-
1. Data: 2009-06-27 16:19:02
Temat: Suzuki GSX750 Inazuma - chlodnica i kable
Od: Bulas <t...@g...com>
Witam,
Rozszczelniła mi się chłodnica w w.w. motorze. Nie dało się jej
naprawić więc chciałem kupić nową. Problem w tym iż sprzęt ten jest
mało popularny i BARDZO ciężko znaleźć do niego cokolwiek. Cena
oryginalnej chłodnic przyprawiła mnie o migotanie komór serca :-
( Wypatrzyłem więc iż z Bandita 1200 podejdzie chłodnica. Nawet
zamówiłem taką nową chłodnicę (zamiennik). Mocowania niby się zgadzają
jednak jest jeden spory problem na który nie zwróciłem uwagi.
Montowanie kabli doprowadzających olej. W Inazumie otwory mocujące są
od spodu a w Banditcie z boku. Wielkość tych otworów jest identyczna
jednak zakończenia tych przewodów są metalowe i nie da się ich wygiąć.
I po takim przydługim wstępie :-) pytanie :
- czy da można te metalowe zakończenia wygiąć czy raczej odradzacie
taką operację,
- kupić takie przewody od Bandita 1200 - pytanie czy podejdą
- a może macie inne propozycje jak ten problem rozwiązać
Od razu uprzedzam iż jestem niedzielnym mechanikiem więc proszę
drukowanymi i powoli ;-)
PS. A tak w ogóle to z jakiego modelu Suzuki będą pasować zamienniki
do Inazumy ?
Z góry dziękuję,
Bulas
-
2. Data: 2009-06-27 16:26:06
Temat: Re: Suzuki GSX750 Inazuma - chlodnica i kable
Od: -Demonos- <b...@g...com>
On Sat, 27 Jun 2009 18:19:02 +0200, Bulas <t...@g...com> wrote:
> Witam,
> Rozszczelniła mi się chłodnica w w.w. motorze. Nie dało się jej
> naprawić więc chciałem kupić nową. Problem w tym iż sprzęt ten jest
> mało popularny i BARDZO ciężko znaleźć do niego cokolwiek.
Teraz i tak jest już bardziej znany i ludzie kojarzą co to jest Inazuma.
Kilka lat temu mało kto słyszał, co to za ustrojstwo :-)
>
> PS. A tak w ogóle to z jakiego modelu Suzuki będą pasować zamienniki
> do Inazumy ?
>
Silnikowo to jest to samo co GSX750F - o ile nic nie pokręciłem, to ten
sam piec ino inaczej zestrojony. Aczkolwiek różnice mogą występować w
mocowaniach np. chłodnicy - nie wiem, strzelam :-)
--
Pozdrawiam
-Demonos-
GSX 750 Inazuma '98
Virago 535 i Jawa TS 350 (powoli się składa)
-
3. Data: 2009-06-27 17:33:38
Temat: Re: Suzuki GSX750 Inazuma - chlodnica i kable
Od: Kuczu <q...@g...com>
Bulas pisze:
> Montowanie kabli doprowadzających olej.
Przewodow, w kablach plynie prad :)
W Inazumie otwory mocujące są
> od spodu a w Banditcie z boku. Wielkość tych otworów jest identyczna
> jednak zakończenia tych przewodów są metalowe i nie da się ich wygiąć.
> I po takim przydługim wstępie :-) pytanie :
> - czy da można te metalowe zakończenia wygiąć czy raczej odradzacie
> taką operację,
Mozna sprobowac giac na cieplo ale marne szanse. Mozna tez w zakladzie z
hydraulika silowa dorobic nowe przewody, na przyklad ladne w oplocie
stalowym. Ja swego czasu w firmie Hansa Flex zaplacilem ok 220 pln.
> - kupić takie przewody od Bandita 1200 - pytanie czy podejdą
Powinny podejsc. Dolne mocowania przewodow we wszystkich olejakach sa
takie same, przy filtrze oleju. Najwyzej beda ciut za dlugie ale to
akurat nie problem.
> - a może macie inne propozycje jak ten problem rozwiązać
j.w.
> Z góry dziękuję,
Prosze
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
4. Data: 2009-06-27 20:31:22
Temat: Re: Suzuki GSX750 Inazuma - chlodnica i kable
Od: Bulas <t...@g...com>
On 27 Cze, 19:33, Kuczu <q...@g...com> wrote:
> Bulas pisze:
>
> > Montowanie kabli doprowadzających olej.
>
> Przewodow, w kablach plynie prad :)
>
Hehe ... pisałem iż jestem niedzielnym mechanikiem :P
> W Inazumie otwory mocujące są
>
> > od spodu a w Banditcie z boku. Wielkość tych otworów jest identyczna
> > jednak zakończenia tych przewodów są metalowe i nie da się ich wygiąć.
