  • 41. Data: 2017-03-24 16:53:11
    Temat: Re: Superstrady we Włoszech
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-03-2017 o 08:31, l...@g...com pisze:

    > W takiej sytuacji faktycznie Prima Porta + Carrefour to sensowne rozwiązanie.

    > No to proponuję zacząć zwiedzanie od centrum historycznego (Piazza di Spagna,
    Fontana di Trevi, Panteon, Piazza Navona,
    >Castel S. Angelo i do Watykanu - albo wystartować spod Koloseum,
    Piazza Venezia, Via del Corso i dalej jak powyżej).

    > Nim dotrzesz do Watykanu to się skończą poranne tłumy wiernych ;-)

    Też o tym myślałem, ale już takie trasę kiedyś osobiście odbyliśmy, bez
    Watykanu.
    Więc chętnie bym tym razem zaczął od Watykanu, żeby być mniej zmęczonym,
    a tam polazł później.
    Ale pewnie w niedzielę to się nie uda, żeby cokolwiek widzieć poza
    plecami ludzi przed nami....?

  • 42. Data: 2017-03-24 22:54:21
    Od: l...@g...com

    W dniu piątek, 24 marca 2017 16:53:09 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

    > Ale pewnie w niedzielę to się nie uda, żeby cokolwiek widzieć poza
    > plecami ludzi przed nami....?

    Nie wiem ;-)

    Raz byłem na imprezie sponsorowanej jeszcze przed dżejpitu, ale dotarłem tylko do Via
    della Conciliazione i wymiękłem ;-)

    Pzdr

    PS Módl się żeby jakiego maratonu nie zmontowali w ten dzień ;-)

  • 43. Data: 2017-07-02 19:27:43
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-03-2017 o 13:16, l...@g...com pisze:

    > Zasięgnąłem info u źródła i niestety musisz szykować $$$ na autostradę. Od Brennero
    w kierunku Toskanii alternatywą są drogi lokalne, ale nie w standardzie gierkówki i
    pełno wiosek po drodze (val Isarco oraz val Adige/Lagarina - tu jeszcze więcej, niż
    na pierwszym odcinku).

    > Jeżeli chodzi o przejazd Piza - Rzym to najprościej jednak autostradą. Można
    próbować naokoło przez SS67 (SGC Firenze-Pisa-Livorno) i potem w dół superstradą
    Firenze - Siena. Odbić na ss73 Siena - Bettolle i dalej do Perugii. gdzie wbijasz na
    znaną Ci ss3bis do Orte i dalej autostradą do Rzymu. Ale to strasznie naokoło...

    No więc właśnie - nieprawda.
    Dokładnie od Pisy do Rzymu prowadzi droga SS1 , Via Aurelia - która na
    zdecydowanej większości tego odcinka jest dwupasmowa, czasem nawet w
    statusie niebieskiej autostrady.
    Oczywiście jest darmowa i bardzo fajnie się nią jechało.
    Dopiero odcinek od Citavecchia do rzymskiej obwodnicy, gdzie nie dość że
    SS1 zrobiła się jednopasmowa, warto było pokonać autostradą, koszt
    raptem 3,2 Eur, a alternatywą było przeciskanie się przez korki w
    nadmorskich podrzymskich kurortach - nie warto, lepiej te kilka Eur
    dorzucić.

    Są też dobre wieści dla wielbicieli drogi SS675/SS3bis z Viterbo do Ravenny.
    Gdy jechałem nią kilka lat temu, nawierzchnia była w fatalnym stanie,
    częściowo jazda jednym pasem.
    Już nie ma o tym mowy - cały czas są dwa pasy, na części jest nowiutki
    asfalt, najgorsze dziury zostały załatane.
    Nie można powiedzieć, że jest równa jak stół, ale zdecydowanie nadaje
    się do spokojnej, wygodnej, w miarę szybkiej i darmowej jazdy z Rzymu na
    północ.

    Jako że jadąc w drugą stronę, na autostradzie w okolicach Florencji
    trafiliśmy na spore korki, obstawiam nawet że może przejechać się nią
    szybciej niż autostradą, nawet biorąc pod uwagę że jest dłuższa.

    Co za tym idzie, większość trasy z Brenerro do Rzymu i z powrotem
    pokonamy bez opłat za autostrady i bez większych szkód dla komfortu i czasu.