  • 71. Data: 2010-02-04 23:21:43
    Temat: Re: Superheterodyna FM - deser
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010 00:00:28 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >
    >Moje wkręty mają już 9 lat. Jeszcze noga mi nie odpadła.

    A ile czasu byla napuchnieta jak balon ?
    Tato mial chyba z miesiac, no ale on ma teraz pol kosci udowej ze
    stali :-)

    Hm .. chyba ze sie myle, i to nie reakcja na stal, ale na ucieta kosc.
    Bo w koncu wystarczy zlamac i tez puchnie ..

    J.

  • 72. Data: 2010-02-05 10:26:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Feb 2010 14:19:07 +0100, Jakub Jewuła wrote:
    >Chleba nie pieke, bo na szczescie mam swietna piekarnie za rogiem.

    Do robienia chleba sa teraz fajne maszynki.
    Niewielkie to, sypiesz make wieczorem a rano masz cieplutki bochenek.

    J.

  • 73. Data: 2010-02-06 03:59:12
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Sporo stali nierdzewnych zawiera nikiel, a niektorzy ludzie sa na
    > nikiel uczuleni.

    O kopertach i bransoletach do zegarków piszą czasami, że to jest ta stal
    chirurgiczna. Pewnie nie zawiera niklu, tak jak zwykła nierdzewna.

    > Poza tym wiem z pierwszej reki jak organizm reaguje na te wszczepiane
    > elementy, nawet te ktore nie szkodza.

    Piszesz o podrażnieniach spowodowanych obcym ciałem, czy o rekacji na
    metal jako taki? Wiem że są ludzie, którzy nawet na prawdziwy tytan źle
    reagują ale to już jest chyba stan totalnej nadwrażliwości, wymagający
    sporej uwagi w życiu. Tytanowe ale nie tandetne, pseudo tytanowe powłoki
    na tanich zegarkach.

  • 74. Data: 2010-02-06 04:04:28
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > Tobie się wydaje może że "stal nierdzewna" to jeden konkretny
    > stop metali i nie ma różnicy między ruskimi kombinerkami
    > z "nierdzewki", łyżeczką z nierdzewki i narzędziami chirurgicznymi?
    Nie wydaje mi się. Wiem że jest różnica między łyżeczką a wkrętem
    chirurgicznym. Poczytaj sobie opisy na stronach producentów zgarków.
    Często określają tą stal, jako właśnie chirurgiczną i dlatego użyłem
    porównania do elementów wszyswancyh człowiekowi. Miałem podać, że to
    jest jakaś chromowo molibdenowa i serię cyfr?

  • 75. Data: 2010-02-06 10:02:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 06 Feb 2010 04:59:12 +0100, Maciek wrote:

    >Piszesz o podrażnieniach spowodowanych obcym ciałem, czy o rekacji na
    >metal jako taki?

    Pisze o protezie stawu biodrowego. Czyli kilogram obcego ciala.
    Noga przez tydzien spuchnieta jak balon, a do normy wraca po kilku
    tygodniach.

    Te protezy sa tez w wersji z tytanu [stali tytanowej ?], jak ktos nie
    znosi "zwyklej chirugicznej".

    >Wiem że są ludzie, którzy nawet na prawdziwy tytan źle
    >reagują ale to już jest chyba stan totalnej nadwrażliwości, wymagający
    >sporej uwagi w życiu.

    W zyciu sie raczej nie spotyka tytanu, a bedac wrazliwym na jedno
    mozesz byc niewrazliwy na cos innego.

    J.

  • 76. Data: 2010-02-06 14:57:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciek" <m...@p...com> wrote in message
> [...]
    > porównania do elementów wszyswancyh człowiekowi. Miałem podać,
    > że to jest jakaś chromowo molibdenowa i serię cyfr?

    Widziałem wiele zegarków gdzie koperta miała napis
    "stainless steel" ale nie było wzmianki o tym jaka to stal.
    Który konkretnie producent reklamuje swoje zegarki że
    używają stal chirurgiczną?

    Dodatkowo w wiekszości przypadków pokrętło do
    nastawiania zegarka nie jest ze stali nierdzewnej tylko
    mosiądzu niklowanego - szybko się niklowanie ściera
    i zostaje brzydkie, żółto-czarne pokrętło brudzące rękę.

    Tak czy inaczej obawiam się że jednak z innego stopu
    robi się zegarki a z innego sprzęt chirurgiczny a jeszcze
    innego osprzęt zaszywany wewnątrz człowieka...

  • 77. Data: 2010-02-06 23:58:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Pisze o protezie stawu biodrowego. Czyli kilogram obcego ciala.
    > Noga przez tydzien spuchnieta jak balon, a do normy wraca po kilku
    > tygodniach.