> > I po takim przydługim wstępie :-) pytanie :
> > - czy da można te metalowe zakończenia wygiąć czy raczej odradzacie
> > taką operację,
>
> Mozna sprobowac giac na cieplo ale marne szanse. Mozna tez w zakladzie z
> hydraulika silowa dorobic nowe przewody, na przyklad ladne w oplocie
> stalowym. Ja swego czasu w firmie Hansa Flex zaplacilem ok 220 pln.
>
> > - kupić takie przewody od Bandita 1200 - pytanie czy podejdą
>
> Powinny podejsc. Dolne mocowania przewodow we wszystkich olejakach sa
> takie same, przy filtrze oleju. Najwyzej beda ciut za dlugie ale to
> akurat nie problem.
>
> > - a może macie inne propozycje jak ten problem rozwiązać
>
> j.w.
>
> > Z góry dziękuję,
>
> Prosze
>
> --
> Kuczu
>
> LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
> Harley Davidson FXR-C 666 Editionwww.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
Bardzo dziękuję za poradę. W takim razie szukam odpowiednich
_przewodów_ od Bandita ;-)
pozdrawiam,
Bulas
-
5. Data: 2009-06-27 20:42:00
Temat: Re: Suzuki GSX750 Inazuma - chlodnica i kable
Od: Bulas <t...@g...com>
On 27 Cze, 18:26, -Demonos- <b...@g...com> wrote:
> On Sat, 27 Jun 2009 18:19:02 +0200, Bulas <t...@g...com> wrote:
> > Witam,
> > Rozszczelni a mi si ch odnica w w.w. motorze. Nie da o si jej
> > naprawi wi c chcia em kupi now . Problem w tym i sprz t ten jest
> > ma o popularny i BARDZO ci ko znale do niego cokolwiek.
>
> Teraz i tak jest ju bardziej znany i ludzie kojarz co to jest Inazuma.
> Kilka lat temu ma o kto s ysza , co to za ustrojstwo :-)
>
>
>
> > PS. A tak w og le to z jakiego modelu Suzuki b d pasowa zamienniki
> > do Inazumy ?
>
> Silnikowo to jest to samo co GSX750F - o ile nic nie pokr ci em, to ten
> sam piec ino inaczej zestrojony. Aczkolwiek r nice mog wyst powa w
> mocowaniach np. ch odnicy - nie wiem, strzelam :-)
>
Aha :-) mam taką serwisówkę która traktuje o GSX'ach to będę już
wiedział
A swoją drogą widzę z nika widzę iż kolega też jest szczęśliwym
posiadaczem :D
Ja lunołem Savag'e a ty widzę masz nake'da i chopperka ...
> --
> Pozdrawiam
> -Demonos-
> GSX 750 Inazuma '98
> Virago 535 i Jawa TS 350 (powoli si sk ada)
-
6. Data: 2009-06-28 08:49:08
Temat: Re: Suzuki GSX750 Inazuma - chlodnica i kable
Od: -Demonos- <b...@g...com>
On Sat, 27 Jun 2009 22:42:00 +0200, Bulas <t...@g...com> wrote:
> Aha :-) mam taką serwisówkę która traktuje o GSX'ach to będę już
> wiedział
>
Haynesa? Popełnili właśnie wspólną serwisówkę do modeli GSX750 i GSX750F.
Z tym, że więcej jest między tymi motongami różnic, niż części wspólnych
:-D
> A swoją drogą widzę z nika widzę iż kolega też jest szczęśliwym
> posiadaczem :D
> Ja lunołem Savag'e a ty widzę masz nake'da i chopperka ...
Virażka nie jest moja, tak na prawdę tylko mojej omc drugiej połowy :-D
Ja ją w zasadzie serwisuję i czasami się karnę :-)
--
Pozdrawiam
-Demonos-
GSX 750 Inazuma '98
Virago 535 i Jawa TS 350 (powoli się składa)
-
7. Data: 2009-06-28 10:04:56
Temat: Re: Suzuki GSX750 Inazuma - chlodnica i kable
Od: Bulas <t...@g...com>
On 28 Cze, 10:49, -Demonos- <b...@g...com> wrote:
> On Sat, 27 Jun 2009 22:42:00 +0200, Bulas <t...@g...com> wrote:
> > Aha :-) mam taką serwisówkę która traktuje o GSX'ach to będę już
> > wiedział
>
> Haynesa? Popełnili właśnie wspólną serwisówkę do modeli GSX750 i GSX750F.
> Z tym, że więcej jest między tymi motongami różnic, niż części wspólnych
> :-D
>
Dokladnie tak, Haynesa. I masz racje iz wiecej roznic niz czesci
wspolnych :-) Ale chyba
nic innego nie wypuscili, no chyba ze po niemiecku a to jezyk ktorego
w ogole nie rozumiem.
