data: 2015-10-09 22:39:25
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:mv683u$5mk$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > pierwszego mycia, pierwszych 5kkm (wibracje) i to ze predzej czy pozniej
    > bedziesz jezdzil z poprzepalanymi (lub tracacymi kontakt) diodami

    imho widac - sporo widuje lamp w ktorych 1,2,3,4 ledy nie dzialaja*

    jeszcze wiecej takich ktore ledwo widac bo sa zaparowane czy
    zasyfione w srodku, lub poprostu diody sa zbyt slabe

    te ktore juz wogole nie swieca zauwazyc trudno ;)

    > O, bardzo istotna kwestia. Jak mam na drodze wykazać, że moje światła są dobre
    > ?

    jezeli beda dobre to pewnie nie bedziesz musial**, a jezeli bedziesz musial
    to wskazesz palcem stosowne oznaczenia na kloszu

    * "Konstrukcja świateł z niewymiennym źródłem światła
    (np. zbudowanych z diod LED) nie powinna umożliwiać ich serwisowania.
    W przypadku uszkodzenia choćby jednej diody, światło należy wymienić
    na nowe."

    ** inna kwestia to montaz zarowno mechaniczny jak i elektryczny zgodny z
    przepisami

    --
    http://db.org.pl/

  • 25. Data: 2015-10-09 22:49:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Te światła nie są po to żeby świeciły czy cos oświetlały. One są po to żeby durny
    przepis był spełniony bez włączania w słoneczny dzień świateł mijania.

  • 26. Data: 2015-10-10 01:23:12
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "m4rkiz"

> [...]
    > ---
    > Czemu tego na drogach nie widać ?

    imho widac - sporo widuje lamp w ktorych 1,2,3,4 ledy nie dzialaja*
    Czemu widziałem tylko JEDEN taki samochód ?

    jeszcze wiecej takich ktore ledwo widac bo sa zaparowane czy
    zasyfione w srodku, lub poprostu diody sa zbyt slabe
    ---
    Tak, zdarzają się samochody w których są słabe, ale .. to pytam właśnie
    jakie powinny mieć parametry

    te ktore juz wogole nie swieca zauwazyc trudno ;)
    ---
    Już czy jeszcze ? Bo ja jeszcze nie zamontowałem i ... no faktycznie, wcale
    ich nie widać :-)

    > O, bardzo istotna kwestia. Jak mam na drodze wykazać, że moje światła są
    > dobre ?

    jezeli beda dobre to pewnie nie bedziesz musial**,
    ---
    Pewnie że nie będę musiał. Tylko mi zatrzymają dowód, skierują na badanie,
    mandat i przez kolejny rok, dwa albo trzy będę się w sądzie bujał a na
    koniec mnie uniewinnią chyba, że się wcześniej załamię to mi samochód
    komornik zlicytuje razem z tymi lampami.

    a jezeli bedziesz musial
    to wskazesz palcem stosowne oznaczenia na kloszu
    ---
    Na tych za 20 jest takie samo oznaczenie jak na tych za 200. Gwarancja
    podobna.

    Chyba se kupię te za 20 by je chociaż zobaczyć. :-) Albo oba :-)

  • 27. Data: 2015-10-10 02:53:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 8 Oct 2015 12:23:30 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    a/File:VW_Jetta_%28V%29_%E2%80%93_Heckansicht,_6._Ma
    i_2011,_Velbert.jpg

    > Nie tylko tam jest taki problem.
    > W dzień to może działać na zasadzie kontrastu.
    >
    > Pojazd bez świateł dziennych ma włączone światła mijania, z tyłu świecą
    > pozycyjne. Przy "zwydziwionych" współczesnych kloszach widać, że coś
    > świeci. Po włączeniu stopu też coś świeci, tyle, że czasem inaczej, nie
    > zawsze mocniej - bo lampy projektował jakiś młodziak po studiach
    > artystycznych ;) a nie ktoś, kto ma pojęcie o optyce *1/.

    Jeśli chodzi o LED-y, to te świecą nie tyle jaśniej co dłużej.
    Bo zasilane są najczęściej tak, że LED mruga, a zmieniając stosunek czasu
    świecenia do nieświecenia daje się regulować wrażenie jasności.

    Ale różnie to wychodzi, bo oko ludzkie chyba działa pod tym względem mocno
    nieliniowo i faktycznie wrażenie bywa słabe.

    I ja też mam wrażenie że LED-y są jaśniejsze od żarówek w nocy, ale
    ciemniejsze w dzień.
    Tak jakby w nocy oko reagowało na szczytową jasność, a w dzień na średnią.

    Może czas na rozwiązanie takie jak w światłach na skrzyżowaniach?
    Samochód łatwo wykryje czy jest dzień czy noc i w dzień stopy będą świecić
    dużo jaśniej?