  • 11. Data: 2010-08-10 11:01:46
    Temat: Re: Suzuki DL1000 - historia przeglądów i napraw?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-10 12:33:16 +0200, Marcin Aston <m...@a...pl> said:

    > Teren - moja definicja:
    > szutry, leśne dukty, ale również poligon w Sulejówku /2ga czołgowa - raczej
    > po deszczu niż w upale (sypki piach)/, okolice Drawska Pomorskiego,
    > Złocieńca, Choszczna ale również Ogrodniczki k/ Bstoku i generalnie cała
    > Puszcza Knyszyńska z jej rozbudowaną siecią dróg szutrowych

    Dopóki nie wyjechałeś z tym poligonem, to większość tzw. turystycznych
    enduro, pokroju V Strom, Trampek itp (a od biedy i zwykłych szosówek)
    się nadawała. Na czołgowiskach w Rembertowie to ja się ostro pocę na
    hard enduro, na LC4 było tam ciężko, ale fakt, widziałem gości na
    Afrykach czy Super Teresach którzy się tam przedzierali i jakoś im
    szło, a kumpel widział tam pośrodku kiedyś faceta na plastiku (sic!),
    który przyjechał sholować kumpla. Ergo - da się wszystkim, pytanie z
    jakimi prędkościami i czy taki przejazd to ma być coweekendowy fun, czy
    przygoda życia, połączona z potem kapiącym z rzęs.

    > Doświadczenie - kilkanaście lat przerwy a wcześniej CBX750 i NX650 /kolegi/
    > - nie początkujący ale też nic zaawansowanego. Teraz też szukam czegoś o
    > pojemności 500 - 700 ccm

    Na Twoim miejscu bym rozważał:
    LC4 - bardziej budżetowo - 640 (może w wersji Adv., choć one chodzą
    drogo w porównaniu do "zwykłych"), bardziej nowocześnie - 690 Enduro
    (mimo pewnej nadwagi, bardzo dzielne terenowo motocykle ze swoistym
    charakterem).
    Afrykę Twin
    BMW F800 lub ciut bardziej hard G650X (ale zamiast tego osobiście
    wolałbym jednak pozycję nr 1, więcej gratów na rynku)
    Jeśli na prawdę nie brak Ci rozsądku - R1150GS Adv., LC8 Adv. Triumph
    Tiger 900-955.

    A najsensowniej - dwa motocykle, jeden lekko terenowy turystyk dobrze
    radzący sobie na asfalcie, a drugi - lekkie enduro do latania po
    krzakach. Bo kompromisy zawsze pozostaną zgniłymi kompromisami i jest
    coś kosztem czegoś.

    de Fresz

  • 12. Data: 2010-08-10 14:20:29
    Od: "news.gazeta.pl" <s...@f...com>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Koledze pewnie raczej chodziło o 640/690. 660 mają trochę wartość
    > kolekcjonerską i najczęściej ceny z kosmosu (nie dotyczy 660 SM, który

    Chyba rzeczywiście chodziło mi o 640.

    Natomiast w ogóle to chodzi mi o to, że nie ma takiego moto, co by na nim
    wygodnie po ancfalcie i frajde dawal w błocie.

    Trzeba mieć dwa, co wbrew pozorom wcale nie wychodzi jakoś fatalnie drogo.
    Bo jak uwzględnisz, że w tym błocie napęd rozchrzanisz, plastiki połamiesz,
    kierunki i lusterka pourywasz itd to doprowadzenie tego do stanu
    podróżowalności szosowej zajmie czas i pieniądze i a frajda na dwustokilowym
    sprzęcie w błocie średnia jest naprawdę.

    Kup se w teren na początek xr400 albo drz 400 a na te podróze po drogach coś
    drogowego, w zależności od wzrostu, zarostu i temperamentu. DL 650/1000,
    Varadero, Transalp od biedy też, TDM itd.

    pozdr

    greg

  • 13. Data: 2010-08-10 14:27:24
    Od: "greg" <s...@f...com>

    "news.gazeta.pl" <s...@f...com> wrote in message

> [...]
    > drogowego, w zależności od wzrostu, zarostu i temperamentu. DL 650/1000,
    > Varadero, Transalp od biedy też, TDM itd.