    Nie kilogram jest ważny a powierzchnia kontaktu z tkankami.

    > Te protezy sa tez w wersji z tytanu [stali tytanowej ?], jak ktos nie
    > znosi "zwyklej chirugicznej".

    Nie myl stopów tytanowych (czyli tytan, troche glinu i koniecznie trochę
    żelaza żeby tytan od kruchości tlenowej chronić) od stali kwasoodpornych
    tytanowych - mają ułamek procenta tytanu w celu zapewnienia pełnej
    austenityzacji - tytan ma za zadanie wiązać resztki węgla i nie
    dopuszczać do powstawania martenzytu (psującego odporność korozyjną).
    Drugim (po chromie) dodatkiem stopowym jest w nich nikiel.

    > W zyciu sie raczej nie spotyka tytanu, a bedac wrazliwym na jedno
    > mozesz byc niewrazliwy na cos innego.

    Jarku, tytan jest szóstym pod względem rozpowszechnienia składnikiem
    skorupy ziemskiej. Jego cena wynika z tego ze nigdzie nie występują
    skoncentrowane złoża związków tytanu - jest rozmazany równo we
    wszystkich minerałach - oraz to że z tlenków uzyskiwany jest przez
    redukcję metalicznym potasem. Dokładając obróbke termiczną koniecznie w
    osłonie gazów obojętnych (najlepiej argon, azot tak sobie, dwutlenek
    węgla nie bo tytan mu tlen zabierze) - w powietrzu już w stu stopniach
    zaczyna powoli kruszeć przez międzyziarnową korozję tlenową.
    Kontakt mamy stale tyle że delikatny - i dlatego zapewne nie uczula
    (uczuleni wyginęli).

    --
    Darek

  • 78. Data: 2010-02-07 01:45:13
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]
    > "stainless steel" ale nie było wzmianki o tym jaka to stal.
    > Który konkretnie producent reklamuje swoje zegarki że

    Stainless steel, to nawet na piszą na wieczkach od tanich hong-kongów.
    Takie u nas można spotkać na targowiskach.

    Np. tutaj widzę jakieś bransolety i inną biżuterię:
    http://www.jbfashion-jewelry.com/epages/61746400.sf/
    en_US/?ObjectPath=/Shops/61746400/Categories/%22JB-F
    ashion%20RVS%20Collectie%22
    Tu masz opis Omegi:
    http://www.omega.ch/index.php?id=438
    zawiera nikiel
    Can I wear an Omega stainless steel watch if I am allergic to nickel?
    The materials used by Omega are subjected to severe tests in order to
    avoid this problem. The stainless steel used by Omega does contain
    nickel, but this must first be transferred from the material to the skin
    before an allergy is triggered. Our stainless steel is so stable that it
    does not release nickel and is therefore safe for allergy sufferers. The
    only exception is for those who are hyper-sensitive to stainless steel,
    i.e. those who cannot cook or eat with stainless steel utensils. In this
    case, we recommend you buy a watch which is made of titanium.

    Na ogół stal chirurgiczna ma oznaczenie 316L. Też zawiera nikiel ale
    właśnie w wersji nie ulegającej wypłukiwaniu do skóry. Nie wiem jak to
    inaczej określić.
    Nie musi być nawet kosztowna Omega. Wystarczą tańsze firmy.

    > Dodatkowo w wiekszości przypadków pokrętło do
    > nastawiania zegarka nie jest ze stali nierdzewnej tylko
    > mosiądzu niklowanego - szybko się niklowanie ściera
    > i zostaje brzydkie, żółto-czarne pokrętło brudzące rękę.

    I to jest właśnie to - wieczko jest stalowe ale cała reszta już nie.

    Koperty robi się z:
    Plastiku - tandeta w stylu Swatcha
    Plastiku metalizowanego - jeszcze gorzej
    Cynku lub stopu metali o niskiej temperaturze topnienia - wtrysk w formę
    a następnie powłoki galwaniczne z chromem lub złotem na końcu, ścierają
    się, robi się styk na różnicy metali (np do stalowego wieczka) i w
    obecności potu tworzy się ogniwo. Na kopercie masz wtedy piękne wżery a
    na skórze zielone ślady. Powłoka nie musi być przetarta. Wystarczy złe
    nałożenie, widoczne pod mikroskopem jako mikro dziurki, pozostałe po
    brudzie.
    Ze stali lub złota - wszystkie elementy są z tego samego stopu -
    koperta, wieczko, koronka, przyciski, bransoleta. Metal musi być
    jednorodny a nie pokrywany powłokami. Tylko te koszty wykonania. Tego
    się nie da zrobić we wtryskarce. To jest kilkadziesiąt czynności
    technologicznych. Nawet bardzo drogie zegarki są stalowe. To nie jest
    obciach, że koperta jest ze stali. Jak nie ma być ze złota lub paltyny,
    to daje się stalową. Obciach w towarzystwie, to zegarek pozłacany :-)

    > Tak czy inaczej obawiam się że jednak z innego stopu
    > robi się zegarki a z innego sprzęt chirurgiczny a jeszcze
    > innego osprzęt zaszywany wewnątrz człowieka...

