  • 11. Data: 2015-12-31 11:10:35
    Temat: Re: Supercharger Tesli w Polsce
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Dec 2015 18:08:52 -0600, Pszemol

    Zoom=8&RangeMi=160
    > Na mapie koło Poznania dopiero zaznaczone pozwolenie ("permit").

    Racja, mój faul.

    > Ale już coś jest wreszcie...

    Za 10 lat będzie można coś pomyśleć, może dolarówka spadnie. ;)

    Zastanawia mnie tylko przywołana opinia o zawieszeniu jak w taczce. Wiele
    filmów obejrzałem i nie wygląda na to, żeby plomby wypadały bardziej niż w
    innym segmencie D. Chyba, że przy tych 20" kołach tak to czuć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2015-12-31 11:43:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 30 Dec 2015 22:35:54 +0100, Marek napisał(a):

    > tam
    >
    > No zdaje się ma być za darmo bo to jest w cenie pojazdu.

    Ciekawe, ale wtedy kto za prąd płaci?
    Tesla Motors? Orlen? Unia czy coś?

  • 13. Data: 2015-12-31 12:33:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Dec 2015 17:55:20 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Tak jest, za darmo DLA PODRÓŻUJĄCYCH.
    > Znaczy się: nie dla okolicznych mieszkańców.
    > Mieszkańcy mają sobie ładować je w domciu...
    > Superchargery są tylko dla podróżnych.

    Wierzysz w to ?

    A ja po dlugiej podrozy ciagle 20km od domu - tez nie bede mogl
    naladowac ?

    J.

  • 14. Data: 2015-12-31 13:58:56
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Sporo jeżdżę po Europie, a najwięcej po niemieckich drogach - zdjęcie
    zrobiłem w maju jadąc w stronę Bazylei. Podczas może 15 minutowej
    przerwy na kawę spod ładowarki odjechały 2 Tesle i podjechała ta ze zdjęcia.
    Wydaje mi się, że to całkiem niezły rezultat i aut z takim napędem
    przybywa dość sporo. Sam z chęcią kupiłbym taki pojazd:) Codziennie
    robię około 90km i gdyby pojawiłby się pojazd o zasięgu powiedzmy 150km
    i rozsądnej cenie, to pewnie bym go kupił. Oczywiście oprócz niego
    trzymałbym inne auto - dla frajdy i w dłuższe trasy:)
    http://podgorniak.net/tesla.jpg

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 15. Data: 2015-12-31 14:19:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wierzysz w to ?

    Co to znaczy "wierzysz"? Ja to wiem, tak jest napisane u Tesli.
    Niedawno była właśnie zawierucha bo Tesla wysłała listy
    do domu do niektórych użytkowników ich aut aby nie
    nadużywali zaufania i nie "tankowali" aut w przydomowych
    superchargerach podkreślając, że są one usługą dla podróżnych.

    > A ja po dlugiej podrozy ciagle 20km od domu - tez nie bede mogl
    > naladowac ?

    Oczywiście że tak. Tu chodzi o tankowanie regularne.
    Okazjonalnie nikt Ci tego nie zabroni, co innego jak
    będziesz to robił 2 razy w tygodniu.
    Pamiętaj, że Tesla ma kontakt z Twoim autem 24/7,
    wie gdzie jesteś, ile i gdzie ładujesz (GPS!) więc dobrze
    umieją odróżnić klienta który rutynowo tankuje w domu
    a okazjonalnie użyje superchargera od takiego który
    próbuje się wycfaniaczkować (wypolaczkować?) :-)

  • 16. Data: 2015-12-31 14:20:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Ciekawe, ale wtedy kto za prąd płaci?
    > Tesla Motors? Orlen? Unia czy coś?

    Wygląda na to, że Tesla.

  • 17. Data: 2015-12-31 14:21:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
> [...]
    > filmów obejrzałem i nie wygląda na to, żeby plomby wypadały bardziej niż w
    > innym segmencie D. Chyba, że przy tych 20" kołach tak to czuć.

    Wiesz, jak jesteś przyzwyczajony do Poloneza i na codzień
    jeździsz czymś co kołysze jak łajba to każde sportowe auto wyda
    Ci się "twarde" bo takie ma być: znasz określenie "hugs the road"?

  • 18. Data: 2015-12-31 14:23:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "gobo" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > rozsądnej cenie, to pewnie bym go kupił. Oczywiście oprócz niego
    > trzymałbym inne auto - dla frajdy i w dłuższe trasy:)

    Ładna fotka.
    150km mówisz? A jaki zasięg ma najnowsza wersja Leaf od Nissana?

  • 19. Data: 2015-12-31 14:38:46
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Patrzę na stronę z zasięgiem Leaf`a i szału nie ma:
    http://www.nissan.pl/PL/pl/vehicle/electric-vehicles
    /leaf/charging-and-battery/range.html

    Mój dojazd do pracy to ok. 80% trasa w tym 30% po górkach - bałbym się,
    że wraz z kolejnymi ładowaniami i spadkiem sprawności akku któregoś dnia
    ostatnie kilometry musiałbym Nissana pchać, lub ciągnąć:)
    Ale nie jest źle - auto jest w miarę rozsądne cenowo i gdyby zasięg był
    jeszcze z 30-50km większy to bez namysłu bym się na nie zdecydował. Boję
    się tylko, że z czasem będzie trzeba płacić dodatkową akcyzę, czy inny
    podatek od energii spożytkowanej na ładowanie auta. Znając życie rząd
    stwierdzi że dziura w budżecie osiągnęła drugie dno i że każdy kto ma
    auto elektryczne zarejestrowane musi płacić comiesięczny ryczałt...
    Wcale się nie zdziwię takim obrotem sprawy:)
    Piotr

  • 20. Data: 2015-12-31 16:25:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 31 Dec 2015 07:20:23 -0600, Pszemol napisał(a):

    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Wygląda na to, że Tesla.

    Ciekawy pomysł.
    Chociaż tak jak na szybko policzyłem, to cena prądu zużytego przez taką
    Teslę zakadając jakieś rozsądne przebiegi nie jest jakaś duża w porównaniu
    z cena auta.