    Po pierwsze sorry za nagłówek w poprzednim poscie, zapomniałen ustawić i
    jestem news gazeta pl

    Po drugie oczywiście, że sie pomyliłem co do tego że 640, a nie 660, ale jak
    poczytałem o tym 660 to ten to dopiero by sie nadawał!!!

    no to pozdro jeszcze raz

    greg

  • 14. Data: 2010-08-11 08:05:41
    Od: Marcin Aston <m...@a...pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 13:01:46 +0200, de Fresz napisał(a):

> [...]
    > jakimi prędkościami i czy taki przejazd to ma być coweekendowy fun, czy
    > przygoda życia, połączona z potem kapiącym z rzęs.

    Wycofuję się z poligonu... Zainteresuje się bliżej V-Strom'em. Z pewnością
    będzie wygodniejszy w trasie niż XT660 tenere czy Transalp

> [...]
    > radzący sobie na asfalcie, a drugi - lekkie enduro do latania po
    > krzakach. Bo kompromisy zawsze pozostaną zgniłymi kompromisami i jest

    "Wiedziałem, że tak będzie..." Faktycznie to najrozsądniejsze rozwiązanie.

    Dziękuję za podpowiedzi i rozwianie moich mrzonek o motocyklu uniwersalnym
    :))

  • 15. Data: 2010-08-11 08:16:59
    Od: Marcin Aston <m...@a...pl>

> [...]
    > podróżowalności szosowej zajmie czas i pieniądze i a frajda na dwustokilowym
    > sprzęcie w błocie średnia jest naprawdę.

    To bardzo obrazowe wytłumaczenie na temat wyższości posiadania dwóch
    motocykli "wyspecjalizowanych" zamiast jednego pseudo uniwersalnego...

    > Kup se w teren na początek xr400 albo drz 400 a na te podróze po drogach coś
    > drogowego, w zależności od wzrostu, zarostu i temperamentu. DL 650/1000,
    > Varadero, Transalp od biedy też, TDM itd.

    Jakoś najbardziej przekonuje mnie DL650 /szyty na moją miarę w/g wzrostu i
    zarostu ;))/. Z tego co czytam w miarę bezawaryjny, dobrze się prowadzi,
    powyżej 120 km/h nie będę jeździł. Po drobnych przeróbkach /ogrzewane
    manetki, gmole, kufry, osłona silnika/ z pewnością będzie można pośmigać w
    trasie a i szutry będą mu niestraszne...

    Pozdrowienia

  • 16. Data: 2010-08-11 08:49:22
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-11 10:05:41 +0200, Marcin Aston <m...@a...pl> said:

    > Wycofuję się z poligonu... Zainteresuje się bliżej V-Strom'em. Z pewnością
    > będzie wygodniejszy w trasie niż XT660 tenere czy Transalp

    650 to fajne, zwinne moto, nie znam nikogo kto miał i byłby
    niezadowolony. Dziennikarzyny też wychwalali pod niebiosa. Motór w sam
    raz, żeby wrócić do 2 kółek po latach przerwy. Pojeździsz ze 2 sezony i
    sam się przekonasz czy też ten rodzaj sprzęta da Ci satysfakcję przy
    spokojnym bujaniu się po szutrówkach, czy może jednak będziesz
    potrzebował czegoś bardziej "hard" w teren (i siłą rzeczy słabszego na
    asfalcie).

    de Fresz

  • 17. Data: 2010-08-30 17:24:19
    Temat: Re: Suzuki DL1000 - historia przegl?dów i napraw?
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości

    > <http://motinfo.direct.gov.uk/internet/jsp/ECHID-Int
    ernet-History-Request.jsp>

    > Wrzuc tam numer z blachy i ichniego DR (V5C). Nie jest to historia
    > serwisowa
    > tylko przegladow, maja to troszke bardziej rozbudowane niz my.
    > Powinienes
    > uzyskac stamtad przebieg.

    Z uwagą jedną: dotyczy MOT czyli przeglądów po 2005roku.

    --
    Jasio
    vx etz