    Koperta ze stali jest znacznie droższa dzięki technologii produkcji.
    Odlana kształtka metalu naprawdę może być z tego samego stopu. Koszt
    robi się przez jej przerobienie na implant lub tą właśnie kopertę.
    Stalowa nie pojawia się w efekcie taniego działania wtryskarki. Trzeba
    kupić przyzwoity zegarek. To nie musi być koszt rzędu 10000zł za Omegę,
    nawet 1000zł wystarczy. Tylko nie spodziewaj się, że w takich za 150zł
    będzie stal. Tak, wiem - mieszkasz w USA, przelicz walutę. Szukaj stali
    chirurgicznej albo anty alergicznej. Tylko ważne, żeby całość była
    wykonana z tej stali a nie tylko wieczko. Każda przyzwoitsza firma ma to
    w swojej ofercie. Nie tylko szwajcarskie ale też japońskie. Zegarek
    dobrej firmy nie zgraża alergikom. Nie mam alergii, denerwowały mnie
    ślady na skórze, które definitywnie przestały się pojawiać po zakupie
    jednolicie stalowego zegarka Seiko. Nie dość, że lity metal a nie z
    powłokami, to jeszcze każdy element obudowy jest z tej samej stali.
    Koszt? Nie pamietam, bo kupiłem na e-bayu nie używany sprzed ćwireć
    wieku. Taki styl cyfrowych mi odpowiadał a obecne mi nie pasują. Tak jak
    piszą na stronie Omegi - zaszkodzi tylko gdy jesteś tak totalnie
    nadwrażliwy, żebyś nie mógł jeść stalowymi sztućcami.
    Tylko nie mów, że noszenie zegarka powoduje podrażnienia, bo są zegarki
    i Zegarki :-) Nie jeden człowiek miał z tym problem i został on
    rozwiązany, tylko nie w najtańszej tandecie.
    Maciek

  • 79. Data: 2010-02-07 09:42:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 07 Feb 2010 02:45:13 +0100, Maciek wrote:
    >Na ogół stal chirurgiczna ma oznaczenie 316L. Też zawiera nikiel ale
    >właśnie w wersji nie ulegającej wypłukiwaniu do skóry. Nie wiem jak to
    >inaczej określić.

    Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze to moze zrobic tylko trawienie.
    Nikiel jest nikiel i nie wydaje mi sie zeby mial jakies wersje.

    >Koperty robi się z:
    >Plastiku - tandeta w stylu Swatcha

    ejze - Swatch to jest tandeta wysokiej klasy :-)
    Nie wiem czy to cos takiego mozna nazywac nadal tandeta :-)

    No chyba ze przeceniam, a oni sa juz made in China :-)

> [...]
    >się, robi się styk na różnicy metali (np do stalowego wieczka) i w
    >obecności potu tworzy się ogniwo. Na kopercie masz wtedy piękne wżery a

    Jesli zielone, to od miedzi. Albo cos tam bylo z mosiadzu, albo
    podklad galwaniczny pod chrom/nikiel.
    Tak nawiasem mowiac to tandetnych zegarkow mialem kilka, ale nie
    przypominam sobie "zielonych sladow".

> [...]
    >kupić przyzwoity zegarek. To nie musi być koszt rzędu 10000zł za Omegę,
    >nawet 1000zł wystarczy. Tylko nie spodziewaj się, że w takich za 150zł

    Noze czy lyzeczki nie sa takie znow drogie :-)

    J.

  • 80. Data: 2010-02-07 10:40:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Sunday, February 7, 2010, 12:58:48 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > skoncentrowane złoża związków tytanu - jest rozmazany równo we
    > wszystkich minerałach - oraz to że z tlenków uzyskiwany jest przez

    A jak to się ma do twierdzenia, że Muzeum Guggenheima w Bilbao
    skorzystało ze znalezienia przez Rosjan bardzo bogatychh złóż tytanu
    i to tak zachwiało rynkiem, że muzeum było stać na obicie tytanem
    całego muzeum?
    http://blogs.usyd.edu.au/bizart/Guggenheim%20Bilbao%
    202.jpg

    [...]