> > A swoją drogą widzę z nika widzę iż kolega też jest szczęśliwym
> > posiadaczem :D
> > Ja lunołem Savag'e a ty widzę masz nake'da i chopperka ...
>
> Virażka nie jest moja, tak na prawdę tylko mojej omc drugiej połowy :-D
> Ja ją w zasadzie serwisuję i czasami się karnę :-)
>
> --
> Pozdrawiam
> -Demonos-
> GSX 750 Inazuma '98
> Virago 535 i Jawa TS 350 (powoli się składa)
Pozdrawiam,
Bulas
-
8. Data: 2009-06-28 14:39:09
Temat: Re: Suzuki GSX750 Inazuma - chlodnica i kable
Od: Bulas <t...@g...com>
On 28 Cze, 12:04, Bulas <t...@g...com> wrote:
> On 28 Cze, 10:49, -Demonos- <b...@g...com> wrote:> On Sat, 27 Jun
2009 22:42:00 +0200, Bulas <t...@g...com> wrote:
> > > Aha :-) mam taką serwisówkę która traktuje o GSX'ach to będę już
> > > wiedział
>
> > Haynesa? Popełnili właśnie wspólną serwisówkę do modeli GSX750 i GSX750F.
> > Z tym, że więcej jest między tymi motongami różnic, niż części wspólnych
> > :-D
>
> Dokladnie tak, Haynesa. I masz racje iz wiecej roznic niz czesci
> wspolnych :-) Ale chyba
> nic innego nie wypuscili, no chyba ze po niemiecku a to jezyk ktorego
> w ogole nie rozumiem.
>
> > > A swoją drogą widzę z nika widzę iż kolega też jest szczęśliwym
> > > posiadaczem :D
> > > Ja lunołem Savag'e a ty widzę masz nake'da i chopperka ...
>
> > Virażka nie jest moja, tak na prawdę tylko mojej omc drugiej połowy :-D
> > Ja ją w zasadzie serwisuję i czasami się karnę :-)
>
> > --
> > Pozdrawiam
> > -Demonos-
> > GSX 750 Inazuma '98
> > Virago 535 i Jawa TS 350 (powoli się składa)
>
Aha i jeszcze jedno pytanie. Czy taka chlodnice się odpowietrza ? A
jeśli tak to jak ?
Dzięki,
Bulas
-
9. Data: 2009-06-28 20:55:53
Temat: Re: Suzuki GSX750 Inazuma - chlodnica i kable
Od: zbyhoo <z...@w...pl>
On 28 Cze, 16:39, Bulas <t...@g...com> wrote:
> Aha i jeszcze jedno pytanie. Czy taka chlodnice się odpowietrza ? A
> jeśli tak to jak ?
Układ smarowania silnika 4T, w którego obieg wszak wchodzi chłodnica
oleju, nie jest wysokociśnieniowym układem. Każdy ma twz odmę czyli
odpowietrzanie skrzyni korbowej - podłączoną z reguły do obudowy
filtra powietrza. Czyli pompa powinna przepchnąć ewentualne korki
powietrzne właśnie do odmy. Chociaż możnaby i zobaczyć gdzie jest
najwyżej położony punkt układu smarowania i zastanowić się czy może
coś tam LEKKO poluzować podczas pierwszego uruchomienia silnika. Chyba
nie powinno zaszkodzić tylko pewnie walnie olejem jak się ma słaby
refleks :-)
______
zbyhoo
GSF 1200S K1
Olkusz/Dabrowa Gornicza
-
10. Data: 2009-06-28 21:03:13
Temat: Re: Suzuki GSX750 Inazuma - chlodnica i kable
Od: zbyhoo <z...@w...pl>
On 28 Cze, 22:55, zbyhoo <z...@w...pl> wrote:
> > Aha i jeszcze jedno pytanie. Czy taka chlodnice się odpowietrza ? A
> > jeśli tak to jak ?
>
> Układ smarowania silnika 4T, w którego obieg wszak wchodzi chłodnica
> oleju, nie jest wysokociśnieniowym układem. Każdy ma twz odmę czyli
> odpowietrzanie skrzyni korbowej - podłączoną z reguły do obudowy
> filtra powietrza.
Kurde...
Przeczytalem i to chyba nie do końca tak. Łożyska wałów - korbowego i
rozrządu bankowo są smarowane pod ciśnieniem, czyżby zatem tylko
skrzynia korbowa, w której niektóre części ruchome są smarowane
rozbryzgowo, ma układ smarowania otwarty? Pewnie jest to konieczne ze
względu na zmiany ciśnienia wewnątrz pod wpływem ruchu elementów
układu korbowego. Jeśli tak to wymieniając chłodnicę oleju
przyjrzałbym się możliwości odpowietrzenia...
______
zbyhoo
GSF 1200S K1
Olkusz/Dabrowa Gornicza